Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: 27års dröm slog in

  1. #1

    27års dröm slog in

    Hej

    Efter att ha dreglat över HD sedan mitten av 80-talet (var mycket nära att slå till på en super glide -87) så har jag nu köpt en HD . Jag är 51år (snart..) och har kört yappasukisaki i ca 15år och trajja i 5. Nu var det dock dags att sluta drömma och börja köra. Jag har en HD FXDWG 2003 som bara rullat lite drygt tusen mil men nu är tanken att den ska få några tusen mil på några år . Jag kommer att gå med i HD-CS och åka på några träffar. Dock är min särbo inte jättesugen på träff ännu men har lovat att hänga med på dom kortare turerna ibland i alla fall. Jag ska nog se till att hon blir biten .

    Jag har två vuxna döttrar som också är på g att köpa hoj. Dom är tyvärr än så länge trajja-fixerade men vi får väl se efter att ha hängt med mig på några turer. Jag gillar annanr att fotografera, flugfiska, och att lira på min (naturligtvis) amerikanska Fender stratocaster

    Väl mött på vägarna i västsverige.

    Danne

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen hit... Kul att papsen fått sina döttrar till samma intresse.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3
    Välkommen från en annan -62á, kliar också strata samt tele, LP, LP jr..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Grattis till hojen o välkommen till ett sjysst forum Vi är en del Göteborgare här
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Tack tack . Kul att vara med här och lära sig lite om HD och läsa och delta i diverse trådar.

  6. #6
    Välkommen och grattis till hojköpet!!
    Deluxe FLSTN

  7. #7
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg sier välkommen med Öystein Sundes "fenderslåtten" fra 1972

    64-Fender Stratocaster
    Amp: Vox AC 30 Top Boost
    Fuzz effects: Vox Fuzz Wah-Wah pedal split into a Tandberg-11 limiter and a Egil Andersen-limiter.

    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  8. #8
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Välkommen!
    Nu jävlar blir det åka av!

  9. #9
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    welcome

  10. #10
    Välkommen, kul med fler Göteborgare

  11. #11
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Grattis till hoj köpet och välkommen i gänget

  12. #12

  13. #13
    Tack igen . Göteborgare är en sanning med modifikation då jag bor i Bohus strax norr om GBG. Vi pratar iofs om ca 1,5 mil eller så. Det ska bli kul att se om man kan träffa några av er på olika träffar i sommar. Jag gillar att åka på träff fast det får bli hyfsat i krokarna kanske detta året i alla fall

  14. #14
    Välkommen Göteborgare. Lirar själv på en Gretsch Electromatic.

  15. #15
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av waconda62 Visa inlägg
    Tack igen . Göteborgare är en sanning med modifikation då jag bor i Bohus strax norr om GBG. Vi pratar iofs om ca 1,5 mil eller så. Det ska bli kul att se om man kan träffa några av er på olika träffar i sommar. Jag gillar att åka på träff fast det får bli hyfsat i krokarna kanske detta året i alla fall
    Haha... Då får du passa mig... Jag bor i Nödinge.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #16
    Oj Nödinge..det är ju bara tre kolvslag bort det . Då lär vi ses där i krokarna för jag gillar att köra upp mot Alafors och Kilanda för att sedan komma ut på gråbovägen. Vilket håll jag kör sen beror på vädret eller nåt.. .
    Fast dig lär jag inte se mycket av med tanke att du kör en rod. Jag kanske hinner se ryggtavlan på dig . Ser du en gubbe komma glidande med en svart 2003:a wide glide på den vägen så är det rätt säkert jag. Omöjligt är det inte att vi ses på Bohus MCs fest som dom brukar ha på våren. Nu var det 4-5år sen jag var där men nu känns det lite mer kul att knalla dit på kvällen och glida runt med hojen där på dagen. Kör dom hojrace förresten?? förr hade dom badkarsrace i älven. Hur skoj som helst att kolla på

  17. #17
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Haha... Du har kanske sett mig två somrar på raken på en svart sportstertrike. Just nu lär det gå mest lugnt med rodden eftersom jag lär ha grön skylt på mig (*läs övningskör)... Passar på nu på nytt, när maken äntligen kan vara handledare.
    Jo, den vägen är fin att åka på. Du får väl passa på att åka på Halaskepp Mc:s aktiviteter också. De brukar ha sitt årliga Spring Summit på fotbollsplanen i Kollanda numera. Har nog bara vart några få gånger på Bohus Mc... De brukar krocka med annat.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #18
    Halaskepp-gänget har jag träffat några gånger bla på min granne och kompis Uffes 50årsdag. Även på hans sambo Ninas 50års dag. Mycket trevliga människor. Spring summit låter som ett kul måste

  19. #19
    Välkommen till forumet och till den beroende framkallande drogen harley davidson .
    Vh mange

  20. #20
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •