Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Stöd våra utlandssoldater....

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Skall man börja "tycka synd om de som missar julen"... Ta då alla yrkesgrupper (i Sverige) som måste hålla landet flytande alla storhelger, exempelvis de inom vården osv...
    Tycker nog inte så synd om yrkesmilitärerna som missar julen även om de kan göra ett bra jobb.Som Sanniz skriver finns det andra
    yrkesgrupper som måste jobba storhelger t.ex hela vårdsektorn,polis mm.

  2. #22
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Off Topic(1 Tittar på)
    En plats för bikers att posta inlägg som INTE berör Harley-Davidson. Inga politiska eller religiösa ämnen.

    Underforum: Omröstningstrådar
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Sorry Skalman

  4. #24
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    [QUOTE=hegtor;61959]
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg

    Vel.. Sverige er verdens åttende störste vapeneksportör og profiterer på at det er större og mindre konflikter overalt og en rekke svenske våpen har funnet veien til diktaturer over hele verden.

    Svenska vapen bidrar till att göda krig och konflikter, bidrar till brott mot mänskliga rättigheter, bidrar till fattigdom och stärker diktaturer.
    Så det ikke unaturlig at Sverige tar imot endel av de som må flykte fra krig.
    Norge är ju inte så oskyldig heller! Vad gör Kongsberg? Ämnet avslutat för min del!
    There are no problemsonly solutions

  5. #25
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    ... & nu över till Skål & Hjul hälsnings trådarna!
    CS//

  6. #26
    Bryr mig föga om vilka som missar julen pga självvalda yrken. Vad gäller svenska utlandstrupper borde vi skicka dem till lillebror och ta tillbaka land, olja och piger. Sen kan vi börja fira suttonde maj med fri bensin och jenter hela dagen.

  7. #27
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Off Topic(1 Tittar på)
    En plats för bikers att posta inlägg som INTE berör Harley-Davidson. Inga politiska eller religiösa ämnen.

    Underforum: Omröstningstrådar
    Militärt ämne är högst politiskt... Även om det handlar om att få till fred och hjälpa...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #28
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    [QUOTE=xbones;61981]
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Norge är ju inte så oskyldig heller! Vad gör Kongsberg? Ämnet avslutat för min del!
    Absolutt ikke,xbones.. Norge har mye å svare for med innsatsen i Afghanistan oxo.. som da de fra et pansret kjöretöy tömte magasinet på et tungt maskingevär i en salve mot en mann med sönn bakpå en moped. De var visstnok en stor trussel mot mannskapet i panserkjöretöyet (Sisu). Som våpenprodusent er vi akkurat like skyldige som andre våpenprodusenter som lar mottagerland bryte sluttbrukeravtalene slik at bla. sivile Palestinere blir drept av norske våpen som opprinnelig er solgt til USA,men er havnet i hendene på IDF og Israel.

    Med det avslutter jeg også mitt engasjement i denne tråden og går over til å heller diskutere mindre kontroversielle tema som er innenfor regelverket.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  9. #29
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Mitt stöd har dom. Stay safe!!!!!
    Bobber 883 -06

  10. #30
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    This thread wasn't to feel sorry for anyone but think of those serving their country so you have the freedom to make pathetic political statements.

    Do it somewhere else.

  11. #31
    +1 Bikebandit

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    This thread wasn't to feel sorry for anyone but think of those serving their country so you have the freedom to make pathetic political statements.

    Do it somewhere else.

  12. #32
    http://www.fredsbaskrarna.se/gulabandet

    Nån mer som tjänstgjort i utlandsstyrkan? Jag var på KS07 2002-2003.

  13. #33
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    This thread wasn't to feel sorry for anyone but think of those serving their country so you have the freedom to make pathetic political statements.

    Do it somewhere else.
    Jag bor i Sverige... De som sticker ut på militäriska uppdrag från detta land gör detta helt frivilligt. De vet att de kommer att missa högtider, OM deras kontrakt ligger så till. Krig tar inte ledigt.
    Och mitt land lär fortfarande ha kvar sin s k "frihet" efteråt.

    Hur kommer det sig, att du inte tränar mer på att skriva på svenska? Eller är det engelskspråkiga militära insatser du stöttar???
    Är det inte bättre du stöttar bandet för prostatacancer i stället??? Ligger liksom närmare.
    Frihet har du aldrig, så länge du behöver tjäna pengar och betala skatt i ett land, som får fler och fler skatter och regler... Du är en modern livegen.

    GOD JUL på ALLA, som missar sina högtider (om de nu betyder något för dom)...
    Jag skiter i om du har ett vapen i hand eller en skalpell osv...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #34
    V.I.B tyskjävels avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Småland
    Inlägg
    190
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag bor i Sverige... De som sticker ut på militäriska uppdrag från detta land gör detta helt frivilligt. De vet att de kommer att missa högtider, OM deras kontrakt ligger så till. Krig tar inte ledigt.
    Och mitt land lär fortfarande ha kvar sin s k "frihet" efteråt.

    Hur kommer det sig, att du inte tränar mer på att skriva på svenska? Eller är det engelskspråkiga militära insatser du stöttar???
    Är det inte bättre du stöttar bandet för prostatacancer i stället??? Ligger liksom närmare.
    Frihet har du aldrig, så länge du behöver tjäna pengar och betala skatt i ett land, som får fler och fler skatter och regler... Du är en modern livegen.

    GOD JUL på ALLA, som missar sina högtider (om de nu betyder något för dom)...
    Jag skiter i om du har ett vapen i hand eller en skalpell osv...
    Hur kommer det sig, att du inte tränar mer på att skriva på svenska?

    Dålig post - tycker jag!
    Vi försöker så bra vi kan. Inte lätt om man bodde största delen av sitt liv i ett annat land. Så länge det finns användare här som INTE ENS FÖRSÖKER att skriva på svenska tycker jag det borde accepteras ( för att inte säga: uppskattas! ) som vi gör. Även om det blir fel ibland. Vill ( KAN ) Du läsa mina inlägg på tyska - Rick`s inlägg på engelska + mycket annat på danska, norska, finska eller på kinesiska kanske?
    Det kan nog inte vara meningen på ett svenskt forum - eller hur?

    Back to topic tycker jag att det är dags att admin stänger den här tråden

    Frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr für alle!
    Senast redigerat av tyskjävel den 2012-12-19 klockan 13:13. Anledning: stavningsfel..;o)..

  15. #35
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    ... (om de nu betyder något för dom)...
    Inte ett skit!
    CS//

  16. #36
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Jag betalar gärna skatt för att vi ska ha välfärden som vi har och tycker vi har en bra "frihet" jämfört med många andra länder.
    Sen finns det ju alltid folk som utnyttjar systemen men det är ju kanonbra att myndigheter nu börjar samarbeta för att komma åt
    dessa.(nu blev det kanske lite väl politiskt )

  17. #37
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av tyskjävel Visa inlägg
    Hur kommer det sig, att du inte tränar mer på att skriva på svenska?

    Dålig post - tycker jag!
    Vi försöker så bra vi kan. Inte lätt om man bodde största delen av sitt liv i ett annat land. Så länge det finns användare här som INTE ENS FÖRSÖKER att skriva på svenska tycker jag det borde accepteras ( för att inte säga: uppskattas! ) som vi gör. Även om det blir fel ibland. Vill ( KAN ) Du läsa mina inlägg på tyska - Rick`s inlägg på engelska + mycket annat på danska, norska, finska eller på kinesiska kanske?
    Det kan nog inte vara meningen på ett svenskt forum - eller hur?

    Back to topic tycker jag att det är dags att admin stänger den här tråden

    Frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr für alle!

  18. #38
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    +1
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    This thread wasn't to feel sorry for anyone but think of those serving their country so you have the freedom to make pathetic political statements.

    Do it somewhere else.
    A.K.A Masen

  19. #39
    Gjorde oxå KS07 (bland annat..)
    Inte bara det.... vi kör tydligen runt i likadana jackor oxå
    Citat Ursprungligen postat av ETER242 Visa inlägg
    http://www.fredsbaskrarna.se/gulabandet

    Nån mer som tjänstgjort i utlandsstyrkan? Jag var på KS07 2002-2003.

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    ... & nu över till Skål & Hjul hälsnings trådarna!
    Tråden avslutad.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •