Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 75

Ämne: Till minne av Swedish Bike Meet

  1. #41
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Hur menar du nu, kommer alla att trakasseras av polisen ?

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Och uppenbarligen är du så naiv, så att du tror att alla myndighetstrakasserier avtar OM vissa delar försvinner.
    Välkommen till verkligheten!
    Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Och uppenbarligen är du så naiv, så att du tror att alla myndighetstrakasserier avtar OM vissa delar försvinner.
    Välkommen till verkligheten!
    Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.
    Om det är baksidan av myntet att bli trakasserad, vad är framsidan, att bli skjuten eller misshandlad av kriminella?

    Är inte Sverige ett civiliserat land, är det nånsin ok att att slåss med hammare, kofot eller skjuta med pistol, är det inte just därför vi har Polis egentligen för att slippa slåss själva och att ha en gemensam lag som gäller för alla i hela landet?

  3. #43
    Mercakombi
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.
    Ja, jag må vara naiv.

    Men hur tänkte du nu, vad beror alla dessa myndighetstrakasserier på från första början?

    Tänk efter lite nu!

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Detta förstår jag att det upplevs som trakasserier, absolut. En fråga, om alla sk 1% klubbar skulle lämna norden över en natt. tror du då att dessa trakasserier skulle fortsätta??
    Ja, det tror jag lr iaf inte över en natt men över ett år. Men då är vi tebax på ekvationen inga kriminella inga poliser och den verkligheten kommer tyvärr aldrig infinna sig. Problemet, tycker jag, ligger i stigmatiseringen ser man ut som en biker så är man kriminell. Verkligheten säger vi är en klick vanliga människor som vill fly verkligheten utan att ta med oss vår sociala identitet, klär ut oss till skinnbikers o försöker se hårda ut, men eg. är vi bara vanliga samhällsmedborgare på rätt sida lagen som vill ha lite skoj. Just socialgrupps identitetslösa världen att kliva från bankman, rörmokare, VD eller arbetslös till att bli en grupp som identifieras som bikers har jag alltid älskat, men polisen låt oss vara ifred o angrip det kriminella elementet och inte stigmatisera oss alla som outlaws.

  5. #45
    Mercakombi
    Guest
    Apropå trakasserier...men nu har väl dom "blåa" gått åt helvete för långt...dax och sätta ned foten!


  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Apropå trakasserier...men nu har väl dom "blåa" gått åt helvete för långt...dax och sätta ned foten!

    :-) +1

  7. #47
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Så hva er det som gjör at du tror at myndighetene er ute etter DEG,Sanniz og ikke disse; http://www.nrk.no/brennpunkt/broderskapet/

    Se dokumentaren fra NRK og klikk litt på lenkene for Sverige og Danmark.

    Nå kjenner ikke jeg forholdene i Sverige så veldig godt etter å bare ha kjört en sesong her,men så langt har jeg kun mött godt voksne gubber langs veien og i de to klubbene jeg er medlem i og det synes å väre snekkere,bankfolk,industriarbeidere og kommunalt ansatte mm. som jeg ikke kan tenke meg at politiet overvåker spesielt eller har et profesjonelt forhold til og som motorsykkelförere må de uheldigvis må "svi" for hva andre er årsaken til.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  8. #48
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Ja, det tror jag lr iaf inte över en natt men över ett år. Men då är vi tebax på ekvationen inga kriminella inga poliser och den verkligheten kommer tyvärr aldrig infinna sig. Problemet, tycker jag, ligger i stigmatiseringen ser man ut som en biker så är man kriminell. Verkligheten säger vi är en klick vanliga människor som vill fly verkligheten utan att ta med oss vår sociala identitet, klär ut oss till skinnbikers o försöker se hårda ut, men eg. är vi bara vanliga samhällsmedborgare på rätt sida lagen som vill ha lite skoj. Just socialgrupps identitetslösa världen att kliva från bankman, rörmokare, VD eller arbetslös till att bli en grupp som identifieras som bikers har jag alltid älskat, men polisen låt oss vara ifred o angrip det kriminella elementet och inte stigmatisera oss alla som outlaws.
    Nä jag tror heller att all kriminalitet kommer att försvinna. Och jag tror inte alla 1% klubbar kommer att lägga ner och med det inte heller den överdrivna bevakningen. Jag tror däremot, som jag skrev tidigare att bevakningen skulle minska drastiskt om så vore fallet. Håller med om vad du skriver angående "socialgrupps identitetslösa" det finns ju även poliser som är identitetslösa
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  9. #49
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tänker inte svara enbart en enda...

    Men som sagt var, polisen lär inte sluta bråka med folk på bullrande motorcyklar av många skäl. För myndigheterna vill ju inte ha oss där ute över huvud taget. Så länge de har en ursäkt till att slösa skattepengar, även de gånger som inga brott begås, så kommer de att använda den lilla klicken som ursäkt. Sedan är ju inte det enbart "kriminella bikers" som ökat där ute. Men ökar den polisiära verksamheten då? Nej... Den är inte lika intressant.

    Vet ni, senast igår, tackade personalen på en känd krog västfolket att de dök upp. För det var och är lönehelg, fördelningen på könen var 80-20. Och slutklämmen brukar vara, att dessa "normala svenskar utan hojintresse" (speciellt av det manliga könet) allt som oftast då sätter igång storbråk och en massa annat skit. Men när västfolket kom, lugnade sig det hela och krogpersonalen inkl. vakter kände sig lättade med.
    Vilka är det som förstör då?

    Och hur kommer det sig, att man påtalar med fakta i artiklar (som t o m inte är korrekta, när man väl läst allt, eftersom de snurrar "grupperingarna" till en enda stor röra) och aldrig nämner ens i start vem som skulle vara det s k "offret"?
    Kanske för att det inte då blir samma effekt på den "gråa massan" i så fall?
    Man glömmer kanske andra brott i stället, som man kanske borde i så fall öka med i samma intensivvitet som man gör för bikers. Eller är alla andra så blinda, så att man inte varken ser eller hör vad som sker ute i landet?
    Och inte rättfärdigar det, att man skall behöva stå ut med vissa poliser vid fester, festivaler, run osv, som måste spänna musklerna... Skall en polis spänna musklerna, anser jag att det skall finnas berättigande till det.
    Man skall inte bara bete sig på sådant vis för att en liten klick "skall skrämmas av myndigheter"...

    Sedan en liten fråga... Tror ni polisen och andra myndigheter slutar dumma sig om 1% grupperingarna försvinner? Det tror inte jag... Inte så länge ni kör med "icke tillåtna delar", bullrande system, på tok för fartglada osv...
    För i deras ögon är ni också brottslingar.
    Varför tror ni annars, att alla regler och lagar hårdnar och att EU vill dra åt tumskruvarna ännu mer angående motorcyklar?

    Som sagt var, bryter man mot något, så får man stå sitt kast. Men den som är helt oskyldig, får gärna opponera sig då med. Jag tror inte vi är så många, som inte brutit mot något alls. Jag bryter också saker, därmed är jag inte så "O kriminell" heller egentligen... Det handlar bara om, var i böter eller straffskalan man hamnar...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #50
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tänker inte svara enbart en enda...

    Men som sagt var, polisen lär inte sluta bråka med folk på bullrande motorcyklar av många skäl. För myndigheterna vill ju inte ha oss där ute över huvud taget. Så länge de har en ursäkt till att slösa skattepengar, även de gånger som inga brott begås, så kommer de att använda den lilla klicken som ursäkt. Sedan är ju inte det enbart "kriminella bikers" som ökat där ute. Men ökar den polisiära verksamheten då? Nej... Den är inte lika intressant.

    Vet ni, senast igår, tackade personalen på en känd krog västfolket att de dök upp. För det var och är lönehelg, fördelningen på könen var 80-20. Och slutklämmen brukar vara, att dessa "normala svenskar utan hojintresse" (speciellt av det manliga könet) allt som oftast då sätter igång storbråk och en massa annat skit. Men när västfolket kom, lugnade sig det hela och krogpersonalen inkl. vakter kände sig lättade med.
    Vilka är det som förstör då?

    Och hur kommer det sig, att man påtalar med fakta i artiklar (som t o m inte är korrekta, när man väl läst allt, eftersom de snurrar "grupperingarna" till en enda stor röra) och aldrig nämner ens i start vem som skulle vara det s k "offret"?
    Kanske för att det inte då blir samma effekt på den "gråa massan" i så fall?
    Man glömmer kanske andra brott i stället, som man kanske borde i så fall öka med i samma intensivvitet som man gör för bikers. Eller är alla andra så blinda, så att man inte varken ser eller hör vad som sker ute i landet?
    Och inte rättfärdigar det, att man skall behöva stå ut med vissa poliser vid fester, festivaler, run osv, som måste spänna musklerna... Skall en polis spänna musklerna, anser jag att det skall finnas berättigande till det.
    Man skall inte bara bete sig på sådant vis för att en liten klick "skall skrämmas av myndigheter"...

    Sedan en liten fråga... Tror ni polisen och andra myndigheter slutar dumma sig om 1% grupperingarna försvinner? Det tror inte jag... Inte så länge ni kör med "icke tillåtna delar", bullrande system, på tok för fartglada osv...
    För i deras ögon är ni också brottslingar.
    Varför tror ni annars, att alla regler och lagar hårdnar och att EU vill dra åt tumskruvarna ännu mer angående motorcyklar?

    Som sagt var, bryter man mot något, så får man stå sitt kast. Men den som är helt oskyldig, får gärna opponera sig då med. Jag tror inte vi är så många, som inte brutit mot något alls. Jag bryter också saker, därmed är jag inte så "O kriminell" heller egentligen... Det handlar bara om, var i böter eller straffskalan man hamnar...
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #51
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag anser i alla fall, att kan man inte stå för vad man säger öppet, då skall man hellre knipa. Det är jävligt lätt att sprida skit. Rykten som kan bli totalt felaktiga.
    För mig hade det vart mer intressant, OM någon från alla inblandade sidor sagt något. Men oftast hör man inte ett ord om det, oavsett vart på nätet du håller till.
    Men dyngspridarna vimlar det däremot av. Och av erfarenhet, är de oftast fega kappvändare i verkligheten.
    Många gånger är samma personer fjäskande åt alla håll, men sätter gärna "dolken" (rykten) i omlopp så fort de får chansen att göra det anonymt.
    Lite som vissa "gamla skvallertanter" på gatan där man bor.
    Du er inte lite dum du Sanniz.
    Antingen er du med i kretsarna runt en 1% klubb eller også er du rigtigt korkad.
    Vilket er skvaller? att red and white slog ner en massa folk på en familjefest? Red and white er kanske inte ens supportklubbar till HA? Att va biker handlar om respekt, og det har inte 1% klubbarna för andra.
    Vlket samantreffande att en del blir fullverdiga medlemmar i HA efter de gjort nåt slikt.
    Kärringar som du ska hålla keften och stå vid spisen. så fort du öppnar den blir det fel.

  12. #52
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Full throttle Visa inlägg
    Du er inte lite dum du Sanniz.
    Antingen er du med i kretsarna runt en 1% klubb eller også er du rigtigt korkad.
    Vilket er skvaller? att red and white slog ner en massa folk på en familjefest? Red and white er kanske inte ens supportklubbar till HA? Att va biker handlar om respekt, og det har inte 1% klubbarna för andra.
    Vlket samantreffande att en del blir fullverdiga medlemmar i HA efter de gjort nåt slikt.
    Kärringar som du ska hålla keften och stå vid spisen. så fort du öppnar den blir det fel.
    Fortfarande intressant...
    Total anonym och står därmed inte för sina ord.
    Och den sista delen av ditt bidragande?
    Ja du, kanske du som borde stå vid en spis. Jag kan i alla fall se, att de flesta av oss inte kommer att bli av med polisen (speciellt inte trafikpolisen), när vi är ute med våra hojar.
    Däremot vet jag, att polisbudgeten läggs upp på nytt varje år... Och gör man inte åt en viss budget... Ja, då får man mindre med pengar.
    Så gissa vad "pappa polis" hittar på då.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #53
    Mercakombi
    Guest
    Lägg ner nu, från båda håll! Finns väl ingen anledning och gå till personangrepp!?!

    Men för att återgå lite till On Topic, så är det väl ändå så att om dessa så kallade
    1%:arna aldrig hade dykt upp i detta land, så borde väl var och en inse att det
    polisiära inslaget som nu råder, på diverse hojrelaterade tillställningar samt ute
    på våra vägar, aldrig hade blivit så omfattande.

    Så var det då i varje fall inte, "i den verklighet som jag levde i, när jag började
    köra hoj i början på 80-talet". Och den verklighet vill jag fortsätta att efterleva
    så mycket som möjligt. Utan att någon ska tala om för mig vad jag får göra eller
    inte göra, speciellt inte i dom "egna leden".

    Respekt får man när andra anser att man gjort sig förtjänt av det, och inte genom
    att skrämma folk, eller slå dom på käften, eller på annat sätt framhäva sig!

    Näe, som sagt I'm to old for this shit....nu ska jag ut och festa vidare, med
    några suspekta typer från surkålsälskarnas förlovade land...och dom gossarna
    är inte och leka med!

    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 534307_4659479486109_440555216_n.jpg  

  14. #54
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Nä Mercakombi,på 80-talet var det inga såna polisinsatser som det är nu.Men flera här är för unga
    eller har ju inte ens körkort för att ha den erfarenheten.

    Dammade av MCM nr 6 1988 och läste Lill-Anders Westenius öppna brev till alla hojåkare "Vi är hotade inifrån" igen och
    en del av det som diskuteras här skrev han om redan för snart 25 år sen.

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Polisen har sen urminnes tider haft koll på mc folket oavsett grupperingar på grund av gängbildning, buskörning, högt ljud osv på ett normalt och sunt sätt, själv körde jag med Väst hela 90talet och vi var kungar i baren, gick före alla köer och relationen till polisen var inte annorlunda än mot dom som inte var klubbanslutna allt var frid o fröjd.
    Dom stora kortegekörningarna hade man polisen till hjälp som stoppade trafiken, det var rätt kul när dom med blåljus körde fram till korsningar o stannade bilar tills 1% började etablera sig och när polisen på allvar skulle stoppa utvecklingen, I Malmö Göteborg o Stockholm bildades en specialpolis styrka "Änglavakt" med Staxäng i spetsen i gbg som gjorde bikerlivet till ett helvete, det var under denna tid som integralhjälm blev accepterat bland H-D folk på grund av att polisen filmade alla, innan var det bara sporthojar som körde täckt.
    Under en period i slutet av 90 talet gick det inte köra hoj alls med väst, man blev stoppad konstant och flera gånger under samma dag, restauranger blev hotade med att få sina alkoholtillstånd indragna osv, trackaserierna hade börjat på allvar och så höll det på ett par år tills det lade sig tills polisen kartlagt vilka och när var hur dom skall jobba, som det är i dag om jag pratar för mig själv så känner jag inget "hot" från poliser, att hojen låter för mycket och att jag kör för fort oftast har inget ting att gör med 1% utvecklingen och jag hade haft polisen efter mig om bilen lät mycket också så det är ingen skillnad.
    Numera tycker jag det är ganska lugnt och behagligt att vara biker är inte orolig det minsta men om jag skulle välja att åka till en plats där jag vet att det kan finnas 1% gubbar ja då får jag samtidigt räkna med att jag kan bli stoppad, få hojen kollad, bli filmad osv och det är då tanken slår en, var det inte bättre förr innan dessa klubbar fanns i landet.
    Det som Sanniz försvarar och har åsikter om är inte mycket värt enligt mig, sen om hon passar vid spisen eller ej är oväsentligt då hon säkert kan vara en fin människa för det
    Senast redigerat av Lasse.S den 2012-10-28 klockan 07:59.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #56
    R.I.P
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Nä Mercakombi,på 80-talet var det inga såna polisinsatser som det är nu.Men flera här är för unga
    eller har ju inte ens körkort för att ha den erfarenheten.

    Dammade av MCM nr 6 1988 och läste Lill-Anders Westenius öppna brev till alla hojåkare "Vi är hotade inifrån" igen och
    en del av det som diskuteras här skrev han om redan för snart 25 år sen.

  17. #57
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    R.I.P

    "1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder"
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  18. #58
    .. det var bättre förr .. ingen ordning sedan Palme dog .. blev slupläderingen. Återväxten skiter vi i för förr var det minsann ..

  19. #59
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    .. det var bättre förr .. ingen ordning sedan Palme dog .. blev slupläderingen. Återväxten skiter vi i för förr var det minsann ..
    Nä allt var inte bättre förr men jag värderar dom som är genuint intresserade av H-D som som maskin, historien och tekniken bakom mer än dom som köper H-D för någon slags gemenskap och fräckhets faktor, den återväxten kan jag vara utan i alla fall.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  20. #60
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Polisen har sen urminnes tider haft koll på mc folket oavsett grupperingar på grund av gängbildning, buskörning, högt ljud osv på ett normalt och sunt sätt, själv körde jag med Väst hela 90talet och vi var kungar i baren, gick före alla köer och relationen till polisen var inte annorlunda än mot dom som inte var klubbanslutna allt var frid o fröjd.
    Dom stora kortegekörningarna hade man polisen till hjälp som stoppade trafiken, det var rätt kul när dom med blåljus körde fram till korsningar o stannade bilar tills 1% började etablera sig och när polisen på allvar skulle stoppa utvecklingen, I Malmö Göteborg o Stockholm bildades en specialpolis styrka "Änglavakt" med Staxäng i spetsen i gbg som gjorde bikerlivet till ett helvete, det var under denna tid som integralhjälm blev accepterat bland H-D folk på grund av att polisen filmade alla, innan var det bara sporthojar som körde täckt.
    Under en period i slutet av 90 talet gick det inte köra hoj alls med väst, man blev stoppad konstant och flera gånger under samma dag, restauranger blev hotade med att få sina alkoholtillstånd indragna osv, trackaserierna hade börjat på allvar och så höll det på ett par år tills det lade sig tills polisen kartlagt vilka och när var hur dom skall jobba, som det är i dag om jag pratar för mig själv så känner jag inget "hot" från poliser, att hojen låter för mycket och att jag kör för fort oftast har inget ting att gör med 1% utvecklingen och jag hade haft polisen efter mig om bilen lät mycket också så det är ingen skillnad.
    Numera tycker jag det är ganska lugnt och behagligt att vara biker är inte orolig det minsta men om jag skulle välja att åka till en plats där jag vet att det kan finnas 1% gubbar ja då får jag samtidigt räkna med att jag kan bli stoppad, få hojen kollad, bli filmad osv och det är då tanken slår en, var det inte bättre förr innan dessa klubbar fanns i landet.
    Det som Sanniz försvarar och har åsikter om är inte mycket värt enligt mig, sen om hon passar vid spisen eller ej är oväsentligt då hon säkert kan vara en fin människa för det
    Är det nu, som jag skall undra vad du menar med försvarar?
    Jag skrev, att det inte skulle troligen bli bättre utan vissa grupper (så folk skulle förstå utvecklingen trots allt). Och precis nu berättade du ju faktiskt redan om "love storyn mellan polis och biker", som gällt sedan "urminnes tider"...
    Det var det jag menade med, att inget kommer att ändra sig. De (polis och myndigheter) kommer bara att skylla på andra orsaker. Om inte annat, de vill inte bli arbetslösa heller.
    Sedan att du mest är en gringubbe på nätet, men mycket trevligare irl... Det framgår inte. Men kanske växer det andra typer av horn på dig, när du väl sitter på forumet.

    Jag anser fortfarande att det är fel, att sprida rykten (oavsett sanningsmängd), när man inte ens vågar stå för det utan skyddar sig helt anonymt. Visst, en bra datasnubbe kan säkerligen spåra upp en anonym biker med, OM den anser mödan värd...

    Om jag är en fin människa? Det får folk bestämma, när de känner mig och helst sett mig öga mot öga med... Dock står jag alltid för mina ord och åsikter, oavsett om jag är där ute eller "här hemma i cybern"...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Nä allt var inte bättre förr men jag värderar dom som är genuint intresserade av H-D som som maskin, historien och tekniken bakom mer än dom som köper H-D för någon slags gemenskap och fräckhets faktor, den återväxten kan jag vara utan i alla fall.
    Med andra ord så respekterar du inte folk, som inte är som dig själv, fullt ut...
    Vad skickar det för signaler? Alla är inte födda för att meka eller gräva ner sig i diverse historia. Men åka och äga en HD borde vara det som sammanför oss.
    Fräckhetsfaktor? Säg inte att du byter ut större delen av hojen din, om du inte sett någon form av "fräckhetsfaktor" i det hela...
    HD själva marknadsför sig ju idag, att man just inte vet vem som kör och äger en Harley... Att det är det fina poängen i hela kråksången.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. TMA Swedish Bike Meet June 1-3 2012
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 22:20
  2. Bike Meet Norrtälje
    Av pipps83 i forum Träffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 07:02
  3. Swedish Bike Festival Kalmar 20-22 Juli 2012
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 19:11
  4. Car & bike meet Askersund!
    Av robbbull i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 08:10
  5. Till Minne av Swedish Bike Meet 3-6 Juni 2011
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 16:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •