Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 77

Ämne: vad är detta

  1. #1
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    vad är detta

    för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #2
    Du kan ju alltid dra igång ett själv

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...
    Hejdå!

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja,det är inget tvång att vara här
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Det blir väl vad vi gör det till,men det vet du redan. Kändes väl som att du ville ha en sån där kickstartstråd så vi inte somnar
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32


    Större delen är väl okej men det ballar ut en del på sina ställen...vet inte om det är ett forum för hojarna eller ett nytt Facebook. kanske är det det vi skall ha????
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #7
    Man väljer ju själv vad man läser, vad man svara på, vad man tar åt sig av, vad man skiter i osv osv..bara ta del i det du tycker om och skita i resten vettja!?
    Ungefär som när man plockar lösviktsgodis..man plockar det man vill ha och lämnar resten och inte fan slutar då jag äta godis bara för att jag råkat få med några äckliga i påsen ;-)

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jo det är ju sant men jag ser ju att det barkar i väg en aning....Vi hade ju ett kanon forum tidigare harleyportalen under många år men som på grund av Peppes tidsbrist inte längre fungerade, virus o spam osv förstörde.
    Är jätte glad att detta forum finns men jag ser att det börjar likna andra skitforum som aldrig fungerat och om detta blir likadant är det ju ledsamt, Forumet är för Harleys och Custom hojar enligt första sidan men som oftast mer o mer handlar om medlemmars privat liv.....men jag kanske inte är tillräckligt modern och inte förstår att hojarna är en bisak, fortsätter det kanske man får sålla så mycket att inget blir kvar att läsa för dom som är hoj intresserade, är det åt det hållet forumet skall styras tro? bara en fråga
    Citat Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
    Man väljer ju själv vad man läser, vad man svara på, vad man tar åt sig av, vad man skiter i osv osv..bara ta del i det du tycker om och skita i resten vettja!?
    Ungefär som när man plockar lösviktsgodis..man plockar det man vill ha och lämnar resten och inte fan slutar då jag äta godis bara för att jag råkat få med några äckliga i påsen ;-)
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jo det är ju sant men jag ser ju att det barkar i väg en aning....Vi hade ju ett kanon forum tidigare harleyportalen under många år men som på grund av Peppes tidsbrist inte längre fungerade, virus o spam osv förstörde.
    Är jätte glad att detta forum finns men jag ser att det börjar likna andra skitforum som aldrig fungerat och om detta blir likadant är det ju ledsamt, Forumet är för Harleys och Custom hojar enligt första sidan men som oftast mer o mer handlar om medlemmars privat liv.....men jag kanske inte är tillräckligt modern och inte förstår att hojarna är en bisak, fortsätter det kanske man får sålla så mycket att inget blir kvar att läsa för dom som är hoj intresserade, är det åt det hållet forumet skall styras tro? bara en fråga
    O lika förbannat ville du ha in en tråd om japshojar! Fattar mej inte på dej!!! Ursäkta!
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    O lika förbannat ville du ha in en tråd om japshojar! Fattar mej inte på dej!!! Ursäkta!
    forumet är ju för Harley och Custom hojar ospecat fabrikat...men det handlar ju alltmer om annat än vad som har med hojar att göra, det oroar mig för jag har sett forum balla ut förut..
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    For min egen del synes jeg forumet er svärt bra.. ,men jeg er ikke spesielt opptatt av Harley Davidson,men av MIN Harley Davidson. For tiden er den vinterlagret og er i toppskick og det er da grenser for hva det finns årsaker til å posta om DEN.
    Derimot har jeg funnet det intressant å lese hva andre skriver om alt mulig ink*****t seg selv (som DU.. som bla har skrevet hva du heter,hvor du bor,hva du driver med og hvilket telefonnummer du har og mye mer omtrent som hva jeg antar man poster på Facebook (er ikke der selv så det er gjetning)).
    Jeg har värt i kontakt med noen her privat,kjöpt noen deler av en og lärt noe fra andres posteringer.
    Noen har skrevet mer om seg selv enn andre og det er det som gjör at jeg finner det intressant å fortsette å väre her for selv om jeg eier en motorsykkel eller to så er det tross alt en mindre del av hva livet mitt dreier seg om siden jeg er intressert i svärt mye.
    Hadde det värt en regel om at KUN Harley skulle diskuteres her så hadde det ikke värt så intressant.
    Eksempelet med Godispåsen var bra.. man velger selv HVA man vil lese.

  12. #12
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    For min egen del synes jeg forumet er svärt bra.. ,men jeg er ikke spesielt opptatt av Harley Davidson,men av MIN Harley Davidson. For tiden er den vinterlagret og er i toppskick og det er da grenser for hva det finns årsaker til å posta om DEN.
    Derimot har jeg funnet det intressant å lese hva andre skriver om alt mulig ink*****t seg selv (som DU.. som bla har skrevet hva du heter,hvor du bor,hva du driver med og hvilket telefonnummer du har og mye mer omtrent som hva jeg antar man poster på Facebook (er ikke der selv så det er gjetning)).
    Jeg har värt i kontakt med noen her privat,kjöpt noen deler av en og lärt noe fra andres posteringer.
    Noen har skrevet mer om seg selv enn andre og det er det som gjör at jeg finner det intressant å fortsette å väre her for selv om jeg eier en motorsykkel eller to så er det tross alt en mindre del av hva livet mitt dreier seg om siden jeg er intressert i svärt mye.
    Hadde det värt en regel om at KUN Harley skulle diskuteres her så hadde det ikke värt så intressant.
    Eksempelet med Godispåsen var bra.. man velger selv HVA man vil lese.
    Ja det var din uppfattning...kul att höra vad fler tycker eller upfattar forumet....kom igen fyll på
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  13. #13
    Håller inte med, tycker mertalet inlägg har med H-D/MC att göra om man ögnar löpande inlägg. Kom ihåg att HarleyForum endast är 1,5 år gammalt (HarleyPortalen startades 2001) och HarleyForum har för längre sedan gått om Harleyportalen på alla punkter gällande antal medlemmar, inlägg etc. Sen tar det givetvis tid att bygga upp databasen med tips & trix och annat men vi är på riktigt god väg.

    Harleyforums ständigt växande Köp och Sälj är till skillnad från HarleyPortalen helt gratis och kommer alltid att vara så.

    Och precis som ovan skrev så väljer man vad man vill läsa*, precis som att man väljer vad man vill läsa i tidningar och se på teven. Tycker att det ska finnas plats för annat också på forumet, sålänge det hamnar i rätt kategor (off-topic) så att man kan välja vad som intresserar en.

    Man "lär känna" andra på forumet, vissa endast på forumet och andra i verkliga livet vilket är trevligt och man vill kunna skriva av sig om annat också. Röda tråden är givetvis H-D och Custom men de flesta av oss har annat i livet också som på något sätt berör. Det blir lite som på puben liksom, man snackar såklart H-D men man brukar trilla in på annat också.

    Tänk på att det inte är forumet i sig som gör ett forum utan människorna som skriver i det.

    *var noga och tydliga i era rubriker och försök lägga era inlägg på så rätt plats som möjlig.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #14
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Du var med i Westcoast o ville att alla andra märken skulle få vara med på fasta körningar!!! Jag påpekade att Westcoast är en grupp för H-D åkare o det hade du invändningar emot!!! Du klagar o gnäller som en jävla kärring på allt! Eller så gör du allt för att provosera folk Det är väl bättre att du skapar ett eget forum som passar dej!
    There are no problemsonly solutions

  15. #15
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Forumet är väl ok , jag har inga problem med att folk vill diskutera annat än HD . Det är väl upptill var och en jag läser det som verkar intressant
    för mig

  16. #16
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag gillar att vädra och byta åsikter, tycker det är intressant och utvecklande, om vissa blir provocerade får den väl diskutera menings skillnaden eller ge fan i det bara.
    Samma recept som jag tydligen får acceptera att detta inte bara är ett hojforum utan det är okej att prata personliga saker som inte har med våra tvåhjulingar att göra även om jag tycker att många borde starta ett off topic.se forum.
    Själv skall jag hädanefter undvika denna delen och bara hålla mig till mc relaterade inlägg. är ändå glad över att få höra andras åsikter i frågan tidigare i tråden.
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Du var med i Westcoast o ville att alla andra märken skulle få vara med på fasta körningar!!! Jag påpekade att Westcoast är en grupp för H-D åkare o det hade du invändningar emot!!! Du klagar o gnäller som en jävla kärring på allt! Eller så gör du allt för att provosera folk Det är väl bättre att du skapar ett eget forum som passar dej!
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #17
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    forumet är ju för Harley och Custom hojar ospecat fabrikat...men det handlar ju alltmer om annat än vad som har med hojar att göra, det oroar mig för jag har sett forum balla ut förut..
    Var det inte du själv som skrev om hästar på vägen??? Det är ju inte H-D relaterat!Det är väl Allmänn Trafik relaterat? Det får väl du ta med Trafiksäkerhetsverket!
    There are no problemsonly solutions

  18. #18
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Har inga problem med hästar när jag kör bil, bara när jag kör hoj så nog va det hojrelaterat
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  19. #19
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Forumet är väl ok , jag har inga problem med att folk vill diskutera annat än HD . Det är väl upptill var och en jag läser det som verkar intressant
    för mig
    +1

  20. #20
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Ett kanonforum som jag inte vill vara utan!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Vad är detta för krona?
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 22:51
  2. Ännu en ny på detta forum
    Av Anjoner i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 13:02
  3. Ny på detta forum
    Av stroker49 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 18:40
  4. va är detta för pryl??
    Av green_77 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 07:21
  5. Vad för framskärm är detta?
    Av henketh i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •