Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 135

Ämne: Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

  1. #101
    Snake bikes har nån snubbe som han dealar med i USA .

  2. #102
    Jag kollade nåt ställe, minns inte riktigt vad, men som sålde prylar via ett bolag som fixade en USA adress. Prylarna var billiga, men grejen var att företaget som är mellanhand hade fraktpriser som var tokhöga så det skulle iallafall bli att kosta nästan detsamma som här. Hoppas dom får igenom stämningarna där borta!

  3. #103
    Nu har jag inte läst hela tråden så detta svaret kanske redan har skrivits. Vet att det finns bilhandlare som tar hem bilprojekt o delar i kontainer. Hade det inte varit en ide att kolla med dom om att få med mc delar i kontainern?? Tar visserligen lite extra tid men hur stressad är man.

  4. #104
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Vi får försöka hitta en snubbe i staterna som kan ta emot ordrar och skicka vidare. Bra affärsidé ?!?!
    https://www.jetcarrier.com/ upprättar en adress och skickar vidare

  5. #105
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    ST Pauls Minnesota har stämt Harley-Davidson MoCo , vi får hoppas att ST Pauls vinner den kampen.

    http://www.twincities.com/ci_19338749

    http://www.chicagotribune.com/busine...,2735738.story

  6. #106
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Har en kontakt i USA som jag beställer saker av till min dragbike. Han är återförsäljare till alla OEM japan hojar, alla trimföretagen men kan även ordna HD prylar, skickar grejerna som "gåvor" dvs marginell tullavgift Vill ni jag ska kolla med han vad han kan ordna i HD väg?
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  7. #107
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Bohuslän
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Nu är det slut även här......
    Thank you for your interest in St. Paul Harley-Davidson®. Unfortunately, the Harley-Davidson Motor Company has changed its policies and no longer allows us to fulfill and ship any orders with international billing and/ or shipping addresses. Nor are we able to ship to known re-shipping companies.

    St. Paul Harley-Davidson is proud of the successful international business we have built. We do not feel that the policies are fair, either to us, who have spent years building a customer service oriented business to promote the brand worldwide or to you, the customers we serve. We believe we have the rights to sell motorcycle parts, accessories, and clothing to our international customers and we have brought a lawsuit to protect these rights.

    We will continue to provide our domestic customers with the best customer service possible under these new policies. For our valued international customers please check our website www.stpaulharley.com/announcements/ for updates as to if/when we are able to resume providing you with The Ultimate On-line Harley-Davidson® Experience

    Thank you again for your interest in St. Paul Harley-Davidson®. Your business has been and always will be appreciated.

    Sincerely,

    The St. Paul Harley-Davidson® Ecommerce Team

  8. #108
    Gäller det alla US-HD att de inte skickar till kända "skicka-vidare-företag"?
    Någon som testat?

    Finns ju bl.a. MyUS, Bongo International, Shipito, Borderlinx och OPAS.

  9. #109
    St. Paul Harley-Davidson skickar till Sverige. Mailade och frågade och de svarar att de gärna skickar till Sverige, så jag lägger en beställning i morgon.

  10. #110
    Intressant CC10, om du läser 3 trådar upp, att de ska slå igen...eller? Eller så är det därför de gör det, skiter helt enkelt i vilket och vill tömma lagret.

    http://www.stpaulharley.com/index.php


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #111
    Ja jag vet inte men här är en kopia på mailet jag fick. Antingen så blir man tokblåst på allt eller så skickar de prylarna

    Thank you for your recent inquiry regarding purchasing from our St. Paul Harley-Davidson® online sales division. As a result of a court order, St. Paul Harley-Davidson® is currently able to sell and to ship to customers located outside the U.S.

    We welcome this opportunity to serve you for your Harley-Davidson® parts, accessories and/or apparel needs. Our goal is to ensure you have the best possible experience with your ordering, products and our company. Please feel free to either place your purchase through www.stpaulharley.com or respond directly to this e-mail. We look forward to serving you.

  12. #112
    Jag fick grejor från StPaul förra veckan och har fått grejor ända sedan september förra året. I mitt fall har det funkat klockrent och har varit enda alternativet sedan Lake Shore Harley slutade exportera. Visserligen är har man inte rabatt i samma utsträckning som hos LSHD men i förhållande till H-D probike sverige sparar man en rejäl summa pengar vid varje beställning.Jag har fullt förtroende för St Paul och kommer fortsätta handla där så länge det är en möjlighet

  13. #113
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Ett bra knep är: http://www.borderlinx.com/ De vidarebefordrar till din adress i Sverige. Pakettet kommer till en central i USA som automatiskt skickar det till Sverige och hem till dig. Frakten från USA tillkommer.
    Nu jävlar blir det åka av!

  14. #114
    Citat Ursprungligen postat av fez Visa inlägg
    Jag fick grejor från StPaul förra veckan och har fått grejor ända sedan september förra året. I mitt fall har det funkat klockrent och har varit enda alternativet sedan Lake Shore Harley slutade exportera. Visserligen är har man inte rabatt i samma utsträckning som hos LSHD men i förhållande till H-D probike sverige sparar man en rejäl summa pengar vid varje beställning.Jag har fullt förtroende för St Paul och kommer fortsätta handla där så länge det är en möjlighet
    Tack fez, skönt att höra att det funkar jag skickar en beställning i morgon. Som sagt inte lika bra priser som LSHD men jämfört med att handla här hemma så sparar man massor.

  15. #115
    Är det den där tian som skiljer sig eller?
    Har för mig att lshd1 hade 10% rabatt på harleys egna us-priser?

  16. #116
    LSHD hade en internet rabatt på 20% så det gjorde en himla skillnad mot för idag.Man får visserligen lite rabatt på vissa delar hos St Paul men inte alls i samma utsträckning som LSHD

  17. #117
    LSHD skickar INTE internationellt.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #118
    Det har vi nog alla förstått som tagit oss tid att läsa samtliga inlägg, Det som var aktuellt när LSHD dök upp i tråden igen var skillnaden i rabatter sedan H-D stoppade exporten och vad det medförde i ökade kostnader

  19. #119
    Citat Ursprungligen postat av fez Visa inlägg
    Det har vi nog alla förstått som tagit oss tid att läsa samtliga inlägg, Det som var aktuellt när LSHD dök upp i tråden igen var skillnaden i rabatter sedan H-D stoppade exporten och vad det medförde i ökade kostnader
    Ok, då är jag med! Tack för förklaringen.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #120
    En domstol i USA upphävde HD:s förbud att skicka Harleydelar utomlands efter att "St. Paul Harley-Davidson®." stämt dom.
    Kommer jag ihåg rätt så är förbudet upphävt fram till den sista Februari.

Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 22:58
  3. Vissa har en egen stil & denna killen, Ja jag vet inte vad han har igentligen.
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 13:10
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 20:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •