Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Försäkringar

  1. #1

    Försäkringar

    Vad rekomenderar ni för försäkringsbolag till ögonstenen?? En 91:ans Electra.
    Nån med tips för att komma billigt undan
    Kram på er o glöm inte Kärlek, lojalitet och respekt.

  2. #2
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    svedea verkar vara dom billigaste på marknaden
    Zeb Lovehell

  3. #3
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Kolla även Bilsport och Mc

  4. #4
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag har min hos trygg-hansa för det var bara där jag kunde ställa av den på vintern, och i mitt fall är det värt de då den kostar mig ca 1200 i månaden med helförsäkring.

  5. #5
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg har en forsäkring hos Svedea.. HD FLSTC 02 och den kostar 1966,- år (helforsäkring XL)
    Det är latterlig billig,men man må antageligvis ha en skade för man vet hvor bra den er.

    Har en veteranmotorsykkel i IF oxo.. 600,- år for helforsäkring.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  6. #6
    Löste en harley märkesförsäkring för 4500 kr tror jag det var, inte dyrt iaf, helförsäkrad dock inlåst på kvällen vid hemort. Grymt bra för helförsäkring 25 bast tung hoj.
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

  7. #7
    Bilsport MC är i en klass för sig, för min del är det ingen annan som är i närheten och så behöver man inte ställa av på vintern så kommer våren tidigt är det bara ut å åka,sen rekommenderar jag starkt deras samarbetspartner eller vad man ska kalla dom (samma bolag)Moderna Försäkringar för hus och hem och övriga bilar.

  8. #8
    försäkrade min Heritage -94 idag på länsförsäkringar, allt utom vagnskada 643:- halvåret :-) och då kan vem som helst köra den, en del andra kräver ju att det bara är ägaren som kör.

  9. #9
    Jag har använt svedea! Dom är billiga vet dock inte om de är de bästa!

    http://motor.svedea.se/mc/

  10. #10
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bilsport o Mc. Jättenöjd!
    Bobber 883 -06

  11. #11
    Tror att "bilsport och mc" tidigare drevs av numera ägarna till svedea...

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    2400 (helforsäkring ) med moderna genom Bilsport för min Streetbob. Fick ett erbjudande från Svedea häromdagen för 1882 och 2172 med XL tilläg

  13. #13
    Jag kan bli lite tjatig om detta, men glöm inte läsa villkoren på försäkringen.
    Nästan alla ålder+ eller året runt försäkringar ställer höga krav på skyddsutrustning, oftast får du inte låna ut till någon som inte bor i hushållet och du måste ha hojen inlåst.
    Om du inte uppfyller kraven vid tex olycka, blir självrisken nästan alltid ett basbelopp = strax över 40K.
    Kan bli, bra kostnad per månad, men katastrof dyrt vid olycka.

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    68
    Tackad: 0
    Jag fick Svedea försäkring när jag köpte ny harley hos handlare 3500 helförsäkring helår mycket bra pris tycker jag. 25 år haft hojkort i 4ra år.

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    oftast får du inte låna ut till någon som inte bor i hushållet och du måste ha hojen inlåst.
    Vem lånar ut sin hoj egentligen,och naturligtvis vill man ha den inlåst på natten.Vi har Svedea och skulle aldrig låna
    ut hojen till nån förutom kärringen så dessa villkor kvittar för våran del.
    Fuck cancer

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Vem lånar ut sin hoj egentligen,och naturligtvis vill man ha den inlåst på natten.Vi har Svedea och skulle aldrig låna
    ut hojen till nån förutom kärringen så dessa villkor kvittar för våran del.
    Jag lånar ut rätt ofta, ett bra sätt att få fler att köra o kanske handla HD

    Men kanske inte alla som gör, men är väl rätt många som inte i alla lägen har skyddsutrustning enligt försäkringsbrevet, säkerhetsställ, godkända handskar och stövlar?
    Senast redigerat av sedaii den 2013-02-23 klockan 16:22.

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Jag lånar ut rätt ofta, ett bra sätt att få fler att köra o kanske handla HD
    Ok,tycker att de som vill köra kan prova hos en dealer istället.Känner folk som lånat ut sin
    mc till folk som smällt och fått oerhörda skador,vill inte ha detta på mitt samvete om det skulle hända.
    Fuck cancer

  18. #18
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Hojen,tandborsten o kärringen lånar man inte ut
    There are no problemsonly solutions

  19. #19
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    68
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Hojen,tandborsten o kärringen lånar man inte ut
    helt rätt!

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Ok,tycker att de som vill köra kan prova hos en dealer istället.Känner folk som lånat ut sin
    mc till folk som smällt och fått oerhörda skador,vill inte ha detta på mitt samvete om det skulle hända.
    Skulle d bli så så pass kraftiga skador som tex repa eller ännu värre,en buckla då piskas ju vederbörande upp t skum på trotoaren. Då tynger samvetet en. Varför varför lånade jag ut hojen,varför.Liten tröst är ju att, den killen vill aldrig mer låna hojar. Köp moppen av mig så kan du provköra så länge du vill. Har bara fått frågan en gång, då av en mindre begåvad person vilket tydligt framgick av frågan.Vad säger man, ingenting killen hajar ändå inte. Hade d vart en xxkdt ultra flera hundra ok, går köpa i dussin. Byggen bara ett.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 07:39

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •