Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 133

Ämne: Stötstänger+ hydrauliska lyftare+"släpskor"

  1. #81
    [QUOTE=stroker49;83922]
    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Nja, det är de hålen mellan 11 och 01 som jag menar, de hål som är 11 och 01 är för de bultar som fäster plattan i blocket. Och NEJ, jag ska inte använda gamla pumpen.

    Ja, de övre två hålen du menar borde hålla de hydrauliska sträckarna på baksidan och de två hålen vid kl 7 och 8 borde hålla den hydrauliska sträkcaren på "framsidan".
    Så är det så klart, jag visar bilder så fort jag kan efter att jag skruvat dit allt.
    Tack så länge

  2. #82
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0248.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	64,6 KB 
Id:	13468Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0247.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	13464Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0242.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	94,0 KB 
Id:	13465Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0243.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	67,8 KB 
Id:	13466

    Mekandet avstannade idag, jag har inte alla o-ringar hemma, saknar även de inre lagren, jag trodde jag hade nya lager hemma, men det visade sig att de lager jag hade hemma var HD-original, de vill jag inte använda, fixar allt nu till veckan, bilder kommer.
    Senast redigerat av vägkung den 2013-11-23 klockan 20:37.

  3. #83
    Hej!
    Inga lager och O-ringar än, men det löser sig.
    En fråga- förra gången jag fixade kamlagren och plattan tog jag ur lyftarna, jag hade ändå allt nerrivet då, och när jag sedan skulle starta hojen blev det ett jäv.. oväsen från lyftarna, de hade "tappat all olja" under tiden jag hade de liggandes.
    Men nu har jag inte tagit ur lyftarna, kommer det då att bli samma oväsen nu, och beror det i så fall på att stötstängerna inte utövar något tryck på själva lyftarna (pajasfråga, jag vet).

  4. #84
    Om HD-originallagren är av rätt modell är de väl bra, men de kanske är av den tidigare klenare?

  5. #85
    De lager som jag har (hd original) har inte lika många rullar som torringtonlagren, på hd-lagren är det mellanrum mellan rullarna, detta gör att kamändarna inte har "lika" mycket anliggningsyta på ändarna som torringtonlagren, så ser mina hd-lager ut, inte för att jag vet, men om inte annat kommer det att kännas bättre att veta att fler rullar gör bättre jobb än färre.
    Och vad tror du/ni om min fråga ang lyftarna då?

  6. #86
    Nej, de lagrena med få rullar skall du inte sätta in. Helt rätt. Lyftarna vet jag inte vad du gör med.

  7. #87
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    lyftarna ska fyllas med olja vid montering.
    Det finns ett litet hål på sidan för det.

  8. #88
    Problemet, om det nu är ett problem, är att lyftarna sitter i lyftarhusen, men kanske det går att fylla i olja i hålen trots att de sitter på plats, och var på lyftarna sitter påfyllningshålen?

  9. #89
    Det förvånar mig att de kan bli så tomma på olja utan att man tar isär dem, tvättar ur och renblåser dem. Så är det inte på min Shovel, men det är ju skapelsens krona!

  10. #90
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Problemet, om det nu är ett problem, är att lyftarna sitter i lyftarhusen, men kanske det går att fylla i olja i hålen trots att de sitter på plats, och var på lyftarna sitter påfyllningshålen?

  11. #91
    Bra med förklaring hur "hydraulic tappets/ valves" fungerar, men jag kan inte se var man fyller i oljan när lyftarna sitter i lyftarhusen trots youtube-klippet.
    Och jag frågar igen då- rinner oljan ur lyftarna när inte stötstängerna sitter på plats, alltså att stötstängerna "trycker mot" lyftarna och vipparma? Ähhh, ni förstår hur jag menar.
    Förra gången tog jag ur lyftarna ur lyftarhusen och la dom på arbetsbänken, där fick de ligga över vintern, och när jag startade hojen lät det för jävl..t, inte trevligt ljud kan jag säga, det lät som om allt skulle kunna rasa sönder.
    Men nu sitter lyftarna som sagt i husen, och vad jag kan se går det inte att fylla på olja i något hål, så vad gör jag?
    Tack för att ni svarar

  12. #92
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    sitter de i så töms de inte om du inte trycker ihop dem hårt med stötstången, men ligger de lösa töms de ut genom hålet jag försökte illustrera.

  13. #93
    Tack för svaret!
    Jag har alldeles nyligen kommit in från verkstaden, och nu sitter det nya Torringtonlager B 148 ipressade, allt har gått bra hittils, kort kommer imorgon.

    Tack igen!

  14. #94
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Det förvånar mig att de kan bli så tomma på olja utan att man tar isär dem, tvättar ur och renblåser dem. Så är det inte på min Shovel, men det är ju skapelsens krona!
    Det är väl oljetrycket ( eller flödet eftersom det är en Harley) som fyller på lyftarna själv. Det går väl att ordna genom att köra motorn utan stift tills oljelampan slocknar och sedan lite till. Det fyller nog på ganska fort, det är ju inte litervis med olja som ska dit direkt/ Hasse

  15. #95
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Det är väl oljetrycket ( eller flödet eftersom det är en Harley) som fyller på lyftarna själv. Det går väl att ordna genom att köra motorn utan stift tills oljelampan slocknar och sedan lite till. Det fyller nog på ganska fort, det är ju inte litervis med olja som ska dit direkt/ Hasse
    Då får man koppa bort bensinpumpen med om man inte vill ha en skitsur hoj, hehe.

  16. #96
    Eller ta en kabel direkt från plus till den lilla anslutningen på startmotorn (solenoiden) då snurrar det utan att något annat är på.

  17. #97
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Då får man koppa bort bensinpumpen med om man inte vill ha en skitsur hoj, hehe.
    finns det ingen bensinkran ?

  18. #98
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Det är ju bara på de riktiga modellerna med förgasare det finns soppa kran....sen gick det utför..

  19. #99
    Jaha var är världen på väg, ingen soppa kran hur blir det med reserven då? / Hasse

  20. #100
    Det finns ingen reserv längre, men en tankvarnings lampa som lyser istället.
    Trägen vinner!

Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:23
  2. Artikel: SpringerSportster, 23" "Da Hui" - Shaw
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 14:26
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 22:27
  4. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57
  5. Southeast Custom Cycles - Softial "Funky Cold Medina"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 07:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •