Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Baltic resa

  1. #21
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av FraGGion Visa inlägg
    Lasse.S , vilket skönt mål att ha framför sig !
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #22
    Den där spårster'n var bland det snyggaste jag sett i spårtsterväg! Innan tanken blev svart så var det ju lite Roland Sands Design look på den!

    Annars har jag lite svårt för sportsters, men den va görfin. Vad är gjort på det förutom tank? Nya tanken gjorde mycket, det bör trots allt tilläggas att jag älskar sportstertankar på choppers!

    Hemskt ledsen för offtopic, men var tvungen att skriva av mig!

  3. #23
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Spännande! Smart att ha en större tank att byta till när det ska turas. Hoppas på mer läsning...
    Nu jävlar blir det åka av!

  4. #24
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tack så mycket...för att vara en 2012a så är det rätt mycket gjort, hjul, bromsar, svingen, avgassystemet, stötdämpare + en rad andra moddar så börjar jag känna mig rätt nöjd med att ha en lite personligare hoj en hoj rakt ur butik som jag inte gillar men samtidig vill ha nytt. Håller med dig att den var snyggare utan svarta lacken på tanken så det får nog bli färg med Alu look till nästa år, har inte bestämt ännu om originaltanken åker på efter semestern igen eller om den får stå kvar i bokhyllan
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Den där spårster'n var bland det snyggaste jag sett i spårtsterväg! Innan tanken blev svart så var det ju lite Roland Sands Design look på den!

    Annars har jag lite svårt för sportsters, men den va görfin. Vad är gjort på det förutom tank? Nya tanken gjorde mycket, det bör trots allt tilläggas att jag älskar sportstertankar på choppers!

    Hemskt ledsen för offtopic, men var tvungen att skriva av mig!
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #25
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Vi fick tillbaka boknings handlingarna stämplade från hotellet i St:Petersburg på faxen i dag så nu är allt klart för visum ansökan den 21a på ryska ambassaden även färjan Helsingfors Stockholm är betald, så nu är det snart bara en "evig" väntan kvar tills vi drar ner till Berlin som första delmål
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #26
    Skönt att ha något att se fram mot, lite sommar och värme vore inte helt fel heller snart ; )

    Vad kommer den nya tanken ifrån, pris, hur mycket rymmer den?

  7. #27
    Jag brukar ha med mig en liten pumphävert för någon tia från Biltema. Då kan man tanka över soppa till choppern från de som har 5-gallonstankar.
    Har Ni kompisar i Finland, låt dem söka visum? Det gör vi. Finnarna kan detta. Då slipper vi boka hotell i förväg och krångla. Vitryssland erbjuder dock inga genvägar. Nu finns ju inte ens en ambassad i Sverige och de diplomatiska relationerna är iskalla efter den Svenska nalleattacken.

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av sporty Visa inlägg
    Skönt att ha något att se fram mot, lite sommar och värme vore inte helt fel heller snart ; )

    Vad kommer den nya tanken ifrån, pris, hur mycket rymmer den?
    Thank you for your payment of CUSTOM 4.5 GALLON REPLACEMENT GAS TANK HARLEY SPORTSTER NIGHTSTER IRON 07-2013 with eBay item #400394914215.

    Regards,
    easternpc
    harleypedlar@aol.com


    Item title Price Shipping price Qty Item total

    CUSTOM 4.5 GALLON REPLACEMENT GAS TANK HARLEY SPORTSTER NIGHTSTER IRON 07-2013 ( 400394914215 )

    Paid on Jan-31-13 $222.90 $85.45 1 $222.90
    USPS Priority Mail International
    Estimated delivery: Mon. Feb. 11 - Fri. Feb. 15
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #29
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag brukar ha med mig en liten pumphävert för någon tia från Biltema. Då kan man tanka över soppa till choppern från de som har 5-gallonstankar.
    Har Ni kompisar i Finland, låt dem söka visum? Det gör vi. Finnarna kan detta. Då slipper vi boka hotell i förväg och krångla. Vitryssland erbjuder dock inga genvägar. Nu finns ju inte ens en ambassad i Sverige och de diplomatiska relationerna är iskalla efter den Svenska nalleattacken.
    Det är faktiskt en finne som skall med som har släktingar där men han verkade inte veta att det är möjligt, vi skall till ambasaden på Torsdag och vi har planer på att åka till Kalingrad också utan att boka hotel så vi får se hur det går.
    pump hävert eller i alla fall en slang bit är nog inte fel att ha med sig, tack för tipset
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-03-18 klockan 13:48.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #30
    Det där låter kanon, ha så kul! Vi var i Kaliningrad i sommras. Först var vi i Polen, sedan till Kaliningrad. Jag vill verkligen rekommendera Polen, så fint det blivit där och allt är kanon! Hyfsat billigt är det nu också när kronan är stark.
    Vi skall försöka få visum till Vitryssland igen i sommar. Planen är att besöka Kiev och kanske göra en dagstripp till Tjernobyl. Sedan att åka norrut genom Vitryssland och tillbaks till Baltikum, men det gäller att fixa alla papper med start nu!

  11. #31
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Nu har man alla papper i ordning och ett Visum till Ryssland inklistrat i Passet, dock blir det inte Karliningrad utan vi kör från Berlin till Warszawa vidare till Lithuania och upp till Ryssland såg ett program på Tv om en kille som körde hoj mellan St:Peterburg och Moskva riktigt spännande med hål i vägarna o brunnslock som heter duga, bra var i alla falla att dom märkt ut dom värsta med grenar o plastremsor vatten pölar var ett tips också att undvika, kan vara djupa som slukhål, sporthojar o Harley glidare rekommenderade han inte heller , får väl se efter resan hur vida en screamin eagle road king, Night Train o en sportster klarade sig
    Har ju kört hoj i Polen vid två tillfällen tidigare och fått mersmak så det skall bli kul o se om man får mersmak efter denna resan, Vit Ryssland hade varit riktigt kul men först skall jag köra Trollstigen i Norge efter att vi kommit hem i sommar, kommer att bli en grym säsong det här
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-04-14 klockan 07:13.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  12. #32
    Lasse S: Man får en djävulsk blankett i tullen som man skall fylla i och den är bara på Ryska. Sätter man ett kryss i fel ruta kastar de bara ut blanketten och så får man prova igen. Försök att få tag i den blanketten redan nu och så med hjälp av någon ryskkunnig fylla i den. Sedan kan dina andra kompisar göra likadant, bara ni har ett facit att gå efter. Annars kommer ni inte att ha några problem. Jättekul!

    (blanketten har med införsel av fordon att göra)

  13. #33
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Kanon tips Stroker49, skall kolla efter detta direkt veckan Nu skall jag fortsätta mitt eviga jobb o försöka få ordning på gaffeln, har skaffat mig ett par längre hydraler och andra fjädrar som skall testas blir inte detta bra blir det gasdämpare från progressive.
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Lasse S: Man får en djävulsk blankett i tullen som man skall fylla i och den är bara på Ryska. Sätter man ett kryss i fel ruta kastar de bara ut blanketten och så får man prova igen. Försök att få tag i den blanketten redan nu och så med hjälp av någon ryskkunnig fylla i den. Sedan kan dina andra kompisar göra likadant, bara ni har ett facit att gå efter. Annars kommer ni inte att ha några problem. Jättekul!

    (blanketten har med införsel av fordon att göra)
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  14. #34
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    I dag skall vi ha ett möte om våra papper/visum är i sin ordning och gå igenom en liten färdplan och kolla upp lite sevärdheter under resans gång.
    Hoppas på värme o sol för det blir mat o grillning i verkstan samt hoj sväng på dagordningen.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  15. #35
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    I dag hade vi sista mötet innan resan i Deep Valley workshop (min verkstad) gött då har man fixat två gratis middagar på resan för jag startade upp mitt portabla race kök och fixa en svampsås, grillade pepparbiffar o potatis sallad som jag bjöd på.
    Bilder är alltid kul.

    3 ganska olika hojar

    gubbarna som skall med
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Resa till Prag, ljuddämparregler Europa?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 13:05
  2. Jungle hammock, något för bikers som vill resa lätt?
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 23:21
  3. Att resa lätt :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 16:31
  4. Planering av USA resa och eventuell import
    Av sedaii i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 16:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •