Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Fy fan för att råka på en sån bilförare.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11

    Fy fan för att råka på en sån bilförare.

    Ja kolla själva :


  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Vill inte försvara bilisten på något sett då han använder bilen som ett effektivt mordvapen när han prejar hojen MEN om vi skall undvika olyckor så får man nog börja vara laglig själv.
    Vad jag kan uppfatta så går det på tok för fort och när fick man köra om när det är heldragen linje?
    Tips: Ser men en sådan bilist på vägen gör man nog klokt i att släppa han bara, då lever man längre
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ja håller med dej,det verkar gå alldeles för fort och visst är det heldragen linje.Har råkat ut
    för nåra liknande grejer och som du skriver är väl det bästa att låta fordonet försvinna även
    fast man innerst inne vill nåt helt annat.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Ett fel gör ju inte två rätt... Men man kan ju undra vad bilföraren själv gick på... Om inte annat, fler hade kunnat råka illa ut enbart för att han surnat till på motorcyklister... Var ju ett ställe där det var en massa bilar parkerade vid vägen, tänk om t ex ett barn kommit ut på vägen då?
    Jag hade nog hellre gett f*n i den föraren med. För gör man så med det beteendet, då kan det lika gärna hända andra saker med.
    Fast den typen av demonstrationer ser man rätt ofta mellan olika bilar med... Speciellt hos de, som anser sig "äga vägen och uppenbarligen inte tror samma regler gäller dom"... Man är förvånad mellan varven, att det inte händer mer olyckor än det verkligen gör.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    Fyy faan vilken idiot!!
    Deluxe FLSTN

  6. #6
    Om han hade dött där i korsningen pga av sparkar mot huvudet av två motorcyklister så hade iaf jag varit förstående.

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det är väl lite som i Stockholm där de har vägen ut till Vaxholm där många mc-förare kör som idioter och någon boende slängt ut grus på vägen.
    Det ena beteendet gör inte det andra ok.
    Men om någon kört ihjäl sig så hade det antagligen varit den oerfarna lagliga mc-föraren.
    Det är därför det är så jävla gött o köra HD, den är grymt skön och ger en fullvärdig körupplevelse även i lagliga hastigheter..

  8. #8
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det fick mig att tänka på en händelse förra veckan.
    Jag körde mellan Lund och Malmö på 2+1 väg med bilen, när idioten framför låg i vänsterfilen hela vägen med dubbla körbanor trots att det var tomt i högerfilen.
    När den gick ihopa så gick han över men jag var förbannad o hade 200 meter kvar så jag blåste snabbt om idioten.
    Då gör han typ som den här idioten och sätter på helljuset i nacken på mig.
    DÅ blev jag riktigt förbannad och stannade bilen mitt på vägen, så han kom ingenstans, och tog fram något och hoppade av och gick emot honom men då såg man hur jävla rädd gubbfan var.
    Och sonen var i bilen, så man bet ihop, vände, och körde vidare.
    Förhoppningsvis lärde sig den här idioten någonting, men även jag, eftersom man hade grabben med sig.
    Det blev tyst en lång stund i bilen men när pulsen va nere igen så pratade vi om det.
    Men,,, ännu en läxa lärd.

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Vem av dom?
    Citat Ursprungligen postat av NickeR Visa inlägg
    Fyy faan vilken idiot!!
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #10
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Sorgligt men sant , det där är mer el. mindre vardagsmat här nere i Thailand .. tänk på det om ni är här nere & ska ut & åka både på 2 & 4 hjul.

    Var själv ute i spenaten & hoppade i förra veckan föresten .. låg en lastbil längst fram & blinkade till höger (v-trafik här) som om han ville köra över i motsatta körfältet alt. svänga av , låg 4-5 bilar bakom honom & väntade & så jag då på moppen. Han körde i flera minuter så där , blinkandes & höll till höger & ingen annan gjorde nåt heller!

    Äh fan tänkte jag & smög upp på vänstersidan , gick bra förbi bilarna men när jag kom jämsides med lastbilen ja då girade han tebax till vänster & jag fick ut & hoppa i gruset & bland asfaltskockorna! Ska fundera på om jag gör om det där nån mer gång vid nästa tillfälle , det är annars inte alls ovanligt man blir omkörd både på höger & vänster sida som bilist , helst samtidigt ska det vara åxå för att uppnå den totala förvirrelsen!

    CS//

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Vem av dom?
    Tänker nog på bilföraren...
    Deluxe FLSTN

  12. #12
    Sånt får man räkna med när man är i närheten av bilar (med 3 bokstäver i namnet) som framförs av våra kära kulturberikare som känner att deras stolthet ifrågasätts om man kör om dom,i allafall om man bor i Stockholm med omnejd
    Har själv vart med om det 2 ggr.varav ena gången resulterade i insparkad backspegel bilen,andra gången knytnäven i framflygeln.Så kör försiktigt och ta det lugnt med julspriten och god jul o gott nytt år

  13. #13
    Alla 3 är idioter i detta klipp.
    Who knows what evil lurks in the hearts of men?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Barney Visa inlägg
    Sånt får man räkna med när man är i närheten av bilar (med 3 bokstäver i namnet) som framförs av våra kära kulturberikare som känner att deras stolthet ifrågasätts om man kör om dom,i allafall om man bor i Stockholm med omnejd
    Har själv vart med om det 2 ggr.varav ena gången resulterade i insparkad backspegel bilen,andra gången knytnäven i framflygeln.Så kör försiktigt och ta det lugnt med julspriten och god jul o gott nytt år
    De jävla "kroknäsorna " ska inte köra en bil med 3 bokstäver överhuvudtaget....när det börjar gå riktigt fort så sprginer de hem till mamma och gråter... jag vet för jag har en med 3 bokstäver....jag älskar att köra fort men jag har respekt för de som vill köra fortare, både bilar och mc

  15. #15
    Kroknäsorna kan jag dock aldrig respektera.....köp en Audi eller flytta hem

  16. #16
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Kroknäsorna kan jag dock aldrig respektera.....köp en Audi eller flytta hem
    CS//

Liknande ämnen

  1. Nya sätt för att stoppa fortkörare
    Av Nightrod i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 12:29
  2. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 18:34
  3. Ryggstöd förare
    Av Bernt i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 15:25
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 09:12
  5. Rare motorcycles@mc collection stockholm
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 08:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •