Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 231

Ämne: Mitt shovelhead -79 Projekt

  1. #201

  2. #202
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Kom över ett kit med plattor, bromspedal, växelreglage m.m. från en 2001. min tanke var det förmodligen inte skulle vara så svårt
    att passa in dem på min cykel men nu har det som sagt visat sig att det inte var det enklaste

    Tack för länken , de där plattorna i länken, är de bolt on till min ?

    Mvh
    Johan

  3. #203
    Jag vet faktiskt inte, men jag trodde inte du hade några andra delar än plattorna Du ska ha plattor för electra 66-78 ungefär jag vet inte när de slutade med den ramen/ Hasse

  4. #204
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Jaha då är jag med, slutade de med plattor 78 ? jag har en 79:a men de kanske inte ens finns plattor till den årsmodellen ?

  5. #205
    Jodå jag visste bara inte när de slutade med den ramen, det kommer ju sådana där fula plåtramar sen

  6. #206
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Jaha fasen man lär sig hela tiden, intressant det där med olika ramar visste jag inte om. har du mer info om det , vad skiljer ? hur ser man skillnad ?

  7. #207
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fxr_01.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	100,2 KB 
Id:	13599Tror nog du ser skillnad

  8. #208
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    hahah ja var en lite skillnad tack för infon

  9. #209
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej Igen !!

    Nu har jag äntligen fått lite mätningar på mitt svänghjul, resultatet syns på bilden.
    Frågan är nu om detta är bra eller dåligt ? inom toleransen ?

    Skulle uppskatta om någon med koll på detta kunde hjälpa till och svara så jag vet
    om jag behöver lämna iväg det hela eller om jag bara kan tuta och köra.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0219.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	50,3 KB 
Id:	13811

    Mvh
    Johan

  10. #210
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Hej Igen !!

    Nu har jag äntligen fått lite mätningar på mitt svänghjul, resultatet syns på bilden.
    Frågan är nu om detta är bra eller dåligt ? inom toleransen ?

    Skulle uppskatta om någon med koll på detta kunde hjälpa till och svara så jag vet
    om jag behöver lämna iväg det hela eller om jag bara kan tuta och köra.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0219.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	50,3 KB 
Id:	13811

    Mvh
    Johan
    Enligt boken (58-69) är max kast på axlarna 0,001", dvs 0,0254 mm och på vevskivorna 0,003", ca 0,075 mm.
    Så det verkar som det behöver riktas.

  11. #211
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Ja då lär jag nog lämna iväg det hela

    Tack så mycket för hjälpen !

  12. #212
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Ja då lär jag nog lämna iväg det hela

    Tack så mycket för hjälpen !
    Gör ett försök själv först, inte så svårt men tålamodsprövande.

  13. #213
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    hmm, har inte en aning om hur man skall göra detta på egen hand , tyvärr

  14. #214
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej igen.

    En liten uppdatering.

    Har nu kontaktat en rad ställen som säger att de kan hjälpa en sen helt plötslig ska man kontakta någon annan som de brukar kontakta osv.
    Segt att man inte bara kan lämna in det lite snabbt till någon så det blir klart.

    Blev lite fundersam här om dagen då jag pratade med en kille som skruvat och renoverat en del motorer och han menade att en avvikelse på 1/10 till 2/10 inte har någon betydelse alls. Nu fattade jag inte allt som han pratade om men det var något i stil med att kraften på lagren var så stor så du hade en viss flexibilitet i själva lagret vilket gjorde att detta inte hade någon betydelse alls.

    Vad säger ni om detta ? har han en poäng ?

    Kan inte så mycket om detta men man har lärt sig att det som står i "boken" inte är samma som i verkligheten.

  15. #215
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Hej igen.

    En liten uppdatering.

    Har nu kontaktat en rad ställen som säger att de kan hjälpa en sen helt plötslig ska man kontakta någon annan som de brukar kontakta osv.
    Segt att man inte bara kan lämna in det lite snabbt till någon så det blir klart.

    Blev lite fundersam här om dagen då jag pratade med en kille som skruvat och renoverat en del motorer och han menade att en avvikelse på 1/10 till 2/10 inte har någon betydelse alls. Nu fattade jag inte allt som han pratade om men det var något i stil med att kraften på lagren var så stor så du hade en viss flexibilitet i själva lagret vilket gjorde att detta inte hade någon betydelse alls.

    Vad säger ni om detta ? har han en poäng ?

    Kan inte så mycket om detta men man har lärt sig att det som står i "boken" inte är samma som i verkligheten.
    När det gäller toleranser så är nog boken det man ska hålla sig till.
    Det där med flexibilitet i lagren tycker jag låter som rena nyset. Dubbla koniska på ena sidan och ett nållager på andra tycker jag inte lämnar nåt större utrymme för "flex"

  16. #216
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej igen !

    Händer inte mycket och det går inte fort för tillfället med mitt projekt. Beror på att jag renoverar en båt och är småbarnsförälder sen hinner man inte med mer .
    När båten är klar så kommer Projektet att skruvas upp med 200% ,Siktar på att ha hojen klar nästa sommar.

    Kan dock inte låta bli att peta lite i projektet lite då och då

    Har i alla fall lämnat iväg och fått tillbaka mitt svänghjul som nu äntligen är klart

    Sitter här och funderar på att inhandla dessa jäv.... handreglagen för 5 papp så jag har det överstökat

    Blir ett par K-tech , frågan är om man skall ha 12 eller 14 på bromscylindern till den frambroms som jag har ? (se bild)
    Vilka är "bäst" på K-tech på svenska marknaden ?

    Mvh
    Johan
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	broms.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	15002Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	broms.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	15002
    Senast redigerat av Tuna den 2014-06-01 klockan 18:44. Anledning: glömde bilden

  17. #217
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej alla !

    Nu är jag tillbaka igen , skamm den som ger sig !

    Har börjat skruvat lite på motorn igen och till en början så gick det bra men sen började det strula som vanligt .

    Problemet den här gången beror på oljepumpen. Problemet är att drevet till oljepumpen börjar gå trögt då man drar åt skruvarna till locket på pumpen.
    Såg efter ett tag att det ser ut som att dreven i pumpen är 0.1-0.2mm för höga så när man drar fast pumphuset mot motorn eller då man drar fast locket så
    kärvar det , är som att dreven nyper mot godset.

    Kan detta bero på något annat ?

    Hur kan det komma sig ett dreven sticker upp ? kan någon ha planat locket eller pumpen ? eller skiljer dreven från olika pumpar ?

    Vad gör man åt detta för att få det att funka på sådant smidigt sätt som möjligt. Tjockare packningar ? ta av 0.2 på dreven ?

    Tacksam för svar.

    Mvh
    Johan Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20150104_140539.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	85,3 KB 
Id:	15909

  18. #218
    Låter lite som dom har planat men har inte motorn gått sedan dess?Jag skulle nog satsa på en ny pump fan den är ju lika viktig som våran egen pump!

  19. #219
    Du mäter här utan packningar ser jag. Du måste ha rätt packningar och dra med rätt moment, det är inte mycket till åtdragningsmoment. Det bästa är att ha struten tom och snurra pinjondrevet med tummen när man drar åt pumpen så att man kan vicka lite på oljepumpsdelarna så att inget knyter sig. Inget packningsklister! Skulle dreven vara lite för höga (så var det faktiskt på min orörda originalpump) så slipa av dem lite lite på ett bryne tills de är inpassade perfekt. Ride on!

    - - - Uppdaterad - - -

    För övrigt vill jag påminna dig om att skynda på, det är den tredje Januari och en ny säsong har börjat. Bilden från idag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0218.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	66,8 KB 
Id:	15910

  20. #220
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej stroker49 !

    Tack för svaret

    Jag laborerade i flera timmar med pumpen idag utan att få till det , har packningar från en James sats provade även de gamla packningarna , provade med 1,2 och 3 packningar men fick det ändå
    inte att fungera. Hela pinionen är "ren" byter alla drev , snurrade med fingret på oljepumpsdrevet.

    Räckte med att trycka på kåpan eller pumphuset med fingrarna så "momentet" kan inte heller vara problemet. Får väl helt enkelt bryna ner dem 2/10 kan man bryna ner dem så mycket eller lär man
    kanske fräsa av dem 2/10 ?

    Snygg hoj du hade ! börjar väl bli dags att göra färdigt så man kan köra

Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Film: 128 cui Shovelhead
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 21:03
  2. Supertrapp 2-1 Shovelhead Köpes.
    Av J-O.A i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 20:29
  3. Shovelhead Bobber-49
    Av HDHugo i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 12:59
  4. Shovelhead Turbo
    Av Shovel1340 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 22:40
  5. 1980 shovelhead!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 16:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •