Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Italienskt med tvåtakt

  1. #1

    Cool Italienskt med tvåtakt

    Blev ombedd på en annan tråd jag har att lägga upp bilder på något av mina tidigare projekt och då inte H-D vilket är nytt för mej utan på en Lambretta.
    Här kommer några bilder på en Lambretta DL238 som är från 1969 (org 150cc) och ritades av Bertone.
    Inte mycket är original och lämnar nu 30-32 hästar istället för original ca. 8 kusar.
    Skivbromsar och hydraulisk koppling är inte original, inte sadeln heller och lackeriningen gjordes för att "reta"H-D åkare.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	001.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	9109Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	021.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	76,3 KB 
Id:	9110Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	030.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	84,5 KB 
Id:	9111Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	182.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	72,0 KB 
Id:	9112Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Rolf-i-gp-2-sep-2-2010.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	92,7 KB 
Id:	9113Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bettina bild på mej.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	8,1 KB 
Id:	9114Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	002.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	72,2 KB 
Id:	9115Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	008.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	104,7 KB 
Id:	9116

  2. #2
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Snyggt omarbetad =)
    A.K.A Masen

  3. #3
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Utrolig fin.. Imponerande at du legger så mycket tid og pengar på nogot som många anser som värdeslöst.

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Den hade vart nått...vete fan om det inte blir scooter efter nyår när vägtullarna är igång...den väckte ha begär grymt jobbat
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Frän scooter

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Utrolig fin.. Imponerande at du legger så mycket tid og pengar på nogot som många anser som värdeslöst.
    Det är lustigt hur det alltid skall kastas skit åt olika håll.
    Flera (inte alla) av mina scootervänner kastar skit åt H-D hållet och hur någon H-D åkare kan tycka att en gammal fin scooter skulle vara värdelös kan jag inte ens förstå.
    Själv uppskattar jag allt som rullar och intresse går i perioder...
    100,000kr är nästan vad jag lagt ner, lika mycket som på mitt H-D bygge.

    /R

  8. #8
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg tror du kanskje misforstod meg,Rolf for det er slett ikke min personlige oppfatning,men jeg vet av erfaring at mange ser ned på visse prosjekt.
    For min egen del er lista over prosjekt hvor verdien ikke er blitt noe höyere etter restaurering lang.

    Bla. GMC 343 6x6 i årsmodellene 1943-45 hvor jeg har hatt flere typer. (Lastebil,tankvogn,verkstedvogn)

    Dodge 1/4 tonn 1943-44 4x4 som lastebil og ambulanse.

    White halvbelter 44

    Willys jeep 44

    Hver av disse ble det brukt 100 og 1000vis av timer på. Hvor mye penger vil jeg ikke engang tenke på,men det kostet meg mer enn 50k i året bare å ha de under tak.
    Den eneste av ovenstående som jeg fikk mer igjen for enn det jeg ga for den er Willysjeepen som etterhvert var original ned til minste skrue og i tillegg hadde et sjeldent AN-GRC9 fullt fungerende radiosett,samt mitraljösestativ og 12,7 Browning.

    De aller fleste synes min hobby var bortkastet og målt i fortjeneste var den jo det. I det minste vet jeg at to av bilene blir tatt vare på fremtiden da jeg ga dem til Forsvarsmuseet og at de pr. idag er lagret i garasje på Trandum. En av Dodgene fikk jeg nettopp et bilde av fra en kamerat der den står som et skogsvrak kjört fast i ei myr.

    Så om jeg ble misforstått beklager jeg det og kan forsikre om at jeg har den störste respekt for hva du har gjort med Lambrettaen.

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hegtor Visa inlägg
    Jeg tror du kanskje misforstod meg,Rolf for det er slett ikke min personlige oppfatning,men jeg vet av erfaring at mange ser ned på visse prosjekt.
    For min egen del er lista over prosjekt hvor verdien ikke er blitt noe höyere etter restaurering lang.

    Bla. GMC 343 6x6 i årsmodellene 1943-45 hvor jeg har hatt flere typer. (Lastebil,tankvogn,verkstedvogn)

    Dodge 1/4 tonn 1943-44 4x4 som lastebil og ambulanse.

    White halvbelter 44

    Willys jeep 44

    Hver av disse ble det brukt 100 og 1000vis av timer på. Hvor mye penger vil jeg ikke engang tenke på,men det kostet meg mer enn 50k i året bare å ha de under tak.
    Den eneste av ovenstående som jeg fikk mer igjen for enn det jeg ga for den er Willysjeepen som etterhvert var original ned til minste skrue og i tillegg hadde et sjeldent AN-GRC9 fullt fungerende radiosett,samt mitraljösestativ og 12,7 Browning.

    De aller fleste synes min hobby var bortkastet og målt i fortjeneste var den jo det. I det minste vet jeg at to av bilene blir tatt vare på fremtiden da jeg ga dem til Forsvarsmuseet og at de pr. idag er lagret i garasje på Trandum. En av Dodgene fikk jeg nettopp et bilde av fra en kamerat der den står som et skogsvrak kjört fast i ei myr.

    Så om jeg ble misforstått beklager jeg det og kan forsikre om at jeg har den störste respekt for hva du har gjort med Lambrettaen.
    Tjena!

    Missförstod dej inte alls.
    Det var mer ett svar generellt mot folk som disssar och idiot förklarar andras projekt eller idéer.
    Alla har rätt...
    Det finns inga fel, bara olika smaker.

    /R

  11. #11
    Sweet!
    Trägen vinner!

  12. #12
    vad äre för motor i den nu? Har länge undrat om det går att stoppa en cr 500 motor i nån scooter å härja vid varenda rödljus....

  13. #13
    Även om jag hade föredragit en annan lack så var den ju grymt ball!
    Fattar inte heller varför vissa har så svårt och blir stissiga så fort det inte är en harley. Rent formmässigt är den ju fantastisk. Bertonefamiljen/gruppen på 60-talet...


  14. #14
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Jag kommer inom snar framtid köpa mig någon mindre 2-hjuling, troligen blir det en gammal moped av något slag då jag känner mig för stor för en scooter, men jag ser inte ner på någon som har ett annat märke än mig, även om det märket kanske inte är något för mig =)
    A.K.A Masen

  15. #15
    Cr500 levererar kring 65hk på slangen.. Skulle bli minst sagt intressant körupplevelse i en såndär spagettiram
    Trägen vinner!

  16. #16
    Den var frän!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    vad äre för motor i den nu? Har länge undrat om det går att stoppa en cr 500 motor i nån scooter å härja vid varenda rödljus....
    Det finns många som byggt Scooters med MC motorer.
    En firma producerade Lambretta med RD 350 motorer.
    Googla får du se.

    R

  18. #18
    Förlåt att jag härjar i din tråd Rolf. Men jag tyckte den här var lite skön:

    Med den här annonseringen i mc-pressen 1969 så förstår ni att en tuff knutte inte i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att ens provköra en Vespa...

  19. #19
    Ett fordon helt i min smak .Jag blir sjukt avis

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Cr500 levererar kring 65hk på slangen.. Skulle bli minst sagt intressant körupplevelse i en såndär spagettiram
    These numbers are from Dirt Bike magazine´s Sept 99 issue. They are real, as tested weights. I´ve not seen a similar chart since.

    MX BIKES - WEIGHT(HP)
    -
    HON CR125 - 207(29)
    KAW KX125 - 210(28)
    KTM 125SX - 212(29)
    SUZ RM125 - 212(29)
    YAM YZ125 - 213(31)
    HON CR250 - 222(40)
    KAW KX250 - 230(41.5)
    KTM 250SX - 229(38.5)
    SUZ RM250 - 233(42)
    YAM YZ250 - 228(42)
    HON CR500 - 233(56)
    KAW KX500 - 233(55)
    KTM 380SX - 229(49)

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •