Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Lära sig HD -Var hittar jag information?

  1. #1

    Lära sig HD -Var hittar jag information?

    Jag är helt ny inom HD. Har erfarenhet av japanska plastbågar och enduro och nu tänkte jag att detta ska bli mitt nästa projekt. Eftersom jag just fått barn så finns ingen tid till kul saker som mc och så, därför tänkte jag påbörja mitt projekt mc50. Det är nog då jag kommer få åka igen..och ha ekonomi igen..
    Så min plan är att lära mig så mycket som möjligt om HD och när jag hittar nån del billigt köpa den och fixa till den för att när jag fyller 50 år om ca 12 år stå med en klar hoj.hade gärna haft en vid 40 men målet e resan som man brukar säga...
    Så var hittar jag information om hur modellerna utvecklats under åren och lite bra byggtips?
    Visste inte vilken forumdel detta passade i så jag hoppas att jag är rätt?
    Senast redigerat av Geggan den 2012-10-13 klockan 19:14.

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Okej ja det var inte lätt, 12 år en bra början är att köpa en tum sats med insektsnycklar, ett konto på Ebay är rätt bra också


    Citat Ursprungligen postat av Geggan Visa inlägg
    Jag är helt ny inom HD. Har erfarenhet av japanska plastbågar och enduro och nu tänkte jag att detta ska bli mitt nästa projekt. Eftersom jag just fått barn så finns ingen tid till kul saker som mc och så, därför tänkte jag påbörja mitt projekt mc50. Det är nog då jag kommer få åka igen..och ha ekonomi igen..
    Så min plan är att lära mig så mycket som möjligt om HD och när jag hittar nån del billigt köpa den och fixa till den för att när jag fyller 50 år om ca 12 år stå med en klar hoj.hade gärna haft en vid 40 men målet e resan som man brukar säga...
    Så var hittar jag information om hur modellerna utvecklats under åren och lite bra byggtips?
    Visste inte vilken forumdel detta passade i så jag hoppas att jag är rätt?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Okej ja det var inte lätt, 12 år en bra början är att köpa en tum sats med insektsnycklar, ett konto på Ebay är rätt bra också
    Jo, det brukar va det jag säger till min tjej...sen brukar det inte ta så lång tid Meningen är just nu att fånga kunskap
    Några tips på var man kan läsa om motorer och skillnader. Vilka modeller som funnits osv...?

  4. #4
    Tjena. Själv är jag lite i samma sits som du. Ny i H-D världen och har en liten hemma. Man lär sig hela tiden. Och kunskap finns det gott om här på forumet. En bra rep handbok rekommenderas nog av dom flesta här, sen är det ju bara o sätta igång o meka osv. Själv är man ju inget proffs på att meka, men man måste våga försöka. Kör man fast så vänder man sig hit för snabba svar Klart du ska ha en färdig Harley innan du är 50. Är själv 41 år ung. Och som PTB59 skrev tumsats.....och glöm inte torx för tusan. Lycka till

  5. #5

  6. #6
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Vart du kan lära dig mer om Harley?
    hmm låt mig se...var kan man göra det....kanske på ett visst svenskt forum...

    Välkommen! Ställ frågorna som inte redan är ställda och du kommer få bra svar här.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  7. #7
    Vi får väl för Din skull innerligt hoppas att det finns bensin år 2024..........
    Själv blir jag 69 då och kör väl el-rullator Haha!

  8. #8
    Haha.....Tyckte jag va gammal

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    insektsnycklar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nr17insektsnyckelbjornj.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	51,8 KB 
Id:	9205


  10. #10
    Geggan, ska du bygga från noll eller på en existerande HD? Vad har du du för ca. budget och vet du hur den ska se ut när den är klar? Underlättar betydligt om du vill ha tips och råd.
    Internet, tidningar och personer i din omgivning är bra utbildningsmaterial.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Svaren finns på detta forum...bara att börja ställa frågor
    Deluxe FLSTN

  12. #12

    Lära sig HD -Var hittar jag information?

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Geggan, ska du bygga från noll eller på en existerande HD? Vad har du du för ca. budget och vet du hur den ska se ut när den är klar? Underlättar betydligt om du vill ha tips och råd.
    Internet, tidningar och personer i din omgivning är bra utbildningsmaterial.
    Tänkte först kika ut vilken hojtyp som jag gillar mest, sedan blir det nog att börja samla delar. Gissar att vissa delar måste bli kompletta såsom motor och växellåda. Men först blir det att bestämma vad jag ska ha. Tänkte att man kan ju börja med att lägga 1000-2000kr/månad på delar och hittar jag nån bra deal på motor mm så slår jag till även på större belopp, men då jag har målet innan jag e 50år så kan jag ta det lite soft Så totalbudget är väl ca 100000kr men det kommer säkert bli mer, brukar bli så Jag räknar inte med att bygga något på 3-5år...

Liknande ämnen

  1. Vart hittar men såna här bultar?
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 07:57
  2. Vart hittar man såna här pipor???
    Av Bratpakk i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 12:44
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 21:25
  4. Information och ändringar Sportster XL 1957-2005
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 18:19
  5. var hittar man screaming eagle grejor
    Av deuce i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 21:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •