Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Insug

  1. #1
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Insug

    Hallå har fått hem hammer performance nya insug har tagit några foto på det mot screamin eagle insug. Det finns på mina album. Har även lagt in mina bänkningar på min hoj. Kommer en till i vinter Hoppas på lite bättre siffror då

  2. #2
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg ser Hammer innsuget er slett,närmest polert innvendig og mangler den ru overflaten som er på Screaming Eagle.

    Allerede på 50-tallet forsket NASA på luftströmmer i innsug og fant at en ru overflate lager ministrömmer som "hjelper" eller smörer hovedluftströmmen slik at den totale luftmengde blir större pr.sek.
    Har du benket med de forskjellige innsugene?
    Min personlige oppfatning er at du vil få mer effekt ved å polere forbrenningskammeret enn innsuget,men det kan väre intressant å höre om det er andre synspunkt på dette.
    Senast redigerat av hegtor den 2012-10-13 klockan 17:38.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  3. #3
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Jag har bara satt på det idag. Har inte hunnit köra med det ens(Det har regnat hela dagen). Tyvärr kommer jag inte se skillnaden på detta insuget och det gamla när jag bänkar den. Har nya cylindrar, toppar, kammar och förgasare på den vid nästa bänkning

  4. #4
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Ok,Daniel.. I april i år hadde jeg min sykkel i benken på AC-Cycle i Karlstad pga. et idiotproblem som jeg ikke kunne finne ut av selv og den var i benken en halv dag og forgasser var av 6 ganger og innsug også. Mens vi holdt på så sa jeg at kanskje jeg burde polere innsuget så den fikk mer luft,men da sa han som jobbet med den at det måtte jeg ikke gjöre fordi; "den ru overflaten knuser luftmolekylene og gjör at luft går fortere gjennom".
    Den som sa det var Benny Cooper som jeg i ettertid har forstått hadde et kjent navn innen Harley dragracing og sikker har endel kunnskap om innsug.

    Hammerinnsuget er vel noen mm större en S/E-innsuget så hva som i ditt tilfelle er best må det vel en matematisk beregning til om du ikke benker med begge etter neste trinn i byggeprossesen.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

Liknande ämnen

  1. Dellorto 45 med insug till EVO komplett med allt
    Av Vägra Camoflage brallor i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 13:02
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 10:53
  3. förgasare/insug evo 1340 fundering
    Av HD_Jack i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-17, 17:01

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •