Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Åka mc genom skolan.

  1. #1

    Cool Åka mc genom skolan.

    jag provade att åka hoj i korridoren i skolan där jag jobbar..... Ja jag jobbar fortfarande kvar


    Tullängsskolan Örebro

  2. #2
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Snyggt men det verkade vara godkänt av högre ort det där så det förtog det hela lite .. vänta tills ungarna gör lika dant , blir nog mer drag då.

    Såg föresten en med snutjag for på en Kawa 1300 genom PunktHuset i Västerås på -80talet , gick bra i sliderdörrarna i entre´n men i andra änden var det rulltrappa , gick sämre där kan ja säga! haha
    CS//

  3. #3
    JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade.
    Hur kom det sig, att du gjorde det då? Fanns det något bakom detta spektakel?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Gjorde en liknande grej inne på ett tidigare jobb ett e.m skift.Drog ur choppern på ettan och släppte gasen på en
    mindre raka inne i lokalen.Kan se brudarnas förvånade ansiktsuttryck framför mej än idag

  6. #6
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    JO det var godkänt av Högre ort, men kul i allafall och eleverna blev lite förvånade.
    Ja ungarna såg inte informerade ut! hehe
    CS//

  7. #7
    Jo det var så att på Teknikprogrammet så är det inriktningsval efter en termin, och så skulle jag vara med och hålla i informationen om de olika inriktningarna. Så rektorn frågade om jag kunde vara med, och var väl svaret; Ja det kan jag men kan jag få åka mc in till aulan/kaféet där informationen skulle hållas. Och det fick jag , men eleverna visst inte om att jag skulle göra det och det gjorde det lite roligare.

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    Jo det var så att på Teknikprogrammet så är det inriktningsval efter en termin, och så skulle jag vara med och hålla i informationen om de olika inriktningarna. Så rektorn frågade om jag kunde vara med, och var väl svaret; Ja det kan jag men kan jag få åka mc in till aulan/kaféet där informationen skulle hållas. Och det fick jag , men eleverna visst inte om att jag skulle göra det och det gjorde det lite roligare.
    Aha... Lite som en kul grej för att fånga intresset från "FB folket"...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    Coolt
    Deluxe FLSTN

  10. #10
    Coolt! Mer "icke korrekta" saker i skolan. Aldrig fått köra Harley i plugget, hade dock en skön träslöjdslärare som lät oss göra knivar och svarva brännbollsträn och annat fuffens.
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

  11. #11
    Moped har man kört genom skolan, på den tiden då det begav sig.
    Mc på jobbet kör jag varje dag. Ett gott minne var då jag kicka igång min shovel så den gick igång med en baksmäll!
    PÅ andra sidan väggen satt en kollega och sket, och med smällen tömde han jävlart dirr...
    Efteråt sa han, jag har blivit våldtagen av din hoj. Det svider än...
    Trägen vinner!

  12. #12
    gick på den skolan för 10 år sen

  13. #13
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Jösses , hur många minns vänstertrafik här???
    CS//

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Jösses , hur många minns vänstertrafik här???


  15. #15
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Det har vart vänstertrafik i Sverige en gång i tiden...



    Söndagen den 3 september 1967 var en stor dag i den svenska inhemska "trafikala" historien. Det var då Sverige bytte från vänstertrafik till högertrafik.




    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #16
    Nähä det hade jag ingen aning om ,fast jag undrade nog mest varför anmärkningen om vänstertrafik dök upp? Men du kanske vet det också?
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Det har vart vänstertrafik i Sverige en gång i tiden...



    Söndagen den 3 september 1967 var en stor dag i den svenska inhemska "trafikala" historien. Det var då Sverige bytte från vänstertrafik till högertrafik.



  17. #17
    Håll till höger svensson..
    Om jag kan min historia rätt, så var det faktiskt Karl IIX som i turkiet tyckte det var allmän kaos på gatorna där alla vagns ekipage med åsnor och skit körde in i varandra. Och därmed dök lagen upp att alla ska köra på vänster sida på vägen för att det skulle bli ett bättre flyt i trafiken. Detta tog andra länder efter. I usa var dom lite eljest och det ville sverige kopiera, så det röstades om högertrafik där dom som röstade för vänstertrafik vann med majoritet på 50talet. Regeringen tog upp saken igen på -60talet utan omröstning och 3sep 1967 ändrades det till högertrafik.
    Trägen vinner!

  18. #18
    Jo visst det är säkert rätt och riktigt men är det ett inlägg borta hos mig eller varför denna denna diskussion om vänstertrafik?

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Jo visst det är säkert rätt och riktigt men är det ett inlägg borta hos mig eller varför denna denna diskussion om vänstertrafik?
    Var nog mest om sentimentalitet och att tiden gått... Ungefär som en kommenterade att det vart tio år sedan han gick i den skolan.
    Det hade ju inte heller direkt med filmklippet att göra.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    Ok jamen de va ju logiskt

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Kortege genom Blekinge 6 juni
    Av royner i forum Region Skåne
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 07:35
  2. På MC genom Alaska
    Av Ozzy i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 09:08
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 10:56

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •