Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: En till!

  1. #1
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0

    En till!

    Hej på er K*rringar & Gubbar men det är förstås mest gubbar här kan jag tro?

    Jag anslöt till forumet jag åxå igår kväll då jag i min förtvivlan letade efter mod. betäckningar på webben , tänkte fråga om "hjälp" här men tackvare ivrigt dubbelsurfande på denna site & andra så löste det hela sig själv.

    Det är en FXDX 2004 som jag är "lycklig" ägare till sedan någon månad & det ska bli betydligt lättare leta delar till den nu hade jag tänkt , trodde jag köpte en -06:a men den var bara reg. då enligt reg-handlingarna.
    Hur dum får man va tänker ni nu säkert men se jag bor i Thailand numera & det är inte så lätt med språk & skrift om man säger hehe
    Hur "Lycklig" kan man vara då på en skala här i djungeln? Ja byborna står i rad längst vägen , "mormor" tror det är ett flygplan varje gång jag kör förbi & när man tankar står hela Seven/Eleven (kunder & personal) med näsor & handflator i fönstret & glor! Kanske kan tillägga raka rör åxå! Jo det blir väl 10/10 då på skalan för tillfället! haha

    Skrev en jäkla harrang igår kväll men delet:ade då jag endå fann vad jag sökte på egen hand http://www.bigboyzheadporting.com/vin.htm , hade dock inte "hjärta" delete HarleyForum:et åxå då jag tyckte det verkade nice & trevligt här hehe Bra mektips & andras "dumma" idee´r så man kan jämföra med sina egna , sånt tycker vi om ... ibland!

    Så jag stannar ett tag till & ser vart det bär hän .. HarleyForumet EST. 2011 såg jag så detta kanske bara är en "fluga" , vad vet jag!

    CS//


    ps. Hade tänkt ladda upp cykeln åxå (kort alltså) men har alles för dålig upload för tillfället ... finns faktiskt nackdelar bo här åxå hehe Se ... skabb den som ger sig , lön för mödan osv.

    Senast redigerat av crazyswede den 2012-10-28 klockan 09:56. Anledning: Skabb Den Som Ger Sig!

  2. #2
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Välkommen!!!
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  3. #3
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen...

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen hit... Inte så man blir avis nu, med tanke på minusgraderna...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Välkommen...
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  6. #6
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Välkommen i gänget Var i Thailand håller du till? Själv bodde jag i Phuket i 5 år och sen kom tsunamin och förstörde mycket. Men jag har kvar hus och släkten på frugans sida. Åker ner i April igen till Songkran och bike week. Ha det gött och ta det lungt i Thai trafiken

  7. #7
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Välkommen i gänget Var i Thailand håller du till? Själv bodde jag i Phuket i 5 år och sen kom tsunamin och förstörde mycket. Men jag har kvar hus och släkten på frugans sida. Åker ner i April igen till Songkran och bike week. Ha det gött och ta det lungt i Thai trafiken
    Oh , man tackar , bugar & bockar

    Byggt kåk 3-4mil norr om Surin & då menar jag inte Surin Beach utan Surin "City" på nordöstkanten imot Cambodia , lugnt & skönt här hos Khmer:erna , för lugnt ibland kanske men det är väl tänkt man ska bli mer "mobil" framöver när kåken blivit mer färdig , hade tänkt bygga 160kvm verkstad åxå men valde mellan hojen & verkstan hehe F-n ska man med verkstad till om man inte har nåt att stoppa i den tänkte jag & slog till.

    Får bli pul-hörna om nåt år när ekonimin har rätat till sig , om den gör det vill säga!?

    Ska på 2 bike events i Nov. nu i Sisaket sen är det väl Burapa Bike Week i Pattis som är inplanerat i Feb. missat det nu allt för många år tyvärr.
    Uteblir nog från Bike Week Phuket i April då man ska bli farsa igen på gamla dar hehe .. & så var det de där med ryggen åxå , många mil dit.

    Norrköping/Åby ser ja det står .. fan i det räjs garaget har man stått & drägglat många ggr. kan jag säga! haha

    Ska kryssa mellan bufflar , moppar & rostiga pickuper in till närmsta byhåla i morrn & bet. skatten , få en försäkring osv. tror inte den behöver besiktas än , nästa år kanske (det ni) & tur är väl det utan bromsljus , spräckt lyktglas fram & raka rör! hehe

    CS//

  8. #8
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Välkommen hit... Inte så man blir avis nu, med tanke på minusgraderna...
    Tackar ... ja fi f-n , jag får dagliga (nattliga iom. tidsomställningen) SMS om hur det skrapas rutor mm. i gamla Swedala , inte ångrat mig ett dugg kan jag säga!
    CS//

  9. #9
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Skrapa en ruta är bättre än ;









    - - - Uppdaterad - - -









    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  10. #10
    Välkomna Fritte och crazyswede
    Själv flyttar jag till Thailand om två år då jag går i pension Nakhonratchasima (Korat)
    Är gift med en Thailänska Vi säljer allt här hemma och köper nytt i Thailand

    Skicka gärna bilder till våran Thaigrupp

  11. #11
    Välkommen hit.
    Deluxe FLSTN

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Welcome mate

  13. #13
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jasså du bor uppe i norr om Surin. Ända falangen i byn eller? Så är det det i frugans by söder om Chaing mai, Lee som det heter ligger 15 mil söder om storstan. Där får de besök av en lönnfet, likblek Svensk ibland. Då går rycktet om att man är tillbaka. Då är man populär och man får bjuda på Mekong eller thai whiskey/Lao khaow.
    Finns inte mycket att göra i byn men de är trevliga. Trivs väl mera i Phuket men det börjar bli för rörigt där tyvärr.
    Du skrev att du har varit mycket i räjs garadet i Åby. Vilka känner du i Åby?
    Ha det gött


    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Oh , man tackar , bugar & bockar

    Byggt kåk 3-4mil norr om Surin & då menar jag inte Surin Beach utan Surin "City" på nordöstkanten imot Cambodia , lugnt & skönt här hos Khmer:erna , för lugnt ibland kanske men det är väl tänkt man ska bli mer "mobil" framöver när kåken blivit mer färdig , hade tänkt bygga 160kvm verkstad åxå men valde mellan hojen & verkstan hehe F-n ska man med verkstad till om man inte har nåt att stoppa i den tänkte jag & slog till.

    Får bli pul-hörna om nåt år när ekonimin har rätat till sig , om den gör det vill säga!?

    Ska på 2 bike events i Nov. nu i Sisaket sen är det väl Burapa Bike Week i Pattis som är inplanerat i Feb. missat det nu allt för många år tyvärr.
    Uteblir nog från Bike Week Phuket i April då man ska bli farsa igen på gamla dar hehe .. & så var det de där med ryggen åxå , många mil dit.

    Norrköping/Åby ser ja det står .. fan i det räjs garaget har man stått & drägglat många ggr. kan jag säga! haha

    Ska kryssa mellan bufflar , moppar & rostiga pickuper in till närmsta byhåla i morrn & bet. skatten , få en försäkring osv. tror inte den behöver besiktas än , nästa år kanske (det ni) & tur är väl det utan bromsljus , spräckt lyktglas fram & raka rör! hehe


  14. #14
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Välkommen
    A.K.A Masen

  15. #15
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Jasså du bor uppe i norr om Surin. Ända falangen i byn eller? Så är det det i frugans by söder om Chaing mai, Lee som det heter ligger 15 mil söder om storstan. Där får de besök av en lönnfet, likblek Svensk ibland. Då går rycktet om att man är tillbaka. Då är man populär och man får bjuda på Mekong eller thai whiskey/Lao khaow.
    Finns inte mycket att göra i byn men de är trevliga. Trivs väl mera i Phuket men det börjar bli för rörigt där tyvärr.
    Du skrev att du har varit mycket i räjs garadet i Åby. Vilka känner du i Åby?
    Ha det gött
    Ja se det är ju det där med spriten då när alla thai ska bjuda & så ska man ju bjuda tebax förstås men nu efter mer än ett år säger jag ifrån , det funkar helt enkelt inte vara knall var enda dag , man får väldigt lite gjort kan jag säga haha Men dom är vana med hur det var innan , när man bara hälsade på några veckor & det festades friskt. Finns väl nån som har falang boyfriend , nån äldre dam som är utlokaliserad till Hua Hin , Pattis etc. så det dyker upp nån svettig tysk då & då men finns ingen mer vit snubbe än mig som bor permanent här.

    Åby garaget , ja det var väl på Tårtan/Bagarns & Åby Jannes tid om man säger & man var väl aldrig någon tvär bundis med någon av dom men man var igenkänd & gick ut & in där som man ville , fint få insupa lite inspiration om man säger .. vilket jag gör här åxå kan tilläggas .. funderar redan på tjockbakdäck till "moppen" även om jag funderade på att gå åt det andra hållet innan men i en annan ram osv. hehe



    ps.Har det gött .. skit svettigt i dag här redan på morron!
    Senast redigerat av crazyswede den 2012-10-29 klockan 05:27.
    CS//

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Oh , man tackar , bugar & bockar

    Byggt kåk 3-4mil norr om Surin & då menar jag inte Surin Beach utan Surin "City" på nordöstkanten imot Cambodia , lugnt & skönt här hos Khmer:erna , för lugnt ibland kanske men det är väl tänkt man ska bli mer "mobil" framöver när kåken blivit mer färdig , hade tänkt bygga 160kvm verkstad åxå men valde mellan hojen & verkstan hehe F-n ska man med verkstad till om man inte har nåt att stoppa i den tänkte jag & slog till.

    Får bli pul-hörna om nåt år när ekonimin har rätat till sig , om den gör det vill säga!?

    Ska på 2 bike events i Nov. nu i Sisaket sen är det väl Burapa Bike Week i Pattis som är inplanerat i Feb. missat det nu allt för många år tyvärr.
    Uteblir nog från Bike Week Phuket i April då man ska bli farsa igen på gamla dar hehe .. & så var det de där med ryggen åxå , många mil dit.

    Norrköping/Åby ser ja det står .. fan i det räjs garaget har man stått & drägglat många ggr. kan jag säga! haha

    Ska kryssa mellan bufflar , moppar & rostiga pickuper in till närmsta byhåla i morrn & bet. skatten , få en försäkring osv. tror inte den behöver besiktas än , nästa år kanske (det ni) & tur är väl det utan bromsljus , spräckt lyktglas fram & raka rör! hehe

    Nordöst? Du menar sydöst?
    Morsan har lägenhet i Rayong dit dom åker varje höst och kommer hem varje jul, sedan åker dom igen efter nyår och kommer hem på våren.
    Jävla apor... Är inte ett dugg avis...
    Men nu i jul åker jag och sonen ner och hälsar på!
    Det blir första besöket i Asien för mig, och den första kontakten med den kulturen.
    Det ska bli riktigt spännande.

    Välkommen hit, förresten!

  17. #17
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Nordöst? Du menar sydöst?
    Morsan har lägenhet i Rayong dit dom åker varje höst och kommer hem varje jul, sedan åker dom igen efter nyår och kommer hem på våren.
    Jävla apor... Är inte ett dugg avis...
    Men nu i jul åker jag och sonen ner och hälsar på!
    Det blir första besöket i Asien för mig, och den första kontakten med den kulturen.
    Det ska bli riktigt spännande.

    Välkommen hit, förresten!
    Hej & Tackar!

    Ja du Nord alt. Sydöst .. dom säger NorthEast här omkring , ja vi vita iaf. .. dom andra (små söta & gula) säger Khmer hehe
    Surin ligger ju NordÖst om Bangkok så det är väl så dom räknar & säger man sydöst hamnar man mer nere i Rayong , Tratt , Kho Chang osv. ta dig en titt får du se http://maps.google.com/maps?hl=sv&tab=wl

    Ja se det där farandet mellan Sweden & Thailand tröttnade jag på efter 10 år , blir bara Thai Airs aktieägare som blir tjockare & fetare.
    Dessutom skulle det bli mer & mer besvärligt med ungarnas skolgång , frugans jobb osv. att flacka runt så där så jag slog vantarna i bordet & flyttade hit i stället , fritt för alla om man säger , bara det man får dra pluggen UR & jag säger lika till morsan!

    Hoppas du får en bra Thai semester , en del biter det på ordentligt & sen kan man inte vara utan sen! hehe





    Asch , slå in Thailand Surin på Google Map länken bara ..
    CS//

  18. #18
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Ja & TACK alla andra Välkommen-hit:are!
    CS//

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Hej & Tackar!

    Ja du Nord alt. Sydöst .. dom säger NorthEast här omkring , ja vi vita iaf. .. dom andra (små söta & gula) säger Khmer hehe
    Surin ligger ju NordÖst om Bangkok så det är väl så dom räknar & säger man sydöst hamnar man mer nere i Rayong , Tratt , Kho Chang osv. ta dig en titt får du se http://maps.google.com/maps?hl=sv&tab=wl

    Ja se det där farandet mellan Sweden & Thailand tröttnade jag på efter 10 år , blir bara Thai Airs aktieägare som blir tjockare & fetare.
    Dessutom skulle det bli mer & mer besvärligt med ungarnas skolgång , frugans jobb osv. att flacka runt så där så jag slog vantarna i bordet & flyttade hit i stället , fritt för alla om man säger , bara det man får dra pluggen UR & jag säger lika till morsan!

    Hoppas du får en bra Thai semester , en del biter det på ordentligt & sen kan man inte vara utan sen! hehe





    Asch , slå in Thailand Surin på Google Map länken bara ..
    Tack!
    Ja, jag är ju sjukpensionär, så det är ju egentligen bara att sälja huset och dra om det biter för hårt.
    Några tips inför resan?
    Något man absolut måste se eller uppleva i Thailand?
    (Sorry, nu kapade jag din tråd...)

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •