Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Dra oljeledningar och montera filter fäste EVO 1990

  1. #21
    mullemeck, jo det stämmer nog, jag lurar på en annan sak, var jag ska placera oljefiltret, jag har inget fäste till det, men såg att det kan man köpa på BL.

  2. #22
    Snickarn
    1 Under/bakom växllådan, fäst i växellådsplattan (Om d finns plats..)
    2 Framför motorn med ett sånt B-L fäste du nämner alt ett HD orig 84-91 fäste

    Glöm det där rörtramset, massa jobb för ingenting
    Sätter du filtret bakom lådan kan du dra undan slangarna så det blir cleant över motor/låda!!
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2012-11-14 klockan 09:28.

  3. #23
    Det va bara en idé om hur man kan göra. Det funkar och ser bra ut med slang oxå. Det jag vill ha sagt är att det inte alltid är en jakt på bästa/lättaste väg till prestanda och hk. Om man skiter i looken och bara vill ha prestanda finns det ingen anledning att lägga en spänn på en harley utan då köper man sig en sporthoj och kör åttor runt harleys.

  4. #24
    Absolut! Det är den bästa/ mest praktiska vägen att få skiten så funktionellt och driftsäkert som möjligt som gäller!!

  5. #25
    Haha, du är en man med starka åsikter.... Och jag lika så.... Så nää, så är det absolut inte. När det gäller harley åker jag hellre runt på min trötta shovel som är ballast i stan än en hoj som det bara är att trycka på knappen och fisa runt på som inte har nån känsla i alls

  6. #26
    Jag ska inte klaga , en stor del av vad jag gör är att städa upp när folk har "designat" sin hirkar
    med en massa junk som går sönder hela tiden och inte orkar längre!

  7. #27
    Det förstår jag iof.... Men vi får hoppas att dom hade kul medans dom skruvade sönder och att dom betalar bra för din kunskap

  8. #28
    ja mitt mål är att först och främst få i hop min chopper, fast jag egentligen inte kan något om Harleys, men jag är intresserad och vill lära mig.

    Mitt nästa problem som jag kommer att ta upp, är att jag såg att dreven ( växellåda och bakhjul ) inte ligger i linje, jag beställde en kedja i lördags från Calles så när den kommer så ser jag mer hur mycket som skiljer i linje mellan dreven, men det ser ut som växellådans drev ligger ca 10 mm innanför linjen med bakhjulet.

    och efter det är det 3" belten med koppling som ligger i en kartong ( BDL) hoppas att alla skruvar och sådant smått finns med. men jag tar en sak i taget.

    PÅ tisdag kommer SFRO killen till mig och ska byggbesktiga. och efter det ska jag fixa oljeledningar och filter.

    Jag uppskattar att ni skriver och kommer med tips och råd, för det behöver jag verkligen.

    Jag tackar och bockar

  9. #29
    OK
    Ang lining så finns det drev med olika offset 1/4" , 3/8" 1/2" mm ända upp till 13/16" för att korrigera detta
    ZODIAC eller MC Storehouse har dessa Rek. Roffe Johansson på PARTS STOP 08-59071037 eller ROFFES/Peter 08-840175

    Man kan finlira gnm att svarva ner distansen på 5an innaför drevet
    (Hård men det går)

    Om du ska ut 10 mm kan du köra ZODIAC P/N 191333 23 tagg (0.500")
    P/N 191334 24 tagg (0.500") MC Storehouse har motsvarande

    0,500" = ca 12,7 mm + slicka ner distansen 2,7 = 10 mm

    Dom där kostar ca 700:-

    (Det finns offsetdrev för 225:- frästa ur ngt Kinesiskt grytlock, inte runda / kastar och e sopslut efter 400 mil Been There, Done That,,,,)


    Kedja : EK, RK eller den bästa av alla TSUBAKI ALPHA 1400:- men värd varje spänn

    O
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2012-11-14 klockan 12:41.

  10. #30
    Onatop, det var en EK o-ringskedja 5/8x3/8 som jag beställde av Calles.

    "Om du ska ut 10 mm kan du köra ZODIAC P/N 191333 23 tagg (0.500")
    P/N 191334 24 tagg (0.500") MC Storehouse har motsvarande "


    kanske en dum fråga, men är det ett drev eller en distans?

  11. #31
    Snickers: EK O-Ring blir muff! Inte dum fråga , jag var otydlig.. Partnr är på drev fr ZODIAC
    1919333 = 23 kuggars drev med .500" = 12,7 mm offset för 3/8"-5/8" kedja
    191334 = 24 kuggars dito

    ROFFES har ZODIAC Parts Stop har MC Storehouse

    Kan ju kolla m Lasse på GENUINE om han kan fixa fram

    Lägg ner lite omsorg på lining, det lönar sig
    Om du tar ut distansen bakom drevet för att svarva av den, sätt gärna en ny O-ring
    HD kallar den Quad-Seal Det är en "fyrkantig" tunn O-ring. (40:- på HD)
    Din nuvarande har nog suttit där i 22 år och kan vara lite trött.....
    Kolla också stora P-boxens kondition

    Plus, som alltid = / Read The Fucking Manual

  12. #32
    Onatop, tackar, jo jag läser och letar lite info och tips varje kväll. så jag kan åka chopper till våren.

    spelar det någon roll om det är 23 eller 24 kugg på drevet? jag kom på en sak, jag tror att jag kan flytta in bakdrevet några mm utan att kedjan tar i däcket, det sitter lite fula brickor, jag tänkte att man kunde ta bort en eller två eller kanske 3 brickor för att få in drevet ( bak) närmare däcket och på det minska hur mycket drevet på växellådan ska ut. för när jag mätte med skjutmåttet på drevet som sitter på växellådan så var det drevet ca 30 mm tjockt.

    - - - Uppdaterad - - -

    ps, jag köpte en Hynes HD manual. men den tycker inte var så bra, svårt att se på bilder hur det ska se ut osv. jag har lärt mig mer på forumet än Haynes Manualen

  13. #33
    23 el 24. Allt beror på vad du vill ha för totalutväxling. HD har orig 3,15. Men på din skulle 3,06 ner till 2, 97 funka. Kan beskriva hur du räknar. per.martenson&hotmail.com

  14. #34
    Behöver du svarvhjälp så kan jag bidra

  15. #35
    Mullemeck. tackar det uppskattas.

    jag vet att jag behöver hjälp att få ihop 3" bälten som ligger i en låda med koppling och allt, jag kanske kan bjuda över dig till garaget så kanske du kan kolla om det är komplett och hur det ska sitta ihop osv, ja lite fika också så klart

    - - - Uppdaterad - - -

    Onatop, jag skickar dig ett mail snart så jag får lite mer klarhet i kuggar ock sådant


  16. #36
    Tror t.om att BDL har en egen instruktionsvideo,,, GOOGLA lite!

  17. #37
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    OK
    Ang lining så finns det drev med olika offset 1/4" , 3/8" 1/2" mm ända upp till 13/16" för att korrigera detta
    ZODIAC eller MC Storehouse har dessa Rek. Roffe Johansson på PARTS STOP 08-59071037 eller ROFFES/Peter 08-840175

    Man kan finlira gnm att svarva ner distansen på 5an innaför drevet
    (Hård men det går)

    Om du ska ut 10 mm kan du köra ZODIAC P/N 191333 23 tagg (0.500")
    P/N 191334 24 tagg (0.500") MC Storehouse har motsvarande

    0,500" = ca 12,7 mm + slicka ner distansen 2,7 = 10 mm

    Dom där kostar ca 700:-

    (Det finns offsetdrev för 225:- frästa ur ngt Kinesiskt grytlock, inte runda / kastar och e sopslut efter 400 mil Been There, Done That,,,,)

    Kedja : EK, RK eller den bästa av alla TSUBAKI ALPHA 1400:- men värd varje spänn

    O
    Kan i det sammanhanget även varna för Bikelines framdrev.
    Här är ett nytt framdrev efter några körningar i bänken med 100"-sportstern förra året.
    Fina grejer.
    http://www.sporthoj.com/forum/attach...3&d=1323990100

  18. #38
    Jörgen, tack för varningen, jag ska akta mig för de dreven.

  19. #39
    Såg infen som nämt det men glöm inte att olan till filtret ska gå in på utsidan av filtret och tillbaka till tanken från centrumanslutningen.

  20. #40
    Rulle Rep

    Helt riktigt! Borde nämnt det

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Montera tillbaka framdäck
    Av Conko i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 18:07
  2. Montera mittmonterat på v-rod 2002-05
    Av Bratpakk i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 11:16
  3. SE Heavy Breather vs. Joker Machine Filter
    Av islandstyle i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 16:48
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 19:09
  5. Färga K&N luft filter
    Av jimper i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 20:27

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •