Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dyna FXDC hårdare fjädring utan sänkning

  1. #1

    Dyna FXDC hårdare fjädring utan sänkning

    Jag upplever min dyna fxdc -05 som riktigt svampig i framgaffeln, mitt första steg var att byta till en heavy duty olja, tyckte inte det blev någon större skillnad vilket jag från början inte hade någon förhoppning om heller

    Har sedan letat runt efter hårdare fjädrar som inte sänker på flertalet hemsidor, hittar bara fjädrar som sänker framgaffeln jag vill inte sänka gaffeln utan bara få den hårdare och stabilare.

    Är detta möjligt? eller är det sänkning som gäller för att få lite bättre väghållning och slippa att hojen sjunker som en gammal eka vid inbromsning!?

    Jag kanske är lite väl kräsen pga att jag kört sporthoj i många år innan jag bytte till HD.

    Tacksam för tips och svar
    If your phone gets wet, try placing it in a bag of rice. At the night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

    En del är för dumma för att ha ångest, det är smart.

  2. #2
    Det du ska titta efter är fjädrar som är progressiva! De flesta är det, tex Progressive Suspensions Drop-In kit. Detta kit har två fjädrar i vart ben istället för bara en. Det sänker och styvar samtidigt upp hela fronten avsevärt. De har även progressiva fjädrar som inte sänker men dessa är krångliga att byta då du måste riva hela gaffeln. Kör på Drop-in kit och sänk lägsta möjliga.

    Beskrivning av PS kit UTAN sänkning:

    Progressive Suspension Fork Springs

    These springs eliminate front end sag, reduce nose dive under braking, improve stability and increase ride comfort. Each kit contains a pair of springs and a pair of spacers which must be cut to length.

    Såg dessutom nu att det har kommit HEAVY DUTY versioner av kittet som INTE sänker
    http://www.progressivesuspension.com...ngs/index.html



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Där har vi det!

    Grymt! tackar för hjälpen.
    If your phone gets wet, try placing it in a bag of rice. At the night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

    En del är för dumma för att ha ångest, det är smart.

Liknande ämnen

  1. Är det ingen som vill bli ny vårdare för min wideglide
    Av mankanh i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 19:53
  2. Fjädring
    Av Häggen i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 21:16
  3. Bakfjädring på Fat Bob
    Av Musse i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 15:00
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 15:23
  5. Bakfjädring
    Av Daniel i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 11:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •