Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 77 av 77

Ämne: vad är detta

  1. #61
    Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!
    Exakt! Här finns grejer för allt och alla.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #63
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!
    Skillnaden är att hunktråden kan folk med småbarn kolla på utan problem, medan killarnas tuttråd verkar mer baseras på "bara kön" (inte så bra för de som har barn hemma).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #64
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Men, barn har väl ingen harley, vad gör de här =)
    A.K.A Masen

  5. #65
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Men, barn har väl ingen harley, vad gör de här =)
    Trodde vi alla var barn till vår Harley...

    Senast redigerat av Sanniz den 2012-10-12 klockan 13:19.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #66
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Trodde vi allka var barn till vår Harley...

    Hahahaha, sant =)
    A.K.A Masen

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    killarnas tuttråd verkar mer baseras på "bara kön"
    Se det som ett friskhetstecken!
    Trägen vinner!

  8. #68
    Jösses.... Skiter i detta nu...alldeles för mycke gnäll i allt för många trådar, fortsätter på FB i framtiden...dom som har mitt mobilnummer kan ju slå en pling om de e åka/supa eller bara tjöta på gång!

  9. #69
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Jösses.... Skiter i detta nu...alldeles för mycke gnäll i allt för många trådar, fortsätter på FB i framtiden...dom som har mitt mobilnummer kan ju slå en pling om de e åka/supa eller bara tjöta på gång!
    Vajtan... Finns nog minst lika många procent gnäll på FB med, eftersom allt avspeglas överallt... *s*
    Du kan ju skippa gnälltrådarna.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #70
    Vad är det nu? Tycker jag är här ofta och så jävla mycke gnäll är det väl inte? Jag håller bara koll på några trådar och har inte märkt mycke gnäll förutom i denna! Gnälls det så mycke i de 500+ andra trådarna att man lägger ner?

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Jag kan platt intet om shovelhead. Jag är mest orienterad i evo fyrkamsmotorerna.
    Jag tycker att jag svarar på tekniska frågor här, I den mån jag kan. Både i forumet och i de frågor jag får i PM-form. Tex dina tidigare kopplingsfrågor.
    Att Harleyportalen vissnat beror ju på en mycket passiv ägare. Det var härmed krattat i manegen för Admin att starta HF och locka över många, inklusive mig. "Survival of the fitest" gäller även webmasters och forum.
    Jag tror att HF har förutsättningar även för oss som tex inte är så kunniga i larmfrågor och de nyare modellerna, utan som hellre intresserar oss för mekaniska och motortekniska frågor: här kan vi ju ladda upp bilder direkt på forumet, utan att länka. Dessutom är ju Admin här beredvillig vad gäller att anpassa forumet. Tex fick vi ju det nya race-/performance underforumet på ett grisblink.

    I övrigt tycker jag att du ska avstå från att här ge bilden av att jag huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter. Jag har ju dessutom skrivit fler inlägg här än på HP det senaste året. Jag uppskattar de tekniska inläggen av tex Onatop, TC-kalle, Girliebikeuser, Jonasbaggen mfl här.
    Eftersom jag är mindre intresserad av döskallar, kurrujukkin-skrot, gaddningar, västklubbsfrågor och annat "attityd"-relaterat, så engagerar jag mig sällan i de trådarna. Simple as that. En skönhet med HP var ju dock att det var mindre sånt. Mer verkstad. Men det ska nog gå att få till mer teknikinnehåll för oss nördar här också. Det är ju på god väg.
    Ledsen för det. Min avsikt var inte att ge bilden av att du, eller någon annan nämnd huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter.
    Inlägget var riktat till PTB59 och hans gnäll om att Portalen var så mycket bättre. Eftersom det är så enkelt att undvika trådar som handlar om döskallar, kurrujukkin-skrot osv så tyckte jag den här tråden var rätt onödig. Och jag vidhåller att det fanns en attityd där som föga verkade för att bidra till varken fler hoj- eller teknikintresserade.
    För övrigt uppskattar jag verkligen den tekniska expertis som finns att tillgå på detta och liknande forum. Jag var noga med att påpeka det när jag bad om tips med kopplingen också. (http://www.harleyforum.se/showthread...ll=1#post47362).

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
    Gillar och umgås gärna med de flesta här.
    Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
    Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
    ALLT är perfekt precis som det är!
    Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
    En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
    Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
    Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
    xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
    Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
    Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.
    +1
    Live to ride, Ride to live.

  13. #73
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    vad är detta

    Hmm... mer än lite trollvarning här.

    "Ignorance is the best cure!"
    The Older I Get, The Better I Was..

  14. #74
    Håller med dig Kvarnstenen.

    Men självklart skall man få lov att debattera på ett forum.

    Dock så vill jag ge följande små tips:
    1. Välj plats/forum för din debatt.
    2. Välj ämne.
    3. Sammanfatta och ge bakgrundsfakta till din ståndpunkt. Undvik att öppna upp för tolkningar utan var tydlig.
    4. Skriv sedan din ståndpunkt och varför du tycker så.

    Om man t.ex. vill diskutera om Harley är världens bästa hoj så bör man göra det i ett allmänt hoj forum och inte i ett Harleyforum. (Känns som den frågan redan är besvarad där.)

    Om man bara skickar in en massa inlägg för att skapa osämja ser jag det som man har ett helt annat mål än att skapa debatt. Då trollar man bara, och då tycker jag att admin skall ge en varning, och följs inte denna bör personen bli avstäng för en viss tid.
    Envisas man sedan med att fortsätta trolla när man kommer tillbaka bör personen bli bannad för evigt.
    Senast redigerat av Pontus den 2012-10-15 klockan 15:33.
    Live to ride, Ride to live.

  15. #75
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Min avsikt med med tråden är att skapa en debatt om forumet är för Harley-Davidson relaterade frågor och off topic är för hojrelaterade frågor som tex japs hojar eller liknande eller som jag lagt märke till mera facebook relaterat som inte har ett skvatt med hojar att göra, men jag tycker mig fått svar på frågan...det är helt okej att diskutera precis allt här enligt dom flesta.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #76
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Debatten är helt meningslös..

    Om du inte vill läsa Off Topic med sina Facebooktrådar, tryck inte på länken utan fortsätt vidare till det som intresserar dig.. det är ju inte så att forumet kastar "skiten" i ansiktet på dig, du måste trots allt göra ett medvetet val för att kunna läsa det du anser vara skit, trams eller vad det nu än må kallas.. det är inte svårare än så.

    Sen finns det ju en mänsklig egenskap som kallas nyfikenhet.. och den är en elak jävel..
    The Older I Get, The Better I Was..

  17. #77
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Varför debatt om vad forumet är till för, det är till för socialt umgänge och utbyte av ideér, räcker väl bra så?
    Offtopic är precis det, beware those who enter, och resten är väl ganska självförklarande...?
    Jaja, lägger ned denna tråd nu och springer och gömmer mig i tutt-tråden istället!
    A.K.A Masen

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande ämnen

  1. Vad är detta för krona?
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 22:51
  2. Ännu en ny på detta forum
    Av Anjoner i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 13:02
  3. Ny på detta forum
    Av stroker49 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 18:40
  4. va är detta för pryl??
    Av green_77 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 07:21
  5. Vad för framskärm är detta?
    Av henketh i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •