Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Harley laddare

  1. #1

    Harley laddare

    Hallon! Tänkte kolla här hur ni gör som har harleys orginal laddare,låter ni den sitta i kopplad hela vintern eller håller ni på och kopplar ur den med jämna mellanrum??

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av mallesan Visa inlägg
    Hallon! Tänkte kolla här hur ni gör som har harleys orginal laddare,låter ni den sitta i kopplad hela vintern eller håller ni på och kopplar ur den med jämna mellanrum??
    Inte svar på frågan men den här har jag inkopplad hela vintern: CTek Zafir

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mallesan Visa inlägg
    Hallon! Tänkte kolla här hur ni gör som har harleys orginal laddare,låter ni den sitta i kopplad hela vintern eller håller ni på och kopplar ur den med jämna mellanrum??
    Enl. vissa batteritillverkare ska man ladda varannan månad och då med en smartladdare typ cetek mfl.
    Enda problemet är ju att komma ihåg varannan!
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  4. #4
    Hur ser HDs laddare ut?

  5. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    tidigare fick man med en c-tec men numera får man en Opti-Mate III vet dock inte vilket år dom bytte märke.
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Hur ser HDs laddare ut?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag låter min sitta i hela tiden, tills det blir åksäsong på nytt.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    Ja, men Optimate är typ lika bra. Då är det bara att koppla in och glömma. Men är det en sådan där liten som ser ut som en batterieliminator är det bara skit.

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Min heter Optimate 4... Och på Probike sa de ju, att man skulle låta den sköta jobbet hela vintern... Dvs vara inkopplad hela tiden, som mc:n står

    http://www.webbikeworld.com/r3/motor...er/optimate-4/.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    Som sagt, Optimate är kanon. Liksom C-tec, Battery Tender och andra s.k intelligenta laddare. De är bara att koppla in och glömma. Har man flera batterier av samma sort (blöta, AGM, gel) så kan man ladda dem fulla var för sig och sedan parallellkoppla alla och hänga på laddaren, då ka man hålla en hel hög batterier fräscha över vintern.

  10. #10
    Wow, massa bra lösningar,orginalen ser ut som c-tec och det e den jag har (har även en c-tec) så nu låter jag den sitta där tills det är dags och det är snart hoppas jag.
    Tack alla för svaren

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •