Sidan 23 av 32 FörstaFörsta ... 132122232425 ... SistaSista
Resultat 441 till 460 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #441
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    får passa på att gnälla på ISR, säger ena veckan att mina delar är skickade för att sedan när man ringer veckan därpå berätta att dom inte var klara och skickade...

  2. #442
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    får passa på att gnälla på ISR, säger ena veckan att mina delar är skickade för att sedan när man ringer veckan därpå berätta att dom inte var klara och skickade...
    Känns inte som ett seriöst ställe i mina ögon då...
    Hoppas det löser sig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Gnäller på att jag har svårt att somna om... andningen är inte så kul, även efter astmamedicin... så jag vågar helt enkelt inte. Får försöka igen, när maken är hemma om någon timma. Är livrädd för att sluta andas eller få de där otäcka andningsuppehållen (som jag t o m haft i vaket tillstånd de senaste dagarna).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #443
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Detta är inget direkt gnäll men Sanniz,varför skriver du dagligen om dina hälsoproblem och sjukdomsförlopp? Det är ju ändå ganska personliga saker och tippar på att dom flesta inte är intresserade av sånt. Hade jag haft sånna problem så hade jag inte spridit ut det till allt o alla
    There are no problemsonly solutions

  4. #444
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    xbones... skulle kunna hävda liknande med dina klagomål om jobb eller sommarstugejobb efter dränering.. du har ju valt att ha sommarstuga själv, likväl att jobba med det du gör.

    Mina hälsoproblem är en spark till samhället... samtidigt vill jag visa de som bryr sig, varför jag ej kan åka hoj... plus att andningsproblemet vill nog många veta om, utifall de åker med mig.. för astma kan utlösas av andra faktorer också... men är du lika känslokall som resten av samhället, så tänker jag inte tvinga dej att läsa... Du väljer själv vad du vill ta in eller ej. Detta är en gnälltråd.
    Hade jag haft vänner med olika former av hälsoproblem, som kan vara allvarliga om oturen är framme... Ja, då vill jag veta, så att jag kan agera. Men jag är väl inte lika formad av dagens samhällsklimat i den frågan.

    Mina nuvarande problem har förvärrats enbart på bristande vård... Så varför skall jag inte få klaga????


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #445
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    xbones... skulle kunna hävda liknande med dina klagomål om jobb eller sommarstugejobb efter dränering.. du har ju valt att ha sommarstuga själv, likväl att jobba med det du gör.

    Mina hälsoproblem är en spark till samhället... samtidigt vill jag visa de som bryr sig, varför jag ej kan åka hoj... plus att andningsproblemet vill nog många veta om, utifall de åker med mig.. för astma kan utlösas av andra faktorer också... men är du lika känslokall som resten av samhället, så tänker jag inte tvinga dej att läsa... Du väljer själv vad du vill ta in eller ej. Detta är en gnälltråd.
    Hade jag haft vänner med olika former av hälsoproblem, som kan vara allvarliga om oturen är framme... Ja, då vill jag veta, så att jag kan agera. Men jag är väl inte lika formad av dagens samhällsklimat i den frågan.

    Mina nuvarande problem har förvärrats enbart på bristande vård... Så varför skall jag inte få klaga????
    Det är väl skillnad på att dränera stugan o att lägga upp din medicinska historia o hälsoproblem på ett forum! Du kan ju lika gärna skanna dina journaler o lägga in dom här! Jag gnäller inte om dränering o jobbet dagligen som du gör om dina hälsoproblem. Det är ju rena jävla följetongen!
    There are no problemsonly solutions

  6. #446
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Det är väl skillnad på att dränera stugan o att lägga upp din medicinska historia o hälsoproblem på ett forum! Du kan ju lika gärna skanna dina journaler o lägga in dom här! Jag gnäller inte om dränering o jobbet dagligen som du gör om dina hälsoproblem. Det är ju rena jävla följetongen!
    För mig är det minst lika tjatigt om att läsa om dina följetonger.. Men hinka du en öl eller två.., så kanske du vaknar på bättre humör. Tack för mig!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #447
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Lars,det blir bättre från imorgon enligt yr.no
    Kram, du är mitt ljus i tillvaron, asg.

    - - - Uppdaterad - - -

    Skulle samtidigt vilja spy lite galla över det svenska rättssamhället...
    Eller bristen på rättvisa.
    Läste nyss att en idiot blivit frikänd av hovrätten för våldtäkt.
    De kom fram till att han verkligen våldtagit en tjej men saknade tydligen beskrivning hur?
    Kåta nämdemän som vill höra en detaljerad berättelse fick tji och frikände idioten.
    Har man våldtagit någon och det är bevisat så ska man väl dömas för våldtäkt?
    Nääää, inte i Sverige....
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/valdtaktsdomd-friades

  8. #448
    Tycker det blev lite dålig stämning här..
    Nu ska jag gnälla för en gång skull, frugan kallade mig putsbög när jag torkade av regnvattnet från sportstern.. Jag som nästan aldrig ens tvättat en mc i hela mitt liv.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  9. #449
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    xbones... skulle kunna hävda liknande med dina klagomål om jobb eller sommarstugejobb efter dränering.. du har ju valt att ha sommarstuga själv, likväl att jobba med det du gör.

    Mina hälsoproblem är en spark till samhället... samtidigt vill jag visa de som bryr sig, varför jag ej kan åka hoj... plus att andningsproblemet vill nog många veta om, utifall de åker med mig.. för astma kan utlösas av andra faktorer också... men är du lika känslokall som resten av samhället, så tänker jag inte tvinga dej att läsa... Du väljer själv vad du vill ta in eller ej. Detta är en gnälltråd.
    Hade jag haft vänner med olika former av hälsoproblem, som kan vara allvarliga om oturen är framme... Ja, då vill jag veta, så att jag kan agera. Men jag är väl inte lika formad av dagens samhällsklimat i den frågan.

    Mina nuvarande problem har förvärrats enbart på bristande vård... Så varför skall jag inte få klaga????
    Jag klagar inte på mitt jobb! Ibland blir det lite tufft men jag tror inte att har skrivit om det här i gnälltråden. Sen om man har fått vattenläcka i stugan pga frost skriver jag inte om heller varje dag! Men vad jag mest reagerar på att du lägger ut dina högst personliga saker på ett forum! Inklusive makens firmaproblem och er ekonomi. Sånt hade jag aldrig lagt ut till allmännheten.Du får ursäkta men skrev förra inlägget i all nykterhet men nu ska jag dricka litegrann!
    There are no problemsonly solutions

  10. #450
    V.I.B Contributor
    Harley-Antes avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Västernorrland
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    In med tandskyddet och svinga!!
    Hörs man, så syns man

  11. #451
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Jag klagar inte på mitt jobb! Ibland blir det lite tufft men jag tror inte att har skrivit om det här i gnälltråden. Sen om man har fått vattenläcka i stugan pga frost skriver jag inte om heller varje dag! Men vad jag mest reagerar på att du lägger ut dina högst personliga saker på ett forum! Inklusive makens firmaproblem och er ekonomi. Sånt hade jag aldrig lagt ut till allmännheten.Du får ursäkta men skrev förra inlägget i all nykterhet men nu ska jag dricka litegrann!
    Skål....

  12. #452
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Skål....
    Cheers BB
    There are no problemsonly solutions

  13. #453
    I dag sprack örat som håller axeln till flottören på min ena hoj.Hur f.n,kandet gå av?Spruckit i centrum linjen så ser ut som ett vevstaksöverfall till en bil!Skitsur!

  14. #454
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Var e Sanniz?
    Vill ju veta om hon fått mens än.
    Vem behöver såpor på tv när vi har lilla Sanniz här, hihi.
    Och jaaaa Sanniz, kram på dig med.

  15. #455
    Perfekt väder för en kvällstur med hojen ... och vad gör man ,jo river ut väggmatta i duschen varför gjorde jag inte det när det fortfarande var vinter.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01459.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	29,6 KB 
Id:	11611

  16. #456
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    ...skall det vara så j-a svårt att fylla i elektroniska underlag hos Försäkringskassan??? Hamnar inte alls rätt en bit in i sjukpenningsanmälan, för då havererar deras "protokoll".
    Och hur tusan ändrar man sin sjukpenningsersättning??? Visade sig att sist jag ändrat den var det 2007...

    Får väl surt vänta tills telefontiderna antingen är korta nog, så man ens hamnar i en telefonkö eller så får jag vänta på svar via mail (som också visst kan dröja länge nu enligt deras sida).

    Varför skall allt vara så överdrivet byråkratiskt numera?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #457
    V.I.B Mr Davidsons avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    27
    Tackad: 0

    Idag hämtade jag ut denna från DHL: http://www.mcklader.eu/epages/mcklad...%C3%A4ska-0047

    Utlovats vara i 4 mm läder. Vissa delar var i läder. Gavlarna ihoplimmad galonplast. Ville bara visa hur j-a superlurad jag blivit, så att nån annan slipper. Dessutom protesterades det vid telefonsamtalet till att
    det visst var läder och att han minsann visste det för han jobbat i branschen i 10 år i Pakistan och att jättemånga har köpt väskan. Ja, möjligt att många köpt den, svarade jag, men det bevisar bara att du lurat
    många fler än mig och att jag köpt läder och skinnprodukter åt Volvo i många år, så jag saknar inte heller erfarenhet. Detta var tydligen inte mycket värt i hans ögon ...

    Som sagt, jag är inte smartare än en femteklassare. Beware out there, folks ...


  18. #458
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    ...skall det vara så j-a svårt att fylla i elektroniska underlag hos Försäkringskassan??? Hamnar inte alls rätt en bit in i sjukpenningsanmälan, för då havererar deras "protokoll".
    Och hur tusan ändrar man sin sjukpenningsersättning??? Visade sig att sist jag ändrat den var det 2007...

    Får väl surt vänta tills telefontiderna antingen är korta nog, så man ens hamnar i en telefonkö eller så får jag vänta på svar via mail (som också visst kan dröja länge nu enligt deras sida).

    Varför skall allt vara så överdrivet byråkratiskt numera?
    Har för mig att det är arbetsgivaren som uppger sjukpenningsgrundande inkomst. Senast jag anmälde nåt i den vägen var på tidigt 80-tal. Var långtidssjukskriven 2011 men kan inte minnas att jag behövde uppge någon inkomst över huvud taget.

  19. #459
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    är det inte så att är det väldigt billigt så är det för bra för att vara sant en motsvarande lejonkula väska kostar minst 4000 kr men då vet man att det är läder även i gavlarna
    Citat Ursprungligen postat av Mr Davidson Visa inlägg
    Idag hämtade jag ut denna från DHL: http://www.mcklader.eu/epages/mcklad...%C3%A4ska-0047

    Utlovats vara i 4 mm läder. Vissa delar var i läder. Gavlarna ihoplimmad galonplast. Ville bara visa hur j-a superlurad jag blivit, så att nån annan slipper. Dessutom protesterades det vid telefonsamtalet till att
    det visst var läder och att han minsann visste det för han jobbat i branschen i 10 år i Pakistan och att jättemånga har köpt väskan. Ja, möjligt att många köpt den, svarade jag, men det bevisar bara att du lurat
    många fler än mig och att jag köpt läder och skinnprodukter åt Volvo i många år, så jag saknar inte heller erfarenhet. Detta var tydligen inte mycket värt i hans ögon ...

    Som sagt, jag är inte smartare än en femteklassare. Beware out there, folks ...

    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  20. #460
    V.I.B Mr Davidsons avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    27
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    är det inte så att är det väldigt billigt så är det för bra för att vara sant en motsvarande lejonkula väska kostar minst 4000 kr men då vet man att det är läder även i gavlarna
    Så är det förvisso, samt också det som hela denna sidan handlar om, en hel del för märket ...

Sidan 23 av 32 FörstaFörsta ... 132122232425 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •