Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: I valet och kvalet

  1. #1

    I valet och kvalet

    Håller just nu på att sälja av min gamla Shovelhead samt en Sporthoj. Tanken är att använda pengarna till att köpa mig en nyare Harley nu i vår. Min budget kommer väl ligga på runt 80 000 papp.
    Har tittat runt både på Blocket samt harley butiker. Det finns en del runt den summan. Körstilen jag har väl med att ligga runt och glida, men även ibland dra på lite grand . Fast mera glida skulle jag tro. Mestadels solo körning, men damen vill hänga på ibland. Någon semestertripp då och då lär det också bli.

    Har tittat en del på V-Rod och gillar dem skarpt, men även övriga Twin Cams. Inga sportsters. Trevlig hoj, men har haft sådan. Ni som kör eller har haft V-Rod eller Twin Cam Harley...vad tyckte ni om just den ni hade och vad var positivt/negativt? Vet att man måste provköra själv och så...men behöver lite "input" för att lättare komma in på rätt spår.

    Har provsuttit Street Rod och satt OK på den, men kanske något hög. VRSCA satt jag mycket bra på, men kanske lite för liten tank med tanke på långresor.

    Som sagt...tar gärna lite "input" om era erfarenheter
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  2. #2
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Välkommen hit,Svebbe..

    har du några bilder på showeln och sportstern du har til salu?
    evt. nån link til var dom finns for sal?
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  3. #3
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Välkommen!

    Jag kör en Muscle, gillar det lite modernare så den är perfekt för mig som trots allt vill åka Harley. Funkar ypperligt att glida med men det är dock när man har "bråttom" som den kommer till sin fulla rätt, mäktigt när 300kg+ skenar iväg måste jag säga.
    Sedan är det guld värt med ABS och Brembo bromsar, den stannar till skillnad från tidigare Night Train

    Nu får du kanske lite svårt att hitta en Muscle för 80k men det är i alla fall mina tankar kring V-rod.

  4. #4
    Tackar!

    Shoveln har jag inte ute längre på Blocket, då jag har en kille på gång som sagt sig vilja köpa den. Kan så klart lägga upp en bild här ändå...om nu inte affären blir av trots allt. Sporthojen jag också har till salu är en Honda VFR800 Fi från 1998. Sportstern hade jag tidigare innan Shoveln.

    Muscle gillar jag, men den blir nog tyvärr för dyr. VRSCR har ju också Brembo, men inte ABS?

    Bifogar bilder på Shoveln. Lite dålig bild, men har bara denna på jobb-datorn.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LowRider.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	83,3 KB 
Id:	10397
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00018.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	104,9 KB 
Id:	10398
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hd5.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	10399
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  5. #5
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Shoveln så jo bra ut.. hvorfor ikke beholde den og bare kvitte deg med japjunket?

    Radiator er oppskrytt.. man kör jo for det mesta om sommeren og blir det kalt så kan man ta på mer kläder...
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Shoveln så jo bra ut.. hvorfor ikke beholde den og bare kvitte deg med japjunket?

    Radiator er oppskrytt.. man kör jo for det mesta om sommeren og blir det kalt så kan man ta på mer kläder...
    Jo, har trivts med Shoveln men nu är det dags att skaffa nyare.

    Hittade ytterligare en bild:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4262.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	86,7 KB 
Id:	10400
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Gärna lite mer info om vilken typ av körning du funderar på.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Gärna lite mer info om vilken typ av körning du funderar på.
    Det blir nog mest landsvägskörning 80/90 vägar. Men även en del turer ut i Europa. Med damen bakpå mestadels på långresorna.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  9. #9
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Road king eller streetglide skulle nog passa dig bäst då.

  10. #10
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Ser skönt ut... En road king med lite högre styre.

  11. #11
    Ja, Road King är fin. Skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Men det är sällan man ser dem runt 80 papp.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  12. #12

  13. #13
    Har den redan bland mina sparade blocket annonser Ska bara hitta köpare till mina andra hojar. Shoveln behöver jag ev byta ryckutjämnaren på innan försäljning. Är det svårt? Nåt man gör själv i garaget på nån eftermiddag? Såg att Bikeline har ett komplett kit från BDL http://www.bikeline.se/sv/artiklar/m...5-kuggars.html .
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  14. #14
    Jag skulle säga Heritage. Snygg tidlös design. Enkel att strippa samtidigt som väskor, sissy, ruta, skjutssadel och pakethållare finns med.
    Och så är det ju en softail!

  15. #15
    lär inte vara dyngskönt för damen att åka bakpå en v-rod neråt europa. Hon stiger nog av i Malmö och tar tåget hem igen. Men visst, prova. Kan också meddela att det blir jävligt trångt med packningen om ni åker 2 st på en hoj så långt. Du måste ha packväskor a la streetglide minst om ni ska få plats. Gör en lista på vad du och käringen skulle vilja ha med dig på långresa så ser du att det inte går ner i en handväska.

  16. #16
    Ja, Heritage är fin. Hur är Softtailen att köra jämfört tex Road Kingen?
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    lär inte vara dyngskönt för damen att åka bakpå en v-rod neråt europa. Hon stiger nog av i Malmö och tar tåget hem igen. Men visst, prova. Kan också meddela att det blir jävligt trångt med packningen om ni åker 2 st på en hoj så långt. Du måste ha packväskor a la streetglide minst om ni ska få plats.
    Ja, du har rätt så klart. Tycker dock att V-Rod är jävligt snygg, men är så klart opraktiskt vid långresor med damen bakpå. Bakdynan kan man förstås byta ut separat har jag hört mot något sittvänligare.

    En annan fundering...om man väljer en senare Evolution modell kontra tidig Twin Cam...stor skillnad? Positivt/negativt?
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  18. #18
    Det blev en FXST Softail

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4780.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	78,5 KB 
Id:	10821
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •