Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: A-Gasa-rör!?

  1. #1
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0

    A-Gasa-rör!?

    Skulle på bikerkalas i helgen men gick åt fanders då vi inte hittade dit jag & frugan , ja & när vi väl hittade några likasinnade med bullrande motorer & långa styren var klockan alles för "sent" så för husfridens skull fick vi vända om & åka hem igen , ungarna påminde frun om!

    Jag fick iaf. en åktur på en 30mil & upptäckte det inte alls är så "fränt" med raka rör (orginal utan insatser) som jag tyckt innan , bara åka runt här hemomkring utan hjälm & gasa har funkat bra , några kilometer till närmsta 7/11 för att köpa mjölk (?) osv.
    Tyckte dessutom jag hade mer besvär av (o)ljudet med hjälm än utan men det kan bero på ådern f-n vet jag. haha

    Ett nytt agasasystem här i Thailand verkar kosta som flera 100 meter rör + en ny svets så först lutade det åt "homemade" ja redan efter jag köpte "klumpen" men så fick jag se en annons om beg. rör/dämpare för en stund sedan , det stod "Rinehart Exhaust For Harley Dyna 1996 To 2011" , såg väl inte världsfränt ut men rakt , snyggt & ja "bättre" ut än det jag har i dag & det var framför allt ganska "billigt" , ca:3000:- SEK!

    I annonsen heter det: Rinehart exhaust, currently on Dyna Fatbob 2008, excellent condition. , jaha låter ju bra men har jag nån användning av grejerna?

    Gjorde en obligatorisk Google sökning & blev helt nerstänkt med bilder rörande "Rinehart Exhaust For Harley" men nåt som liknade det jag fann i annonsen el. nån info. om det passar min FXDX -04 hittade jag inte. Verkar som om det skiljer på maskineriet efter -04 stämmer det , sprutet kom det -06 månne? Det borde ju endå vara samma toppar tycker man jaja .. nu ni som kan allt , mycket , en hel del el. iaf. mer än mig om moderna Harlies:ar kanske ni kan svara på mina funderingar?

    En annan fundering är ju varför killen säljer sina rör .. väsnas för mycket kanske? Då är man tebax på ruta 1 lixom! haha

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	103343-71a2196e92cbb106e22d3b92204231fd.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	70,8 KB 
Id:	9505

    Frugan fick dessutom NOG efter åkturen (gravid 4:de mån.) & har nu deklarerat NEVER AGAIN så jag myser i mitt inre & funderar på en solo konvertering .. fann en beg. & platt Corbin sadel för det fasila priset ca:800:-SEK men då står det den bara passar Dyna upp till -03 .. hur kinkig får man vara undrar man ju , måste väl gå att klämma dit på en -04 åxå , är ju ingen direkt raketforkning vi hålls med här om man säger el.?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	100002-ef854779b40f2a275f6993df5d670892.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	29,2 KB 
Id:	9506


    CS//

  2. #2
    Tror dyna fick nytt chassi 2006

  3. #3
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Tror dyna fick nytt chassi 2006
    Marigt när man inte vet 100% själv om grejerna passar , hörsägen är ju en sak men vem ska man skylla på när det blir fel? hehe
    Mailat ang. rören men inte fått svar , ovanligt (?) men det dyker väl upp fler grejer & tillfällen , surt för dom i byn bara med bil-larm som måste ut & klia sig ihuvet om & om igen!
    CS//

  4. #4
    Det är nåt med Dyna 04-05, även Leperas sadlar är olika just i denna regionen. Även Wide Glide modeller skiljer sig från de vanliga (ej 2006-uppåt).

    LN-001 ['96-'03] Dyna
    LF-001 ['04-'05] Dyna

    Läst att ramen och tankfästen är olika.

    Men det är bara att prova, allt går med lite vilja och stor slägga.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg

    Men det är bara att prova, allt går med lite vilja och stor slägga.
    Ja bor man i modifieringarnas land så ska det ju inte vara några problem få dit grejerna , frågan är ju bara hur det ser ut efteråt!?

    2004-2005 verkar dock vara nån sorts mellan år , gäller bara finna rätt här innan man börjar beställa grejer & dona.
    Man kan säga jag efterforskar just nu!

    CS//

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •