Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: chopper avgassystem hjälp!

  1. #1
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0

    chopper avgassystem hjälp!

    tjenare håller på att bygga om min chopper med elstart och evo1340 till enbart kick, vad finns de för utbud av system som funkar med kick ? ska ju gärna oxå funka att slänga på nå ljuddämpare inför besiktningen eller iaf insatser?

  2. #2
    http://www.4hd.net/product_informati...product_id=445

    På min fd shovel chopper hade jag ett sånthär supertrapp. Smidigt bara skruva in brickorna när man besiktade. Finns såklart till evo med.
    Trägen vinner!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av HD_Jack Visa inlägg
    tjenare håller på att bygga om min chopper med elstart och evo1340 till enbart kick, vad finns de för utbud av system som funkar med kick ? ska ju gärna oxå funka att slänga på nå ljuddämpare inför besiktningen eller iaf insatser?
    Jävla svårt asså! Har också letat och åter letat. Jag har dock bara letat efter "performance-system" och INTE dragpipes.
    Det jag hittade och som jag fortfarande väntar på är ett system från RB-racing. http://www.rbracing-rsr.com/
    Dem trodde att systemet 00-1173 LSR 2-1 Pro Stock eller 00-1068 LSR 2-1 Pro Stock skulle passa med kick.
    Dem tillverkar efter efterfrågan, så väntat ett par månader nu.. och ändå inte 100% på att det passar :/ men får väl modda lite i värsta fall.

  4. #4
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0513.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	11070 00-1068 LSR 2-1 Pro Stock.. funkade kanon efter att jag slipat bort några mm på insidan av kickarmen samt dragit till ett par slag med hammaren på insidan av systemet. (osynligt vid insidan då röret gick emot kåpan vid växellådan) Fick även flytta huvudbromssylinderna en bit.
    Låter gött och fin finish! Ska bli nice att provköra när denna dryga jävla vinter nått sitt slut!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Krona Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0513.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	11070 00-1068 LSR 2-1 Pro Stock.. funkade kanon efter att jag slipat bort några mm på insidan av kickarmen samt dragit till ett par slag med hammaren på insidan av systemet. (osynligt vid insidan då röret gick emot kåpan vid växellådan) Fick även flytta huvudbromssylinderna en bit.
    Låter gött och fin finish! Ska bli nice att provköra när denna dryga jävla vinter nått sitt slut!
    Kanon, det där är ju också rent tekniskt ett suveränt system. Bra köpt!

  6. #6
    Just min tanke! Hade helt ok (stilmässigt) dragpipes.. men dags att pigga upp henne lite!

Liknande ämnen

  1. Avgassystem Fat Bob
    Av Erik Lundberg i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-26, 15:42
  2. Avgassystem
    Av IDI i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 14:39
  3. Avgassystem
    Av Jimmy Jazz i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 15:57
  4. American Chopper: American Chopper Live Promo
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 10:48
  5. Avgassystem
    Av xbones i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 14:35

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •