Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ladda batteriet.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 0

    Question Ladda batteriet.

    Tjena, batteriet har laddat och nu får jag inte loss det för att kunna ladda det. Jag har inga direkta färdigheter när det gäller att meka, men vill lära mig. På min 48 har jag monterat V&H short shots. Måste jag montera av bakröret för att komma åt minuspolen?

    Alla tips är välkomna.

    MVH



    Henrik.

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Varför ta ur batteriet, ladda det sittande i hojen istället men måste du absolut ta ur det så tejpa över plusspolen på batteriet och dra ut batteriet så långt det går och använde sedan en fast nyckel som du stoppar i mellan till minus polen, jag brukar använde en ringspärr nyckel, lite bökigt o trångt är det men det går
    Citat Ursprungligen postat av Blackbelt72 Visa inlägg
    Tjena, batteriet har laddat och nu får jag inte loss det för att kunna ladda det. Jag har inga direkta färdigheter när det gäller att meka, men vill lära mig. På min 48 har jag monterat V&H short shots. Måste jag montera av bakröret för att komma åt minuspolen?

    Alla tips är välkomna.

    MVH



    Henrik.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Jag har monterat denna kabel fast på batteriet så att det är enkelt att ladda med denna laddare när man vill.

  4. #4
    Kan rekommendera denna laddare. Anslut bara snabbkopplings ansl sen är det bara att plugga i. När batteriet är laddat övergår den till underhållsladdning.

    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/b...-bus-klar.html

  5. #5
    Pisstråkigt att lossa bat på sportsterJag har en nightster o en xl båda 08a första åren hölls jag o tog bort men nu mer laddar jag dom på plats

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Jag har monterat denna kabel fast på batteriet så att det är enkelt att ladda med denna laddare när man vill.
    Nu drar jag till clas ohlson

  7. #7
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jag har flera laddare,men min favorit er denna;

    Den är bra på mina motorcyklar och til bilen och jag har kjöpt hurtigkoplingar til alla på Mekonomen. (ca.35,-)
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Tack för tipset- Är det något jag behöver tänka på om jag låter batteriet sitta kvar? Kan elektroniken pajja eller nått i den stilen...?

    - - - Uppdaterad - - -

    Det är en sådan laddare jag har Jag lossade batteriet från vänster sidan men det verkar sitta fast även om jag lossat det. Vet inte riktigt hur jag ska få loss det så att jag kommer åt för att montera snabbkopplingarna. Vad är det jag missat?

  9. #9
    Tjena. Tändningen på....sen av med pluspolen. (för att inte larmet ska gå). Sen lossar du jordkabeln nere bakom startmotorn. Sen kan du lirka ut batteriet och lossa minusen på batteriet. Montera snabbkopplingarna...sen tillbaka med möget. Plus....o sist jordkabeln vid startmotorn. Allt detta står i din instruktionsbok. Gjorde själv fel första gången så larmhelvetet gick. Laddar gör jag med Optimate 4.

  10. #10
    jag tröttnade och klippte upp ringskorna till u-skor..skit enkelt sedan.

Liknande ämnen

  1. Ladda bilbatteri med MC-laddare?
    Av 883r i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 12:24
  2. Sportster 2012 Service Manual. Ladda ner?
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 09:03
  3. Ladda upp bilder från iPhone och iPad
    Av Tko i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 00:19
  4. Ladda upp bilder i sitt Garage.
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 20:17
  5. Batteriet sölar ner min hoj!
    Av Johanl i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 01:24

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •