Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 134

Ämne: Harleyforum träff 2013

  1. #61
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Missa förra och kan säga att det spelar ingen roll vart festen hålls för min del för nästa fest ska jag inte missa
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  2. #62

  3. #63
    Jag röstar på Göteborg eller Jönköping

  4. #64
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jag håller med Löfgren.. Mariestad.. där har jag inte varit och har vi tur är Marie en riktig slampa..
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  5. #65
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    De som borde gnälla är väl vi 99or isf. I år tror jag att det blir till å köra ner till DS å hänga på upp igen, man vill ju känna att man åkt på träff o luftat sig lite. Om du inte har någe emot det så hänger ja på tebaks neråt åså, så du kommer hem ordentligt å kan ordna fler superbra fester, mohaaa.

    Vad är det som hindrar att andra väderstreck drar igång träffar också, alltså mer än att dem saknar eldsjälar som DS förstås, eller har jag missat nåt?

  6. #66
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Tro inte folk gnälla, bara föreslå idéer om hur man kan få så många medlemmar som möjligt att delta i denna träff. Placeringen av årets träff har redan beslutats

    ..End Of Story.

    Distans har inte mycket att göra med det, jag ska köra ner till tyskland och tillbaka sammanlagt 1700km i en helg för att träffa vänner på en Street Bob träff i juni och en fika runde på 4500km till Narvik och tillbaka runt juni juli tid som redan är planerad . Det finns många andra medlemmar här som köra långa körsträckor till andra Hoj Träffar under året till exempel Polen .... för att de gillar att köra hoj.

    Så nu är det att vänta tills datumet offentliggörs och för varje individ för att se om det passar in deras kalender

  7. #67
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Bra talat BB För oss från Gbg är det 50mil o det är ju inte mycket att skriva hem om
    There are no problemsonly solutions

  8. #68
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Har jeg forstått det rett at treffet skal väre i Stockholm?

    Og Bikebandit; Narvik? er det noe treff der? Er godt kjent i området der og har tjenestegjort i Narvik (6.Divisjon) og rett nord for Narvik i Bjerkvik (Elvegårdsmoen) og vest for Narvik i Harstad (Befalskolen) og utenfor Harstad på Trondenes fort. Det er mye å se i det området om du er intressert i krigshistorie. De hardeste kampene i 1940 ble utkjempet der og tyskerne ble slått tilbake flere ganger. På Trondenes står enda verdens störste landfaste kanoner som tyskerne bygde. 2 stk som kalles for Adolf og Tjukke Berta (Barbara). Så store at man kan krype gjennom löpet. Hele den tyske besetningen på 30 mann döde da den ble avfyrt förste gang av lufttrykket alene. Granatene var nummererte og hadde ulik störrelse fordi de dro med så mye stål ut av löpet at neste granat måtte väre litt större.

    Senast redigerat av hegtor den 2013-01-14 klockan 23:23. Anledning: Bild
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  9. #69
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Nej ingen träff, en Hoj semester, skall köra upp genom Sverige till Arvidsjaur och hälsa på min flickväns son som är i Jägarna Bataljonen sen Narvik eller till Kiruna och vidare till Narvik

  10. #70
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    De som borde gnälla är väl vi 99or isf. I år tror jag att det blir till å köra ner till DS å hänga på upp igen, man vill ju känna att man åkt på träff o luftat sig lite. Om du inte har någe emot det så hänger ja på tebaks neråt åså, så du kommer hem ordentligt å kan ordna fler superbra fester, mohaaa.

    Vad är det som hindrar att andra väderstreck drar igång träffar också, alltså mer än att dem saknar eldsjälar som DS förstås, eller har jag missat nåt?
    Tjena! Var inne på detta med annan plats innan vi visste att DS hade allt i box redan. Men vi kan väl ta upp nästa års träff på träffen. Kan också tänka mej o ta svängen förbi DS så kan man kanske möta upp folk från sydsverige där o köra pack upp till Järfälla. Vad tror du? Förresten,ska inte DS på mässan? Har inte hört nåt.
    Senast redigerat av xbones den 2013-01-15 klockan 20:51.
    There are no problemsonly solutions

  11. #71
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Tja!
    Jo jag såg det, jag hade lite ironi i det där med gnäll alltså var inte allvarlig eller tog andras på allvar direkt. Men min fråga var seriöst menad, tror vi får svårt att hitta en bättre lösning än den DS fixat och/eller en likadan eldsjäl som honom, så han har mitt fulla stöd, det vet han så jag oroar mig inte för den festen, den blir säker bara större och större för varje år, det är ju originalet!

    Men om det finns, vilket jag betvivlar, en till eldsjäl av samma kaliber på HFet som vill dra en till träff/fest (inte samma datum!) så fattar jag inte vad problemet är, fast upplys mig gärna.

    Jag kan tycka att det vore ball å bränna runt på olika HF träffar från norr till söder under en sommar om det dessutom går till goda ändamål som barncancerfonden osv. så helgar det medlen liksom ;-) ballare än å göda ngn profiterande barägare och dikena, hehe.

    Är det ngn jag räknar med skulle hänga på isf. så är det du Xbones, no problemos :-)

  12. #72
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Tja!
    Jo jag såg det, jag hade lite ironi i det där med gnäll alltså var inte allvarlig eller tog andras på allvar direkt. Men min fråga var seriöst menad, tror vi får svårt att hitta en bättre lösning än den DS fixat och/eller en likadan eldsjäl som honom, så han har mitt fulla stöd, det vet han så jag oroar mig inte för den festen, den blir säker bara större och större för varje år, det är ju originalet!

    Men om det finns, vilket jag betvivlar, en till eldsjäl av samma kaliber på HFet som vill dra en till träff/fest (inte samma datum!) så fattar jag inte vad problemet är, fast upplys mig gärna.

    Jag kan tycka att det vore ball å bränna runt på olika HF träffar från norr till söder under en sommar om det dessutom går till goda ändamål som barncancerfonden osv. så helgar det medlen liksom ;-) ballare än å göda ngn profiterande barägare och dikena, hehe.

    Är det ngn jag räknar med skulle hänga på isf. så är det du Xbones, no problemos :-)
    Ugh,bra talat JR! Men det är ju andra här på Forat som skulle vilja ha träffen någon annanstans. Men har dom tid o förmåga att arra det? Jag vill inte ha träffen i gbg för då får jag köra runt Gbg i några timmar för att få köra till träffen Men vi är några eldsjälar här som skulle kunna arra det här på Västkusten tror jag.Sen är ju det med en stor sponsor som DS har fixat. Skulle dom ställa upp på annan ort? Eller kanske vi här kunde skaffa några sponsorer. Tror att vi kan det! men vi kan ju diskutera detta när vi ses under mässan och vidare på Träffen 2013.
    There are no problemsonly solutions

  13. #73
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Ugh, ugh tillbaka! Vem fan vill Götlaborg!? Nä tänk en träff längst upp på Dundret (jo jag vet att det fanns en sådan förr, lever den än?), ser du framför dig alla Skåningar, å alla Glenar som ansluter, å alla 99or som försöker haka på, alla V Värmlänningar, Gästrikar, Västerbottningar som dundrar in i Norrland det lär bli sprickbildningar över hela stan men va fan dem ska ju ändå flytta hela bygget, har ja hört. :-)

    Om vi int säger till DS när det e dags å stanna så lär han köra hela vägen upp av gammal vana liksom hans hoods.

  14. #74
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Ugh, ugh tillbaka! Vem fan vill Götlaborg!? Nä tänk en träff längst upp på Dundret (jo jag vet att det fanns en sådan förr, lever den än?), ser du framför dig alla Skåningar, å alla Glenar som ansluter, å alla 99or som försöker haka på, alla V Värmlänningar, Gästrikar, Västerbottningar som dundrar in i Norrland det lär bli sprickbildningar över hela stan men va fan dem ska ju ändå flytta hela bygget, har ja hört. :-)

    Om vi int säger till DS när det e dags å stanna så lär han köra hela vägen upp av gammal vana liksom hans hoods.
    Heheh,ja upp där är ju lite långt men i Jämtland nånstans. Ganska i mitten.Jo,dom håller på o flyttar Kiruna.Självklart är Järfälla originalet men frågan är om det finns plats för en HF träff till bland andra träffar? Kan du lägga in en tråd/fråga7röstning om saken?Admin har ju gjort en tråd för inbjudna som är involverade i HF Träffen,men det verkar inte vara nån där.har själv varit där oinbjuden.
    Senast redigerat av xbones den 2013-01-15 klockan 22:22.
    There are no problemsonly solutions

  15. #75
    Tyvärr har jag fått veta för ett tag sedan att ironhorse har lagt ner... Det var sista gången dom körde förra året... Så vi kan inte tajma in festen med dom i år... Så vi får helt enkelt samla kortegen på något annat lämpligt ställe efter vägen...
    Jag har fått ett preliminärt datum från MCE nu... Me jag kommer dock inte gå ut med något ännu förrän det är helt spikat... (Får veta säkert om någon dag bara) Däremot kan jag säga att det troligen blir fre-sön i år! ...så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
    Å ja, Johnny å xboxes, ni får gärna dyka förbi å slå följe upp... Alla andra med för den delen... The more the merrier!

  16. #76
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    Tyvärr har jag fått veta för ett tag sedan att ironhorse har lagt ner... Det var sista gången dom körde förra året... Så vi kan inte tajma in festen med dom i år... Så vi får helt enkelt samla kortegen på något annat lämpligt ställe efter vägen...
    Jag har fått ett preliminärt datum från MCE nu... Me jag kommer dock inte gå ut med något ännu förrän det är helt spikat... (Får veta säkert om någon dag bara) Däremot kan jag säga att det troligen blir fre-sön i år! ...så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
    Å ja, Johnny å xboxes, ni får gärna dyka förbi å slå följe upp... Alla andra med för den delen... The more the merrier!
    Ok,låter bra! Ja man kan ju køra i grupp lite længre!
    There are no problemsonly solutions

  17. #77
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Folk som bor norr om Dalälven brukar vara rädda för några mil på hojen. Lägg träffen var ni vill om jag inte jobbar så kommer jag. fast jag har ju lika långt till Boden som till Göteborg
    Nulla via invia est

  18. #78
    BIGGER, BETTER, FASTER, MORE!!!

    Så, nu är äntligen datum spikat... I år blir det en hel helg... Från fredag till söndag! ...den 5-7 Juli... Så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
    Det kommer även vara flera band som spelar... Jag har kontakt med några olika så det vankas riktigt röj!!
    Vi har även fler och större sponsorer i år så det är bara till att ta av hatten för dom som ställer upp för harleyforum och barncancerfonden och gör den här festen (minifestivalen... Kanske HF-Festivalen!?) möjlig...
    Så se till nu att boka av allt ni hade inplannerat den helgen å kom istället på årets hojfest!! ...bokningen kommer öppna inom kort!

    Ride free!!!

  19. #79
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    BIGGER, BETTER, FASTER, MORE!!!

    Så, nu är äntligen datum spikat... I år blir det en hel helg... Från fredag till söndag! ...den 5-7 Juli... Så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
    Det kommer även vara flera band som spelar... Jag har kontakt med några olika så det vankas riktigt röj!!
    Vi har även fler och större sponsorer i år så det är bara till att ta av hatten för dom som ställer upp för harleyforum och barncancerfonden och gör den här festen (minifestivalen... Kanske HF-Festivalen!?) möjlig...
    Så se till nu att boka av allt ni hade inplannerat den helgen å kom istället på årets hojfest!! ...bokningen kommer öppna inom kort!

    Ride free!!!
    Faaaan vad grymt DS Bokat har det varit sen vi åkte hem sist men nu vet man datum också Ses där Bro!
    There are no problemsonly solutions

  20. #80
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0

    Harleyforum träff 2013

    Hur mycke folk räknas det med? 0-50 50-100 eller 100-1000+?

Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Trike regler 2013
    Av bloppa i forum Custom & Byggen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 23:27
  2. Payback Resistance Run 2013!
    Av Darkforce i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 13:30
  3. E're här en 2013 kanske?
    Av Draken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 08:37
  4. 2013 HD FXDX ??
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 22:49
  5. The all new 2013 Vsrcm
    Av Lars Nilsson i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 11:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •