Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77

Ämne: vad är detta

  1. #21
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
    Gillar och umgås gärna med de flesta här.
    Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
    Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
    ALLT är perfekt precis som det är!
    Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
    En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
    Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
    Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
    xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
    Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
    Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.

  2. #22
    -PTB

    Bara för att man inte blir idiotförklarad för att man inte kör stelbensshovel eller har byggt sina egna kammar som på gamla harleyportalen så är det ju inte facebook. Visst är det ibland lite för mycket nonsens, men vafan, gör det bättre då istället för att gnälla. Du har ju hållt på med det här länge, skriv något intressant istället!

  3. #23
    Nä nu ska jag byta till Biltema olja på hojen .Samtidigt ska jag proppa i hellicoil millimetergänga överallt och smörja min O-ringskedja med 5/56.

  4. #24
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
    Gillar och umgås gärna med de flesta här.
    Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
    Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
    ALLT är perfekt precis som det är!
    Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
    En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
    Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
    Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
    xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
    Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
    Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.
    Tack och +1
    There are no problemsonly solutions

  5. #25
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
    Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
    Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    -PTB

    Bara för att man inte blir idiotförklarad för att man inte kör stelbensshovel eller har byggt sina egna kammar som på gamla harleyportalen så är det ju inte facebook. Visst är det ibland lite för mycket nonsens, men vafan, gör det bättre då istället för att gnälla. Du har ju hållt på med det här länge, skriv något intressant istället!
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #26

  7. #27
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
    Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
    Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna
    Kan du allvetande definiera hojåkare och biker för mej och alla som ev.inte vet vad skillnaden är
    There are no problemsonly solutions

  8. #28
    Det är väl när man börjar reglera vad som står i ett forum som man tar död på det...Inte tvärt om. Och vad är det för pretantiös smörja om att vara biker eller inte...

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
    Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
    Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna
    Är det dåligt väder hos dig och väntar du på grejor så du inte kan skruva färdigt?
    Det verkar som om du har för mycket fritid...

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
    Denna avdelning/funktion har funnits sedan dag ett, mottager mer än gärna tips om förbättringar i den mån det går att lösa.
    Jag har redan fixat en hel del som forummedlemmar önskat.
    http://harleyforum.se/forumdisplay.p...och-synpunkter

    Sen är det kanske så att tiderna har förändrats sedan Harleyportalens storhetstid? Det har hänt en del både vad gäller HD-delar/tillbehör, datorer och IT. Även en helt ny generation HD-ägare har tagit plats vilket man inte minst ser på Harleys egna reklamer/hemsida.

    Såg i nån tråd härinne att iPhone inte hörde hemma på ett harleyforum, men faktum är att det surfas mer med mobila enheter idag än på datorerna!

    Det är en ny tid, bara att hänga med.

    PTB59; Du får väl övertala grabbarna på HarleyPortalen att hänga här istället, kan ju inte vara kul att skriva/dela nyttiga saker när ingen läser?
    Och skäms dom för att vi bara pratar örnar och fransar (saxat från HP) så kan de använda andra nick-names.

    OM HP-folket vill kan jag t.o.m skapa ett helt eget forum till er härinne?



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Denna avdelning/funktion har funnits sedan dag ett, mottager mer än gärna tips om förbättringar i den mån det går att lösa.
    Jag har redan fixat en hel del som forummedlemmar önskat.
    http://harleyforum.se/forumdisplay.p...och-synpunkter

    Sen är det kanske så att tiderna har förändrats sedan Harleyportalens storhetstid? Det har hänt en del både vad gäller HD-delar/tillbehör, datorer och IT. Även en helt ny generation HD-ägare har tagit plats vilket man inte minst ser på Harleys egna reklamer/hemsida.

    Såg i nån tråd härinne att iPhone inte hörde hemma på ett harleyforum, men faktum är att det surfas mer med mobila enheter idag än på datorerna!

    Det är en ny tid, bara att hänga med.

    PTB59; Du får väl övertala grabbarna på HarleyPortalen att hänga här istället, kan ju inte vara kul att skriva/dela nyttiga saker när ingen läser?
    Och skäms dom för att vi bara pratar örnar och fransar (saxat från HP) så kan de använda andra nick-names.

    OM HP-folket vill kan jag t.o.m skapa ett helt eget forum till er härinne?


  12. #32
    Här finns något för alla. Lite till dem som kör, dem som tycker om att skruva och till dem som bara vill vädra åsikter om vad som händer i livet. Förstår inte vad problemet är? Läs det ni vill och skit i resten!

  13. #33
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Här finns något för alla. Lite till dem som kör, dem som tycker om att skruva och till dem som bara vill vädra åsikter om vad som händer i livet. Förstår inte vad problemet är? Läs det ni vill och skit i resten!
    Helt rätt Synd att nån ska hålla på o förstöra den annars sjyssta stämningen här! du är ju bäst Diskussionen över för min del!
    Senast redigerat av xbones den 2012-10-09 klockan 22:22.
    There are no problemsonly solutions

  14. #34
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Kul med åsikterna..men varför uppfatta det som dålig stämning...tåls det inte att diskutera??? jag tycker inte det är negativt utan ger en bild av olika människor här bara och även om jag personligen helst vill hålla mig till hojarna så tycker ju flertalet att det är okej att snacka vad som helst off Topic men det kanske inte stämmer då
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...
    Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
    Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

    Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
    Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.

  16. #36
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Harleyforum.se - Sveriges ledande forum för Harley-Davidson & Customs statistik

    Ämnen:5 684 Inlägg:54 950 Medlemmar:3 576

    Ingen tvekan. Harleyforum.se är bara bäst

  17. #37
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Det råder kanske lite "höstdepp" nu när säsongen lider mot sitt slut eller är det ett manligt klimakterie man anar
    Upp med hakan, så kör vi igång lite nya projekt under hösten och delar med oss av våra erfarenheter

  18. #38
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Helt rätt Synd att nån ska hålla på o förstöra den annars sjyssta stämningen här! du är ju bäst Diskussionen över för min del!
    Håller helt å hållet med dej, xbones

  19. #39
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
    Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

    Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
    Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.
    Stroker och Jörgen hänger här också och dom bidrar med sina inlägg, tycker åtminstone jag. Portalen var bra förr men nu är det mest gnäll, men jag misstänker att det kan drabba vilket forum som helst. Så det är upp till var och en att skärpa sig. Det finns flera avdelningar och det är bara att välja ett passande. Vill man dryfta döskalleringar och fransar är det väl bara att välja "generellt" eller "offtopic" där man kan diskutera sånt som inte har direkt med hojar att göra.

  20. #40
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
    Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

    Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
    Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.
    Jag kan platt intet om shovelhead. Jag är mest orienterad i evo fyrkamsmotorerna.
    Jag tycker att jag svarar på tekniska frågor här, I den mån jag kan. Både i forumet och i de frågor jag får i PM-form. Tex dina tidigare kopplingsfrågor.
    Att Harleyportalen vissnat beror ju på en mycket passiv ägare. Det var härmed krattat i manegen för Admin att starta HF och locka över många, inklusive mig. "Survival of the fitest" gäller även webmasters och forum.
    Jag tror att HF har förutsättningar även för oss som tex inte är så kunniga i larmfrågor och de nyare modellerna, utan som hellre intresserar oss för mekaniska och motortekniska frågor: här kan vi ju ladda upp bilder direkt på forumet, utan att länka. Dessutom är ju Admin här beredvillig vad gäller att anpassa forumet. Tex fick vi ju det nya race-/performance underforumet på ett grisblink.

    I övrigt tycker jag att du ska avstå från att här ge bilden av att jag huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter. Jag har ju dessutom skrivit fler inlägg här än på HP det senaste året. Jag uppskattar de tekniska inläggen av tex Onatop, TC-kalle, Girliebikeuser, Jonasbaggen mfl här.
    Eftersom jag är mindre intresserad av döskallar, kurrujukkin-skrot, gaddningar, västklubbsfrågor och annat "attityd"-relaterat, så engagerar jag mig sällan i de trådarna. Simple as that. En skönhet med HP var ju dock att det var mindre sånt. Mer verkstad. Men det ska nog gå att få till mer teknikinnehåll för oss nördar här också. Det är ju på god väg.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2012-10-10 klockan 11:04.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Vad är detta för krona?
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 22:51
  2. Ännu en ny på detta forum
    Av Anjoner i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 13:02
  3. Ny på detta forum
    Av stroker49 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 18:40
  4. va är detta för pryl??
    Av green_77 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 07:21
  5. Vad för framskärm är detta?
    Av henketh i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •