Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Avgassystem Fat Bob

  1. #1

    Avgassystem Fat Bob

    Är inne på att köpa en ny Fat Bob. Tycker originalsystemet låter ganska tråkigt så därför funderar jag på att förhandla mig till ett annat. Lyssnade på en med rush slipon och tyckte det lät helt ok. Originalsystemet är snyggt så det kan ju vara ett bra alternativ. Jag vet att det är individuellt men själv så gillar jag när det låter dovt, mullrigt och kraftfullt, inte bara massa högt smatter. Har ni några bra tips? Det är givetvis en fördel om man får ut några extra hk. Har inga planer på att trimma eller bygga om motorn bortsett från möjligen annan mjukvara och öppet luftfilter.

    Har ni någon koll på om man får någon extra effekt bara genom att byta till rush slipon och i så fall hur mycket?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har kört med Rush dämpare i 4 säsonger och är nöjd med dom,gillar också utseéndet på original
    system.En fördel med Rush är ju att det finns olika insatser att välja på.

  3. #3
    Ok jo jag har också sett att det finns olika storlek på insatserna. Frågan är vilken som är att föredra? Vad ger det för skillnad på ljudkaraktären om man väljer större eller mindre?

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Dämparna brukar levereras med 2" insatser,alltså storleken i mitten.Sen har du två mindre för tystare gång och två större
    för mer ljud.Gillar inte för högt ljud så några större insatser kommer inte jag att montera,möjligen 1,75" isåfall för lite tystare gång.

    Hur ljudkaraktären är mellan de olika insatserna vet jag inte men det kanske de kan svara på hos SuperX som säljer grejerna.

    Kärringen kör sin hoj med bara dämpare bytta enligt återförsäljarens rek.Jag har bänkat min med PCIII,SE1 och dämparna.

    Hojen för övrigt är skoj att köra,enda lilla minuset för min min del är att det är lite vibrationer i handtagen men det beror nog
    på att jag har lite kassa händer efter många års jobb med vibrerande handverktyg.

  5. #5
    Kan rekommendera klassikern Vance & Hines Pro-Pipe. Ger dovt ljud och bland de bästa effektmässigt.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ser "rent" och snyggt ut på hojen hmmm,man blir ju lite sugen.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Kan rekommendera klassikern Vance & Hines Pro-Pipe. Ger dovt ljud och bland de bästa effektmässigt.

    Håller helt klart med admin och rekommenderar PRO-pipe, själv går jag själv efter vad som är bra effekt och vrid mässigt och har kört Pro-Pipe på 4hojar, både gamla modellen och nya. Men du vill INTE ha den som heter Pro-Pipe HO för det är för grovt för våra små motorer

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    SuperTrapp är också bra. Du kan justera ljud o motstånd med discar.
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    Är det en Fat Boy lykta du har fram?


    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Kan rekommendera klassikern Vance & Hines Pro-Pipe. Ger dovt ljud och bland de bästa effektmässigt.


  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    68
    Tackad: 0
    jag har precis beställt en sådan hoj med det här avgaset https://www.youtube.com/watch?v=QkdkkCKO9OY

    tycker det låter helt perfekt.

  11. #11
    För min del blir det nog rush då folk verkar vara nöjda med dem. Gillar originalutseendet o det dova ljudet.

    https://www.youtube.com/watch?v=HpqjjnzuRrA

Liknande ämnen

  1. Avgassystem
    Av IDI i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 14:39
  2. Avgassystem
    Av ZEKE i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 22:17
  3. Avgassystem
    Av Chrille i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 10:58
  4. Avgassystem
    Av Jimmy Jazz i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 15:57
  5. Avgassystem
    Av xbones i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 14:35

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •