Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 75

Ämne: Till minne av Swedish Bike Meet

  1. #21
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Du har rätt fel där Sanniz.
    Du kan räkna med att en del av biljettpriset går till det här.
    Menar inte att det är rätt men snuten tar betalt av fler än bikers.
    http://www.dn.se/sport/fotboll/aik-p...tar-sakerheten

    - - - Uppdaterad - - -

    http://www.sydsvenskan.se/sport/poli...ll-jo-anmalan/
    http://www.svd.se/kultur/polisnota-s...ck_6974793.svd
    http://www.fotbolldirekt.se/2012/05/...-ta-polisnota/

  2. #22
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Först nu ja... Men hur länge har bikers fått stå ut med allt annat?
    I Norge kursade en festival, den enda sommar polis och myndigheter fick bestämma...
    Huliganerna anses ju inte lika farliga ändå, om man jämför löpsedlar.

    Sedan är det ju inte samma summor heller för polisinsatserna.
    345 000 kr för fotboll beräknat på tre matcher...
    Vad tror du mc arrangemangen får betala?
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-10-26 klockan 16:53.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det är upp till var och en att säga vad man tycker eller hålla tyst, men om man inte vågar säga då är något riktigt galet, det är inte okej att vara rädd.
    +1

  4. #24

  5. #25
    Någon som fattar vad de håller på med?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15679848.ab
    Blir inte mindre hetsjakt på HD-åkare och klubbar när sånt här händer gång på gång...

  6. #26
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Full throttle Visa inlägg
    HA står bakom sverigemodellen, Scanbike, House of pain mm.
    Frihetspartiet och Payback har kopplingar med HA.
    Rödvita mcklubbar gör skitjobben åt HA för att få respeckt
    svineri mc blev atackerade av dessa svin och vågar inte berätta om det mer.
    Är det någon som ska ha skit för farbror blås trakaserande av bikers så är det HA och resten av 1% klubbarna.
    Men ingen vågar säga vad de tycker om dom.
    Jag blir förbannad på Lars Nilsson som tydligen stöttar dem?
    HA og resten av 1%klubbarna är inte bikers.
    Dom är kriminella som kör hoj
    Fuck them!
    Tanken har inte slagit dig att Lars va ironisk??
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  7. #27
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Fullsize Visa inlägg
    Någon som fattar vad de håller på med?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15679848.ab
    Blir inte mindre hetsjakt på HD-åkare och klubbar när sånt här händer gång på gång...
    nej jag fattar inte,och en del säger att man inte kan döma när man inte vet sammanhanget och bakgrunden, kanske det, men men om en part har pistol och yxa och den andra parten har typ trätofflor så kanske man inte måste förstå bakgrunden för att tycka det är fel.

  8. #28
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Ekvationen är väl jävligt enkel. Inga 1% are, inga polis insatser. Alla glada och nöjda.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Ekvationen är väl jävligt enkel. Inga 1% are, inga polis insatser. Alla glada och nöjda.
    Men det försvarar aldrig polisens trakasserier av kollektivet bikers, skulle aldrig accepterats i annat sammanhang men här tolereras det, när vi själva t.o.m. motiverar detta beteende med ovanstående resonnemang. Inga kriminella så behövs inga poliser är ju en ekvation som går att använda på hela samhället.

  10. #30
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Men det försvarar aldrig polisens trakasserier av kollektivet bikers, skulle aldrig accepterats i annat sammanhang men här tolereras det, när vi själva t.o.m. motiverar detta beteende med ovanstående resonnemang. Inga kriminella så behövs inga poliser är ju en ekvation som går att använda på hela samhället.
    +1


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #31
    Mercakombi
    Guest
    Är det fler än jag som tycker att det känns jävligt patetiskt när någon/några försöker
    försvara, eller glorifiera, dessa 1%:are, som om dom vore Guds gåva till oss övriga
    hojåkare?!?

    Sedan kan man ju undra vad 1%:arna gjort för alla dem, som själva inte är 1%:are, men
    ändå är så himla positivt inställda till dom? Så att det kan föranleda att de i varje mening
    vill försvara dom.

    Mig veterligen så har 1%:arna inte gjort ett skit för mig någonsin, mer än att dom hotat
    några utav mina vänner på SRF, för att någon "propp" fick ett frispel och ville leka Allan-
    Ballan inför sina "överherrar".......samt att dom troligtvis sett till så att även jag hamnat
    under farbror blås mer nyfiket granskande lupp. Trots att jag inte bär ryggmärke, utan
    "bara" gillar att åker på en amerikansk v-twin, och besöka andra likasinnades festlokaler.

    Vem kan jag skicka mina böter till, efter senaste resan till High Chaparall....för jag
    har ingen lust att betala dom.....någon 1%:are som vet, eller kan hjälpa mig? Eftersom
    jag av någon outgrundlig anledning, helt omedvetet, fick agera "road captain" åt er,
    vid utfärden från Chappen.

    .....f*ck, I'm to old for this shit..=O/

  12. #32
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Men det försvarar aldrig polisens trakasserier av kollektivet bikers, skulle aldrig accepterats i annat sammanhang men här tolereras det, när vi själva t.o.m. motiverar detta beteende med ovanstående resonnemang. Inga kriminella så behövs inga poliser är ju en ekvation som går att använda på hela samhället.
    Inga kriminella inga poliser, precis så enkelt är det. Inga bränder inga brandmän. Men nu förstår även jag att det inte skulle fungera fullt ut. Vi alla blir ju per definition trakasserade med jämna mellanrum. Jag blir stoppad ibland och får blåsa, fast jag inte har druckit. Varför stoppar man bara inte de som druckit?? Ironi men delvis sant. Inga 1 % are inga trakasserier, som ni väljer att kalla det.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Är det fler än jag som tycker att det känns jävligt patetiskt när någon/några försöker
    försvara, eller glorifiera, dessa 1%:are, som om dom vore Guds gåva till oss övriga
    hojåkare?!?

    Sedan kan man ju undra vad 1%:arna gjort för alla dem, som själva inte är 1%:are, men
    ändå är så himla positivt inställda till dom? Så att det kan föranleda att de i varje mening
    vill försvara dom.

    Mig veterligen så har 1%:arna inte gjort ett skit för mig någonsin, mer än att dom hotat
    några utav mina vänner på SRF, för att någon "propp" fick ett frispel och ville leka Allan-
    Ballan inför sina "överherrar".......samt att dom troligtvis sett till så att även jag hamnat
    under farbror blås mer nyfiket granskande lupp. Trots att jag inte bär ryggmärke, utan
    "bara" gillar att åker på en amerikansk v-twin, och besöka andra likasinnades festlokaler.

    Vem kan jag skicka mina böter till, efter senaste resan till High Chaparall....för jag
    har ingen lust att betala dom.....någon 1%:are som vet, eller kan hjälpa mig? Eftersom
    jag av någon outgrundlig anledning, helt omedvetet, fick agera "road captain" åt er,
    vid utfärden från Chappen.

    .....f*ck, I'm to old for this shit..=O/
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Inga kriminella inga poliser, precis så enkelt är det. Inga bränder inga brandmän. Men nu förstår även jag att det inte skulle fungera fullt ut. Vi alla blir ju per definition trakasserade med jämna mellanrum. Jag blir stoppad ibland och får blåsa, fast jag inte har druckit. Varför stoppar man bara inte de som druckit?? Ironi men delvis sant. Inga 1 % are inga trakasserier, som ni väljer att kalla det.
    Ja att bli filmad, registrerad med tillhörande fotografering och kopiering av mitt körkort och ett skrivande av en 2 sidig akt upprepade ggr varje sommar ser iaf jag som trakasserier. Att bli stoppad 3 ggr med ovanstående som följd på ett Poker Run om 10 mil måste väl ändå ses som ngt överdrivet, resursslösande & trakasserande beteende. Att skicka in 30 styck på led gående poliser iklädda kravall utrustning att gå igenom SRF mc camping som en maktdemonstration är både kränkande & trakasserande, känns som man som betalande gäst är ngt som katten släpat in. Att bli stoppad på allmän väg med frågeställningen "ni ska oxå på mc festen" nej jag bor här, "lägg av, visa era tröjor vad ni har för tillhörighet & vi gör husransakan i er bil pga. misstanke mot knivlagen bla bla .." det var fest hos Reapers Crew som råkar ha klubbhus i samma by som min kompis bor i. Är inte detta trakasserier så vet inte jag men att vara 99% biker i dagens klimat har iaf påverkat mig så mkt att det känns inte skoj längre, funderar allvarligt på att lägga ner och det är väl det samhället vill kanske .. Sedan tror jag att det skiljer sig från olika delar i vårt avlånga Svedala, här nere är detta vardag pga. klubbtättheten i Skåne.
    Senast redigerat av Banditen01 den 2012-10-27 klockan 15:29.

  14. #34
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    vart är världen påväg? kuta in på klubbar å dunka yxor i skallen på folk och hugga folk med knivar å skjuta låter ju inte så friskt,verkar vara vettigt folk som är med i underhuggar"gängen"

  15. #35
    Jävligt bra skrivet


    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Är det fler än jag som tycker att det känns jävligt patetiskt när någon/några försöker
    försvara, eller glorifiera, dessa 1%:are, som om dom vore Guds gåva till oss övriga
    hojåkare?!?

    Sedan kan man ju undra vad 1%:arna gjort för alla dem, som själva inte är 1%:are, men
    ändå är så himla positivt inställda till dom? Så att det kan föranleda att de i varje mening
    vill försvara dom.

    Mig veterligen så har 1%:arna inte gjort ett skit för mig någonsin, mer än att dom hotat
    några utav mina vänner på SRF, för att någon "propp" fick ett frispel och ville leka Allan-
    Ballan inför sina "överherrar".......samt att dom troligtvis sett till så att även jag hamnat
    under farbror blås mer nyfiket granskande lupp. Trots att jag inte bär ryggmärke, utan
    "bara" gillar att åker på en amerikansk v-twin, och besöka andra likasinnades festlokaler.

    Vem kan jag skicka mina böter till, efter senaste resan till High Chaparall....för jag
    har ingen lust att betala dom.....någon 1%:are som vet, eller kan hjälpa mig? Eftersom
    jag av någon outgrundlig anledning, helt omedvetet, fick agera "road captain" åt er,
    vid utfärden från Chappen.

    .....f*ck, I'm to old for this shit..=O/
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  16. #36
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    ..och som vanligt tror alla, att den andra parten kanske är oskyldig.

    Ganska intressant att så mycket pekar mot en klubb, som själva förr kallade sig för Sons of Demons och även skröt stolt om sin 81 support, fast de inte var inom modellen eller följde dess krav och regler. Och även de promotade sig som 1% klubb...

    Skall vi fortfarande döma en sida för polisinsatser, OM det kanske beror på bägge sidorna av myntet?

    Är det inte bättre att invänta korrekta fakta, innan man skriker om rätt och/eller fel?

    Jag tror i alla fall inte att man är helt oskyldig, om man råkar ut för sådana saker. Dock rättfärdigar jag det inte heller. Jag vet däremot att världen, inte ens bikervarianten, inte är så svart och vit som en del verkar önska.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #37

  18. #38
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Ja att bli filmad, registrerad med tillhörande fotografering och kopiering av mitt körkort och ett skrivande av en 2 sidig akt upprepade ggr varje sommar ser iaf jag som trakasserier. Att bli stoppad 3 ggr med ovanstående som följd på ett Poker Run om 10 mil måste väl ändå ses som ngt överdrivet, resursslösande & trakasserande beteende. Att skicka in 30 styck på led gående poliser iklädda kravall utrustning att gå igenom SRF mc camping som en maktdemonstration är både kränkande & trakasserande, känns som man som betalande gäst är ngt som katten släpat in. Att bli stoppad på allmän väg med frågeställningen "ni ska oxå på mc festen" nej jag bor här, "lägg av, visa era tröjor vad ni har för tillhörighet & vi gör husransakan i er bil pga. misstanke mot knivlagen bla bla .." det var fest hos Reapers Crew som råkar ha klubbhus i samma by som min kompis bor i. Är inte detta trakasserier så vet inte jag men att vara 99% biker i dagens klimat har iaf påverkat mig så mkt att det känns inte skoj längre, funderar allvarligt på att lägga ner och det är väl det samhället vill kanske .. Sedan tror jag att det skiljer sig från olika delar i vårt avlånga Svedala, här nere är detta vardag pga. klubbtättheten i Skåne.
    Detta förstår jag att det upplevs som trakasserier, absolut. En fråga, om alla sk 1% klubbar skulle lämna norden över en natt. tror du då att dessa trakasserier skulle fortsätta??
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  19. #39
    Mercakombi
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    .Ganska intressant att så mycket pekar mot en klubb, som själva förr kallade sig för Sons of Demons och även skröt stolt om sin 81 support, fast de inte var inom modellen eller följde dess krav och regler. Och även de promotade sig som 1% klubb...

    Skall vi fortfarande döma en sida för polisinsatser, OM det kanske beror på bägge sidorna av myntet?
    Håhå jaja, here we go again.....=O/

    För det första varför måste man vara inom en viss modell, samt följa krav och regler,
    som några få spikat upp? Och vilka dessa få är behöver man knappast vara raketforskare
    för att begripa.

    Är det ok att en liten klick människor skall styra vad man ska bära för kläder eller what
    ever, och vad är dom rädda för om man inte gör det?

    Det e ju för fan sorgligt att man ska behöva bevakas även inom dom egna leden. Räcker
    det inte med att farbror blå blivit så himla duktiga på det?

    Och en sak till....du tror väl inte på fullt allvar att någon ensam individ, med lite själv-
    aktning, är så jävla självmordsbenägen så att han ensam frontar ett gäng med 1%:are,
    om de saker som jag här ovan har ifrågasatt. Det har väl inte ett jävla dugg och göra
    med hur pass tuff man är. Utan snarare handlar det väl mer om en självinsikt att man
    aldrig ensam skulle kunna klara av en eventuell konfrontation, mot människor som alltid
    vistas i flock.

    Som sagt tillsammans så är ju dessa människor oerhört starka, och sånt finns det ingen
    anledning att ifrågasätta!

  20. #40
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Håhå jaja, here we go again.....=O/

    För det första varför måste man vara inom en viss modell, samt följa krav och regler,
    som några få spikat upp? Och vilka dessa få är behöver man knappast vara raketforskare
    för att begripa.

    Är det ok att en liten klick människor skall styra vad man ska bära för kläder eller what
    ever, och vad är dom rädda för om man inte gör det?

    Det e ju för fan sorgligt att man ska behöva bevakas även inom dom egna leden. Räcker
    det inte med att farbror blå blivit så himla duktiga på det?

    Och en sak till....du tror väl inte på fullt allvar att någon ensam individ, med lite själv-
    aktning, är så jävla självmordsbenägen så att han ensam frontar ett gäng med 1%:are,
    om de saker som jag här ovan har ifrågasatt. Det har väl inte ett jävla dugg och göra
    med hur pass tuff man är. Utan snarare handlar det väl mer om en självinsikt att man
    aldrig ensam skulle kunna klara av en eventuell konfrontation, mot människor som alltid
    vistas i flock.

    Som sagt tillsammans så är ju dessa människor oerhört starka, och sånt finns det ingen
    anledning att ifrågasätta!
    Och uppenbarligen är du så naiv, så att du tror att alla myndighetstrakasserier avtar OM vissa delar försvinner.
    Välkommen till verkligheten!
    Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. TMA Swedish Bike Meet June 1-3 2012
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 22:20
  2. Bike Meet Norrtälje
    Av pipps83 i forum Träffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 07:02
  3. Swedish Bike Festival Kalmar 20-22 Juli 2012
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 19:11
  4. Car & bike meet Askersund!
    Av robbbull i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 08:10
  5. Till Minne av Swedish Bike Meet 3-6 Juni 2011
    Av Bikebandit i forum Träffar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 16:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •