Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 231

Ämne: Mitt shovelhead -79 Projekt

  1. #181
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Okej.Ja det är inte lätt att hitta några slimade,funderar starkt på att beställa k-teck reglage men dom är så förbannat dyra.

  2. #182
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av grillkorv Visa inlägg
    Okej.Ja det är inte lätt att hitta några slimade,funderar starkt på att beställa k-teck reglage men dom är så förbannat dyra.
    dyra men jävligt värt det.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  3. #183
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Ja snacka om att man funderat på dessa k-teck reglage fram och tillbaka. Att de är de snyggaste är nog de flesta överens om men som sagt 5000 kr, är det värt det ? ja min åsikt är att det beror på hur projektet i
    övrigt ser ut hur mycket man lägger in i det av pengar och kraft. Jag köpte min hoj för 50 och med det i åtanken känns det lite sjukt att köpa handreglage som är värda en tiondel av hela mc:ns värde.

    Tror gränsen för min del ligger runt 2500-3000 för ett par k-teck handreglage men det lär ju aldrig hända så man får bita i det sura äpplet och vara utan .

  4. #184
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Ja det är ingen billig hobby vi utövar.Får nog bli k-teck reglage till julklapp åt mig själv.Tuna förresten. vid skulle kanske köra en shovelträff i vår och beundra varandras hojar.bor ca 5 mil söder om avesta.

  5. #185
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    ebay france....
    415 euro (3700 sek...)för ett kit plus frakt
    http://www.ebay.fr/itm/Kit-vintage-b...item3a6895148d
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  6. #186
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej igen !

    Ja grillkorv en Shovelträff skulle vara riktigt kul lär bara försöka få min hoj färdig någon gång

    Tack tjockben för tipset ! ska fundera lite på detta men man lär väl även ha gasreglaget så det matchar

  7. #187
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hallå igen !

    Som ni sett tidigare i tråden så har jag införskaffat ett par fotplattor från en FLH 2001 som jag tänkte försöka passa in på min HD. Har lite funderingar på hur jag skall få det att passa. Har ingen aning om det var fotplattor på den från början, när jag köpte den var det "pinnar" men uppenbarligen var det något "hempul".

    Har försökt hitta någon "sprängskiss" på hur det är monterat och hur plattorna sitter i ramen för att få lite idéer men jag hittar inga bilder.

    Någon som har några skisser eller idéer ?

  8. #188
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Det är nog ingen "bolt on" affär med plattor för en -01:a. Helt andra mått. Hittade ingen skiss i min gamla handbok 1959-1969 men så här ser det ut på en 01:a
    http://www.jerseyh-d.com/Components....=2001&part=853

  9. #189
    Så här såg det nog ut på din när den var ny! Sen var det en del plåtbitar på ramen oxå!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	footboard.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	72,5 KB 
Id:	13552
    Senast redigerat av engmannen den 2013-12-05 klockan 21:20.

  10. #190
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej igen !

    Tack för svaren grabbar ! så glad man blir när folk tar sig tid att hjälpa !

    Blir väl till att göra lite nya fästen till ramen, skulle vara klockrent om någon hade skisser även
    på fästena i andra ändan dvs fästena i ramen, så man får en liten idé om hur man skall göra fästena
    för plattor och bromspedal m.m.

    Ha det !

  11. #191
    På höger sida sitter den i ramen men på vänster i ramen och i transkåpan så då undrar jag om du har kvar originalkåpan? och det är ju bara FL kåpor som har fästet FX har mittmonterade fotpinnar och alltså inget fäste / Hasse
    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Hej igen !

    Tack för svaren grabbar ! så glad man blir när folk tar sig tid att hjälpa !

    Blir väl till att göra lite nya fästen till ramen, skulle vara klockrent om någon hade skisser även
    på fästena i andra ändan dvs fästena i ramen, så man får en liten idé om hur man skall göra fästena
    för plattor och bromspedal m.m.

    Ha det !

  12. #192
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej hasse diesel, tack för ditt svar !.

    Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte om det är original kåpan eller ej som jag har. Ska till garaget om någon dag men kan inte kolla nu om det sitter ett fäste där eller ej
    kollar man på bilderna så ser jag inget fäste på kåpan , sitter det undertill ?

    Om man nu utgår från att jag vill ha plattor , hur löser man detta på enklaste sätt ?

    Problemet är väl det att jag inte vet riktigt hur det såg ut original , var det "plattor" eller var det "pinnar" ? är fästena i ramen för "pinnar" eller "plattor" ?

    Skickar med lite bilder på hur fästena ser ut så kanske någon som har lite mer koll än mig kan bringa lite klarhet i detta så man vet vad man har att utgå ifrån.

    Det enklaste vore ju om det fanns andra original plattor som bara var att bulta dit sen var det klart men jag vet ju inte en som den möjligheten finns eller om man
    måste göra någon form av modifiering far att överhuvud taget kunna ha "plattor".

    Är inte lätt när kunskapen är bristfällig men man lär så länge man lever
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20121014_180821.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	13567Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131030_182311.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	75,2 KB 
Id:	13568Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131030_182321.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	60,0 KB 
Id:	13569Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131031_184830.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	87,3 KB 
Id:	13570
    Senast redigerat av Tuna den 2013-12-08 klockan 01:42. Anledning: Glömde bilderna :)

  13. #193
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1247.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	34,6 KB 
Id:	13578Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1246.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	44,5 KB 
Id:	13579Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1240.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	72,9 KB 
Id:	13580Din sista bild visar ju höger sidans fäste för bak bromscylindern i det sitter ju fotplattan bultad, mina bilder visar fästpunkterna på vänster sida. sen går allting att tillverka nytt men så här satt det original/Hasse

  14. #194
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1247.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	34,6 KB 
Id:	13578Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1246.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	44,5 KB 
Id:	13579Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1240.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	72,9 KB 
Id:	13580Din sista bild visar ju höger sidans fäste för bak bromscylindern i det sitter ju fotplattan bultad, mina bilder visar fästpunkterna på vänster sida. sen går allting att tillverka nytt men så här satt det original/Hasse

  15. #195
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej igen hasse !

    Snällt att du tar dig tid.

    känner mig lite dum men jag fattar inte riktigt hur allt hänger ihop, kanske beror på min bristande erfarenhet av harley. Det blir inte direkt lättare av att "inget" verkar vara original på min hoj även om jag skulle få tag i originalplattor
    så skulle inte dessa passa eftersom att jag inte har något fäste i kåpan, har heller inte de kromade rören som går ner och som främre fästet på vänster sida sitter i så det blir en jäkla djungel av allt.

    Ska jag göra egna fästen och få allt att fungera så måste jag även förstå hur växelreglaget sitter och hur jag passar ihop dessa mellan modellerna sen lär jag även se hur bromspedalen är fäst och hur den är kopplad till bromscylindern och hur den går vidare osv osv.

    Hasse om du har möjlighet och det inte är allt för stort besvär skulle det vara mycket uppskattat om du kunde ta några bilder på varje sida på alla infästningar och så man ser bromsreglage,växelreglage och bromscylinder och hur allt hänger ihop. då kan jag i alla fall kanske förstå hur det ska sitta original sen får jag googla vidare och försöka se hur det är fast satt på flh från 2001 sen efter det kanske jag kan få en idé om hur jag ska göra egna fästen och hur allt ska hänga ihop

    Mvh
    Johan

  16. #196
    Har du en mailadress? skicka den i ett PM till mig så ska du få en fil av mig så du ser allt du behöver/ Hasse
    Senast redigerat av hasse diesel den 2013-12-08 klockan 22:59.

  17. #197
    Ligger på mailen, hoppas det funkar

  18. #198
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Hej Igen hasse !

    Den funkade, stor tack för det fick lite nya idéer och inputs av dina bilder.

    inser att det är nya frame brackets som jag skulle behöva, skulle jag få tag i sådana från en 2001 flh touring så skulle man kanske bara kunna göra om hålbilden i dessa och få dem att passa sen göra ett nytt fäste i ramen till den bakre fästpunkten sen är det klappat har sökt lite på nätet men har inte hittat något än.

    Misstänker att bromscylindern är monterad som jag har ritat på bilden ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skiss.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	13593Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skiss2.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	79,4 KB 
Id:	13594

  19. #199
    Yes men nr 51 sitter emellan som längd justering

  20. #200
    Varför 2001, är plattorna från då?
    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Hej Igen hasse !
    Den funkade, stor tack för det fick lite nya idéer och inputs av dina bilder.

    inser att det är nya frame brackets som jag skulle behöva, skulle jag få tag i sådana från en 2001 flh touring så skulle man kanske bara kunna göra om hålbilden i dessa och få dem att passa sen göra ett nytt fäste i ramen till den bakre fästpunkten sen är det klappat har sökt lite på nätet men har inte hittat något än.

    Misstänker att bromscylindern är monterad som jag har ritat på bilden ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skiss.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	13593Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skiss2.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	79,4 KB 
Id:	13594

Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Film: 128 cui Shovelhead
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 21:03
  2. Supertrapp 2-1 Shovelhead Köpes.
    Av J-O.A i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 20:29
  3. Shovelhead Bobber-49
    Av HDHugo i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 12:59
  4. Shovelhead Turbo
    Av Shovel1340 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 22:40
  5. 1980 shovelhead!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 16:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •