Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 88 av 88

Ämne: stelbens chopper projektet

  1. #81
    WTF?! Ska han sälja nu?
    Chop what u got

  2. #82
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    WTF?! Ska han sälja nu?
    Japp. jag har kommit på att jag vill ha en bobber med Aphäng eller Nighttrain eller roadking eller fatbob, något mer lättkört än en långgaffel

  3. #83
    Eller jag kanske inte ska sälja den, jag körde den i dag till och från jobbet, ca 4 mil. och det gick bra och kändes fint, och den är ju så cool.... så jag kanske ska behålla den i allfall och inte sälja den.

  4. #84
    Haha, du är väl för rolig jag tycker att du ska ge den en chans iaf
    Chop what u got

  5. #85
    hej Oskar, nu är annonsen borta på blocket, den är ju så cool och jag har lärt mig att köra den, den är ju jätte stadig nu tycker, lite vindkänslig är den men annars går den som på räls.
    Och jag var klart fränast på torget i kumla idag. Men det regnade på oss när vi åkte dit så vi (läs Marie) frös så mycket så vi åkte bara kortege till hallsberg sedan vände vi och åkte hem.
    Nä Choppern är VERKIGEN INTE till salu längre, den är svin coool! men jag något strul med växlingen, svårt att få i växlarna och svårt att få friläge i när motorn är i gång.
    Jag har skruvat på justeringen på kopplingen, många gånger, , hmmm,,, du kanske vet eller någon annan vad det kan vara för fel... har en Öppen 3" bält (Primo) hydraulisk koppling...

  6. #86
    Klart du va! Skönt att höra att du ändrat dig

    Har liknande problem på min shovel. Jag ska sätta dit en "big fix" (en platta i nylon) vet inte om det går att göra på din med? Annars är det kanske någon luftbubbla kvar?
    Chop what u got

  7. #87
    Du har bergis 3 fingers korg va. Har haft nylon plattan Mulle snackar om åå funkar kalas.Vandrar ingenting

  8. #88
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Klart du va! Skönt att höra att du ändrat dig

    Har liknande problem på min shovel. Jag ska sätta dit en "big fix" (en platta i nylon) vet inte om det går att göra på din med? Annars är det kanske någon luftbubbla kvar?
    ja hoppas det går att fixa till, vi kanske kan göra det tillsammans, slå våra kloka huvuden i hop :-)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ampe Visa inlägg
    Du har bergis 3 fingers korg va. Har haft nylon plattan Mulle snackar om åå funkar kalas.Vandrar ingenting
    jag vet inte riktigt vad den heter, men en massa lammeller och stålringar i det stora bältdrevet som sitter på växellådan.
    Men den blir aningen lättare att växla när kan kört några kilometer.
    Jag hade en tanke att det är för dålig slaglängd på min hydrauliska koppling ??? ja det vara en tanke

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

  1. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2013-08-13, 02:44
  2. I've got a roller! senaste projektet.
    Av westerstroming i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 118
    Senaste inlägg: 2013-03-01, 08:31
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 22:44
  4. projektet
    Av Terminator i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 11:45
  5. Stelbens bygge till salu
    Av Norrland i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 22:46

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •