Sidan 14 av 32 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 622

Ämne: Stora gnälltråden...

  1. #261
    Fan för hundra år sedan när man va grabb, va ju morsan hemma och bara farsan jobbade. Bil, TV och lägenhet med normal standard och mat på bordet varje dag. Fick tom veckopeng.
    Inte faan går det idag, vad i he-vete har hänt? Nåt skit har smugit sig på oss i Svedala, vete faan vad. Fram med lösningar, vad är det som kostar så mycket, kan de va alla "nya" svenskar om man törs säga så utan att bli hängd.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  2. #262
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av gasselurra Visa inlägg
    Fan för hundra år sedan när man va grabb, va ju morsan hemma och bara farsan jobbade. Bil, TV och lägenhet med normal standard och mat på bordet varje dag. Fick tom veckopeng.
    Inte faan går det idag, vad i he-vete har hänt? Nåt skit har smugit sig på oss i Svedala, vete faan vad. Fram med lösningar, vad är det som kostar så mycket, kan de va alla "nya" svenskar om man törs säga så utan att bli hängd.
    Kan ju ligga viss sanning i det... Åtminstone vet jag vissa som gör stora vinster på att hålla "flyktingbostäder". Då har kommuner visst inget emot att betala minst 500 kr per person och dygn... Gissa vad det blir på en månad!
    Hade jag idag haft råd att köpa ett lite halvrisigt hyreshus, så hade jag gjort det också och skott mig på invandringen.
    Annars är det nog bara "feta aktieägare och företagsledare" som skor sig på landets ekonomi idag...

    Illa, idag har du knappt råd att bli pensionär heller... För du får vara glad om pensionen räcker till "hyran av ditt rum på ett ålderdomshem"...
    För att inte tala om alla, som inte längre har råd med läkar- och tandläkarbesök plus att hämta ut kanske t o m livsnödvändiga mediciner.

    "Money talks" säger dom...
    Tyvärr gäller det extra bra under "katastrof tider" också, eftersom plastbitarna och de digitala datasiffrorna blir noll värda. Såg det på ett program, som berättade om katastrofhjälp efter ena orkanen i USA och drog paralleller till katastrofen i Japan senast.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #263
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    gnälla över dålig ekonomi på ett Harley forum, det är lite lyxfällan varning på det va...
    Har man en H-D i garaget då skall man nog hålla tyst, rimmar dåligt annars
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #264
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    gnälla över dålig ekonomi på ett Harley forum, det är lite lyxfällan varning på det va...
    Har man en H-D i garaget då skall man nog hålla tyst, rimmar dåligt annars
    Så du menar att jag inte får ha en enda sak, som är MIN???
    Och gnälltråden är för gnäll...
    Du hade nog också gnällt om alla dina grejer gått till annat än HD projekt, delar, skidresor etc...
    Men visst... Jag är väl dum, som låter samtliga kronor av min lön gå till två personers utgifter p.g.a. att egna firman inte går bra i en lågkonjunktur som är jämförd med den de hade under världskrigen sist inom branschen.
    Lite synd bara, att man inte är 20 år äldre, för då hade ju allt annat vart betalt och min lön räckt mer än väl... Även vid en lågkonjunktur som heter duga.

    Bör jag tillägga, att jag fortfarande ställer upp för vänner i nöd även om jag har det slitigt själv? Inte f*n skriker jag lyxfälla då. För jag går inte på dyra uteställen, festar, köper kläder konstant, går till frissan en gång i månaden osv... För att vara "fru" är jag jävligt billig i drift.
    NOG OM DETTA!
    Nu vet jag i alla fall, att det finns personer som är mer energitjuvar än kan låta personer få ventilera sig på ett forum i en gnälltråd, så man åtminstone kan stå ut med den tuffa tiden.

    Min HD har väl inte egentligen med dålig ekonomi att göra, OM pengar kommit in från två håll till hushållet... Det är det enda som håller mig flytande för stunden.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #265
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Det är bara globala förändringar .. världen blir mindre, internationell handel, företag köpa från var de få saker de billigaste ..China/ India exempelvis. Internet kan också ta del av skulden, hur mycket arbete gick det att ta bort. Skeppsbygge är det förflutna i Göteborg, ....Kockums Malmö ??? Saab-Scania-Volvo vad hände ? Kan inte alltid skylla flyktingar även om det är en del av problemet och där en hel del svensk som gör stora pengar på det. Vad som händer här sker i de flesta europeiska länder.

  6. #266
    Jag orka inte ens läsa sannis inlägg här, då det var FÖR långt för göra sin röst hörd i korthet..
    Men jag står fast vid att taxi kan omöjligt gå dåligt. (Det är väll förhelvete inte kunden som ska stå och betala för dom står på tomgång och röker cigaretter 80% av tiden?)
    Allt är hur man gör det. Sälj och köp billigare bil, ändra hur man har det hemma. Det gäller väll alla i hela värden?
    Jag är ensamstående med två tonårs barn, träskor, harleydavidson och jeans. Och det går ändå. Och är en fattig Bilmekaniker i norra Sverige..
    En gämförelse är att en bilmek har ungefär samma lön som en som sitter vid kassan på Ica... Tänkte det var bäst att poängtera det innan helvetet bryter lös...
    Trägen vinner!

  7. #267
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    I september i 2011 kom jag med toget til Göteborg från Oslo sent på kvällen för at hämta ny bil jag köpt på webben från Hedin Bil på Mölndal. Det jag inte visste var at det var bokmässa och det var omöjligt att hitta hotellrum. Taxisjåforen slo av taxameteret och kjörde til 7 hotell innan han fann et ledigt rum. Han bad meg sitta i bilen och han löp fram och tilbaka ved varje hotell och han ville inte ha betald för det. Jag måste nästan tvinga 500 kroner exstra på honom. Sådan service har jag sällan upplevd.
    "Kroknäsor" som någon på rasistisk vis seier gör tydligvis en bättre jobb och lever bra av yrket sitt.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  8. #268
    En främling är en vän du inte lärt känna än
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    I september i 2011 kom jag med toget til Göteborg från Oslo sent på kvällen för at hämta ny bil jag köpt på webben från Hedin Bil på Mölndal. Det jag inte visste var at det var bokmässa och det var omöjligt att hitta hotellrum. Taxisjåforen slo av taxameteret och kjörde til 7 hotell innan han fann et ledigt rum. Han bad meg sitta i bilen och han löp fram och tilbaka ved varje hotell och han ville inte ha betald för det. Jag måste nästan tvinga 500 kroner exstra på honom. Sådan service har jag sällan upplevd.
    "Kroknäsor" som någon på rasistisk vis seier gör tydligvis en bättre jobb och lever bra av yrket sitt.

  9. #269
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Jag orka inte ens läsa sannis inlägg här, då det var FÖR långt för göra sin röst hörd i korthet..
    Men jag står fast vid att taxi kan omöjligt gå dåligt. (Det är väll förhelvete inte kunden som ska stå och betala för dom står på tomgång och röker cigaretter 80% av tiden?)
    Allt är hur man gör det. Sälj och köp billigare bil, ändra hur man har det hemma. Det gäller väll alla i hela värden?
    Jag är ensamstående med två tonårs barn, träskor, harleydavidson och jeans. Och det går ändå. Och är en fattig Bilmekaniker i norra Sverige..
    En gämförelse är att en bilmek har ungefär samma lön som en som sitter vid kassan på Ica... Tänkte det var bäst att poängtera det innan helvetet bryter lös...
    Bra att du håller fast vid dina förutfattade åsikter då, om taxijobbet. Tyvärr står de ej och röker 80% av tiden. Och är du själv inte uppmärksam efter att branschen blivit avreglerad, ja, då får du skylla dej själv om du blir blåst på dina taxiresor. Själv tyckte jag alltid att taxi var snorbilligt i Malmö, när jag hälsade på vänner där.

    Bilmekaniker tjänar lika mycket/lite som en kassörska på ICA??? Undrar om du inte är lurad i så fall... Skulle inte tro, att någon av killarna jag känner ens tittat åt yrket, om lönen vart så låg...
    Och så vet jag att man en liten bit utanfrån kan få hus i ok skick för mycket låga priser... Här får du inte ens tomten för det i de flesta fall.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    I september i 2011 kom jag med toget til Göteborg från Oslo sent på kvällen för at hämta ny bil jag köpt på webben från Hedin Bil på Mölndal. Det jag inte visste var at det var bokmässa och det var omöjligt att hitta hotellrum. Taxisjåforen slo av taxameteret och kjörde til 7 hotell innan han fann et ledigt rum. Han bad meg sitta i bilen och han löp fram och tilbaka ved varje hotell och han ville inte ha betald för det. Jag måste nästan tvinga 500 kroner exstra på honom. Sådan service har jag sällan upplevd.
    "Kroknäsor" som någon på rasistisk vis seier gör tydligvis en bättre jobb och lever bra av yrket sitt.
    Nja, han var nog en smart chaufför som månade att du kanske kommer ihåg det hela nästa gång. En nöjd kund kan sprida sådana saker vidare och det kan i sin tur ge kunder åt företaget senare. Maken kan göra liknande saker med mellan varven, just av sådan anledning.
    Förmodligen åkte du inte heller med en friåkare, för då hade du inte fått den servicen heller...
    Men kul att läsa om serviceinriktat folk, som gör folk nöjda.

    - - - Uppdaterad - - -

    Usch för arbetshelg... Att vakna och veta att man har hela arbetspasset kvar ikväll... Enda fördelen, man slipper trängselskatt under helg och natt.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #270
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Water jet hoj?
    There are no problemsonly solutions

  11. #271
    Fan va de snööar.

  12. #272
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Undrar vilken vädermakt som hade tråkigt inatt.
    Först snöade det i massor, sedan plusgrader på det...
    Inte konstigt att jag avskyr vintern här i söder... Bara j-a massa sörja och onödig halka...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #273
    HATAR maginfluensa
    Fattar ej att man kan bli så utslagen av lite bakterier...
    Sen behöver lite reservdelar till min kropp Någon som har att sälja en vänster fot , ett vänster knä och en vänster höft ?? Föresten tar hela vänster benet
    Enda positiva är att vi närmar oss VÅREN yehaaaaaaaaaaaa

  14. #274

    Stora gnälltråden...

    Drick mer sprit Bambi så att du dödar bakterierna.

  15. #275
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    HATAR maginfluensa
    Fattar ej att man kan bli så utslagen av lite bakterier...
    Sen behöver lite reservdelar till min kropp Någon som har att sälja en vänster fot , ett vänster knä och en vänster höft ?? Föresten tar hela vänster benet
    Enda positiva är att vi närmar oss VÅREN yehaaaaaaaaaaaa
    Krya-på-sig-kramiz...
    Vi får väl kika, om det finns en svart marknad för dina delar också.

    - - - Uppdaterad - - -

    Fattar inte varför det först måste vräka ner snö, för att sedan gå över i pissregn... Snorhalt på kuppen. Från -17 till +2 på samma dygn... Snacka naturens nycker!

    Men håller med Bambi... Snart är våren här.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #276
    Whiplash tyvärr så e jag ingen höjdare på detta med att dricka !!
    Snyft tycker faktiskt synd om mig !! Hihi
    Fast ska ej klaga finns de som har det värre , skickar en styrke kram till er !

  17. #277
    Gjorde benmärgsbiopsi och benmärgsprov idag. Det gjorde ont att få ben urborrat och benmärg utsugit ur ryggen tänka sig. Aj. Bara att hoppas att jag inte dragit på mig en 4e sjukdom

  18. #278
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Gjorde benmärgsbiopsi och benmärgsprov idag. Det gjorde ont att få ben urborrat och benmärg utsugit ur ryggen tänka sig. Aj. Bara att hoppas att jag inte dragit på mig en 4e sjukdom
    Lät inget vidare...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #279
    Fy jag ska ej klaga mera !! Krya på dig !!!

  20. #280
    Tack hurrni! Bara hålla tummarna att dom inte hittar nåe ;-)

Sidan 14 av 32 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Stora bilder hur? TESTA FRITT I DENNA TRÅD!
    Av robbbull i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 11:10
  2. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  3. Låga åk med stora hjul
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:00
  4. Stora drömmar VS små inkomster....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •