Resultat 1 till 20 av 231

Ämne: Mitt shovelhead -79 Projekt

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Skall du verkligen bygga en stelben? Det innebär en hel del jobb och du måste SFRO-besikta hojjen. Har du bara lite moppemek i grunden så kan det bli övermäktigt eller dyrt om du behöver mycket proffshjälp. Att byta tändning eller ens förgasare tycker jag inte är det första på listan. CV-förgasare är kanon (har sådana på båda mina hojar varav den ena är en Shovel 77a) men originalförgasaren funkar också bra.

    Tändning?, skaffa bra slungvikter (Riviera) och behåll bytarna. Funkar kanon och ger den härliga Shovelheadgången/tomgången.

    Visst är det 2015, men man kan köpa en ny Honda också!

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Skall du verkligen bygga en stelben? Det innebär en hel del jobb och du måste SFRO-besikta hojjen. Har du bara lite moppemek i grunden så kan det bli övermäktigt eller dyrt om du behöver mycket proffshjälp. Att byta tändning eller ens förgasare tycker jag inte är det första på listan. CV-förgasare är kanon (har sådana på båda mina hojar varav den ena är en Shovel 77a) men originalförgasaren funkar också bra.

    Tändning?, skaffa bra slungvikter (Riviera) och behåll bytarna. Funkar kanon och ger den härliga Shovelheadgången/tomgången.

    Visst är det 2015, men man kan köpa en ny Honda också!
    Hej !

    Nej det blir ingen stelben för min del, har aldrig varit tanken. Tanken hade väl aldrig varit att renovera hela hojen heller utan tanken från början var mest att se över det hela och fixa en ny lack men sen då jag rev motorn så var ju det mesta skit som man kan läsa om i tråden.

    Personligen har jag som du säger bara lite moppemek i grunden där emot har min far jobbat som mekaniker i över 15år, dock inte med motorcyklar men han har en bred allmänkunskap och han är nästan alltid med och skruvar. Sen lär man sig som sagt under resans gång , har lärt mig otroligt mycken sedan jag började.

    Har lagt ner en del pengar på motorn det ska man inte sticka under stolen med dock har det i princip varit uteslutande materialkostnader. Har fått otroligt värdefull hjälp av "Machine head" här på forumet med bla toppar och cylindrar.

    Ser inga problem alls att sätta ihop motorn så länge vi inte stöter på några fler defekta delar men det är ganska osannolikt med tanke på att nästan allt är bytt och nytt

    Tack för tipset om slungvikter och bytarna.

    så nog ska den gamla eller ska man säga "nya" shovelheaden få liv igen ,så fort den nya oljepumpen kommer så gör vi ett nytt ihopsättningsförsök.

    Kan mycket väl bli så att när det börjar bli klart så kanske man får kalla in ett "proffs" som får hjälpa till med uppstart dvs injustering av förgasare osv
    men det ska nog inte bli några jätte pengar.

    Någon ny Honda blir det inte har ju redan en ganska ny Kawasaki och HD:n håller jag ju på med för att jag vill ha något gammalt att pula med

Liknande ämnen

  1. Film: 128 cui Shovelhead
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 21:03
  2. Supertrapp 2-1 Shovelhead Köpes.
    Av J-O.A i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 20:29
  3. Shovelhead Bobber-49
    Av HDHugo i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 12:59
  4. Shovelhead Turbo
    Av Shovel1340 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 22:40
  5. 1980 shovelhead!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 16:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •