Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: hyra HD i Thailan

  1. #1
    V.I.B doglegs avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Hellby
    Inlägg
    11
    Tackad: 0

    hyra HD i Thailan

    Tänkte ta en sväng till Thailand..
    Funderar om någon har tips på turer eller bra ställe att hyra hoj på...
    Har tidigare lånat en kompis fatboy ....men nu har han sålt den.....
    Tacksam för alla ideer..... : )

  2. #2

  3. #3
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Om ni är intresserade så hyr min kompis Per ut Haley's i Phuket (Chalong) och kör även guidade turer.
    Hälsa från Kontiki Fredrik så kanske ni får lite rabbat vem vet
    Kolla in webbsidan: http://bikertour.se/

    Lycka till och glöm inte att där nere kör de på vänster sida

  4. #4
    V.I.B doglegs avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Hellby
    Inlägg
    11
    Tackad: 0
    Tackar för snabba svar....måste kollas upp....... : )

  5. #5
    Avråder från åkning i Thailand
    Jag blev påkörd av en thailändare för 2 år sedan.
    Fick sitta häktad 4 dagar och massa trassel....(läs mutor)
    Dom tycker du är vållande i alla situationer. Hade du inte varit där hade det inte hänt.....
    Det är aldrig för sent att ge upp

  6. #6
    V.I.B doglegs avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Hellby
    Inlägg
    11
    Tackad: 0
    Ja, jag vet. Har vid ett tidigare tillfälle stått på trottoaren & pratat med bekanta som satt & fikade på ett cafè. När en Thailändare tittade på mig, sen släppte han bara styret & ramlade av.....började skrika FARANG...Stor folkhop, polisen....& alla skrek, drog i mig. Hade tur att de jag pratade med är Thailändska vänner till mig. De förklarade att det var ett sätt att tjäna pengar.....Hade de inte varit för dem. Hade det blivit rättegång i bbk. Garanterat mitt fel, fast jag bara stod på trottoaren. De hävdade att jag kört rakt i trafiken med HD`n (som inte ens var igång) Slutade med att jag betalade 200 b. Så han kunde åka till sjukhuset & plåstra om sig.

    Fast det jobbigaste tycker jag är att polisen stoppar en hela tiden & vill ha mutor....de hittar på alla möjliga konstiga orsaker till varför man ska betala "böter".
    jag har Thailänskt körkort för både Mc & bil när de märker de brukar de bli roliga anledningar......till att de ska bötfälla mig. Fast om man kör med Intergradhjälm & jacka med långa ärmar så inte hudfärgen syns. Då upphör problemet.....

    Farligt är det men sååååååå svårt att låta bli.....

  7. #7
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jag vet vad du menar Dogleg. Den Thailänska Polisen är inte lite korrumperad. Har varit med om liknande händelser men klarat mig med en bot för att jag körde utan hjälm. Så då var det bara att åka till polisstationen och betala 250 bath och sen fick jag köra 24 timmar utan hjälm.
    För jag hade ju redan fått en bot. Skeva lagar

  8. #8
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Jag vet vad du menar Dogleg. Den Thailänska Polisen är inte lite korrumperad. Har varit med om liknande händelser men klarat mig med en bot för att jag körde utan hjälm. Så då var det bara att åka till polisstationen och betala 250 bath och sen fick jag köra 24 timmar utan hjälm.
    För jag hade ju redan fått en bot. Skeva lagar
    Kom bara ihåg kvittot om du nu fick nåt , utan det är det kalkat till nästa BiB (BoysInBrown) men jag tycker det är ganska lugnt med fulbötern endå , har väl blivit avplockad nån 100bhat:are mitt i natten på motorvägen så BiB kan få till lite M150 el. RedBull men det så klart , jag fräser inte ikring i Patong el. i Pattis så ofta heller. Tycker dock dom har varit rätt "trevliga" i BKK tom. , frågat lite vart man kommer ifrån , vart man ska osv. här runt Surin där ja bor blir man oftast iväg viftad bara när dom ser skattekvittot.
    CS//

Liknande ämnen

  1. Rum att hyra ut - Höör området
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 16:36
  2. Hyra/låna/köpa avgassystem
    Av Danne i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 20:39
  3. Vart hyra HD på Grand Canaria
    Av Terminator i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 15:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •