Morsning

Tänkte döna upp lite bilder på mitt sportsterbygge som håller på att tas form.

Tanken var att hitta på något lite fränare bygge med en liten, billig å körgladare hoj. Kör i vanliga fall en Ktm 990 adv-s så vill jag ha komfort å fart så rullar jag den. Detta ska bli ett litet busbygge.

Grunden: Sportster 883 -90. Anledningen till att det blev just den var att den redan hade stelbak och kedja. I framtiden kanske det blir aktuellt med 1200, vem vet. På avstånd ser den riktigt fräsch ut men kommer man nära så märks åldern av men det är inget jag lider av.

Önskat slutläge när våren kommer är:
16tum framhjul(ekra om på nuvarande nav)
Sänkt styre(ink vajer,el, bromslang osv)
Ny tank
Ny hastighetsmätare
Kapa bakskärm
Linda avgasrör och ev tillverka insats.
Få ordning på elen.

Detta blir mitt första bygge så tidsuppskattning är svårt. Att avståndet från bostad till hoj är 1h45m är inte heller fördel. Så update blir nog lidande.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	247 
Storlek:	43,0 KB 
Id:	10142
Grunden

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	210 
Storlek:	37,8 KB 
Id:	10143
Strippad

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4.JPG 
Visningar:	193 
Storlek:	90,9 KB 
Id:	10144
Eftersom jag inte skall ha invändig el i styret var jag tvungen att borra ur kabeln underifrån

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	5.JPG 
Visningar:	184 
Storlek:	77,7 KB 
Id:	10145
Klart

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	33,3 KB 
Id:	10146
Få ordning på elen var det ja. Min teori är att killen som drog elen första gången visste vad han gjorde. Andra och ev tredje killen visste inte.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	7.JPG 
Visningar:	173 
Storlek:	53,3 KB 
Id:	10149
Slängde ihop ett elschema som verkar funka. Har iofs jobbat som montör men fordonsel är inte min starka sida så planen är att köra på nuvarande lösning till nästa vinter och dra om allt ordentligt då.
Tänkte gömma undan så mycket el som möjligt, bästa stället verkar vara i tunneln på tanken. Så där ska kopplingar å säkringar sitta.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9.jpg 
Visningar:	176 
Storlek:	35,6 KB 
Id:	10157
Tillverkar hållare för säkringar å kopplingar. Popnitar hållarna och sockerbitarna hålls på plats med spik för att lätt kunna montera av dom. Budgetlösning men det funkar.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	34,4 KB 
Id:	10158
Ska få på lite krympslang å fästa i ramen så borde det gå. För att inte kopplingarna skulle sticka ut framför tanken så fick jag bygga på höjden

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	11.JPG 
Visningar:	182 
Storlek:	73,2 KB 
Id:	10159
Jag har aldrig skådat mer gedigen nummerplåtshållare. Viktminskning på minst 3-4kg....och jag slipper att välta åt vänster i tid å otid.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12.jpg 
Visningar:	222 
Storlek:	46,6 KB 
Id:	10160
Måttar tank, styre och däck....i brist på färdigt framfälg fick bakhjulet duga.

Det var allt för denna gången. /Royale