Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 117

Ämne: Jaha då har man blivit polisanmäld

  1. #41
    Contributor
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Bra gjort ViLa, hade själv gjort samma sak om det varit min hoj. Niko har rätt när det gäller lagen om Nödvärnsexcess, jag anser att du bör åberopa att du agerat under excess.
    Hoppas du klarar dig

  2. #42
    Helt riktigt handlat av dig hade jag varit där hade jag hjälpt dig

  3. #43
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Låt de djävlarna smaka, bra gjort =) kanske lärde sig hålla fingrarna i styr i framtiden.
    A.K.A Masen

  4. #44
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Så dj-a bra gjort! Ingen jävel ska fingra på det som inte är hans! Säg inget i förhör utan en bra advokat, erkänn inget, du var hotad, rådet om att hammaren var deras som du tog av dem och försvarade dig med är bra.

  5. #45
    Hmmmm... Det slog mig just att världen är bra liten, och att den här tråden är öppen för vem som helst att läsa.
    Bara en tanke.

  6. #46
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Hmmmm... Det slog mig just att världen är bra liten, och att den här tråden är öppen för vem som helst att läsa.
    Bara en tanke.
    Sådant har jag påpekat förr... Men å andra sidan, vill de komma åt information... Så kan de det med, även om det försvåras med exempelvis "stängda grupper" osv.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #47
    Helt underbart gjort, vila.
    Låt de asen smaka på släggan när de beter sig som skit.
    Hoppas du går fri.

  8. #48
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Och ??? tror du alla som hejar på att man kan slå mäniskor (oavsett inkomskälla) med hammare gör det i verkligheten ? jag ger inte så mycket för den tuffa imagen tyvärr....
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Hmmmm... Det slog mig just att världen är bra liten, och att den här tråden är öppen för vem som helst att läsa.
    Bara en tanke.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Och ??? tror du alla som hejar på att man kan slå mäniskor (oavsett inkomskälla) med hammare gör det i verkligheten ? jag ger inte så mycket för den tuffa imagen tyvärr....
    Människor, rånare, pedofiler, våldtäktsmän...
    Alla kvalar inte in som människor, jag har aldrig dödat eller slagit en människa med hammare. Men jag tycker mer synd om den ko jag äter till lunch än den pedofil som blir ihjälslagen, eller den inbrottstjuv som får smaka på en hammare. Det är ingen tuff image, det är helt enkelt min empati till offren och min moral som avgör hur jag tycker och tänker.

  10. #50
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Människor, rånare, pedofiler, våldtäktsmän...
    Alla kvalar inte in som människor, jag har aldrig dödat eller slagit en människa med hammare. Men jag tycker mer synd om den ko jag äter till lunch än den pedofil som blir ihjälslagen, eller den inbrottstjuv som får smaka på en hammare. Det är ingen tuff image, det är helt enkelt min empati till offren och min moral som avgör hur jag tycker och tänker.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
    Ja, jag gjorde skillnad på att få stryk och att bli ihjälslagen också.

    Om man inte vill bli slagen, ge fan i folks egendomar.
    Vad jag menar är att jag tycker det är helt rätt att en som försöker sno någons hoj åker på stryk. Jag är ingen som slåss i tid och otid, men jag har blivit av med både cyklar (vem har inte det?) crossar och bilar. Hade jag fått tag på den som gjort det just då hade jag också gripit närmsta tillhygge och klappat till.
    Jag hatar idioter som snor min älskade bil, hoj eller vad fan som helst för mina surt förvärvade pengar. Jag vet att misshandel kan vara ett värre brott men rent moraliskt tycker jag det är härligt att läsa att en tjuv fått stryk med en hammare.

    Och snackar vi pedofiler så tycker jag som sagt mer synd om den gris jag åt till middag igår, för den som gett sig på små barn är döden egentligen för mild. Men hellre en död pedofil än ett nytt offer.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
    Och det där med försäkring. Det är väl fan inget skydd för folk att sno från andra för att den är försäkrad. Det är ju inte som att pundarjäveln som försökte sno hojen pröjsar försäkringen varje månad.
    Då skulle man kunna applicera samma tankesätt på hammarslagen, inget fel att slå någon med hammare, han är ju försäkrad och har fri sjukvård av samhället...

  12. #52
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
    Jag har svårt att tro att du hade varit cool och ringt snuten om du råkat ut för samma sak.
    Ingen idé att spekulera förrän du varit i samma sitts.

    Jag skulle göra om det utan att tveka.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  13. #53
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag blev av med min hoj som jag hade lagt hur mycket pengar som helst på 2009, tyvärr såg jag aldrig röken av tjuven men vet hur jag ledsen o besviken o arg jag va efter det.
    Hade det hänt något med min son tex skulle jag antagligen jagat den djäveln ännu....men materiella saker...nääääää

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jag har svårt att tro att du hade varit cool och ringt snuten om du råkat ut för samma sak.
    Ingen idé att spekulera förrän du varit i samma sitts.

    Jag skulle göra om det utan att tveka.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  14. #54
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jag skulle göra om det utan att tveka.
    Lås in hojen i framtiden på nätterna med tanke på tidigare incident och att det bevisligen finns pundare i området.
    Ställer du verktygslådan obevakad utanför dörren ochså bara för att ingen jävel ska röra den..

  15. #55
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag hade nog inte heller vart så snäll, om jag kom på någon på bar gärning sno mina saker. Har förr, som ung, blivit beskriven reda som en ettrig pitbull som tuggar fradga, när folk snodde min betalda parkering på en gata (där de älskade att lappa övriga bilar utan riktig parkering).
    Visst, en del kanske är så coola, så att de anser att försäkringen får ta hand om förluster. Dock kvarstår det, att du allt som oftast inte får tillbaks exakt det du hade (finns alltid något som gör att en försäkring inte täcker rubbet oavsett vad det gäller), plus åker på en självrisk (och kanske efter detta en förhöjd premie också). Alla är inte födda med så mycket pengar, så de kan få tillbaks ens något liknande efter att "försäkringsbolaget" hjälpt till...

    Däremot, lite OT, kan jag tycka det är lite lustigt, att så många förespråkar grovt våld, när de i nästa stund förkastar detsamma (om det är en ryggmärkesmedlem från en viss typ av klubb) om andra blir "påklappade"...



    Jag hoppas iaf, att det går bra för ViLa... Men jag anser fortfarande, att "bro" hade kunnat nöjt sig med att sitta på "jävlarna" (iofs med risk för lungkollaps), eftersom jag inte vill se honom bakom lås och bom... För "bro är ingen liten pjäs, både lång och med kroppsbyggnad som passat in i någon form av tuffare närkampssport... Knarkare (åtminstone den vanliga typen av pundare) är ju inte så, hm, vältränade...
    Håller en tumme, att anmälan läggs ned.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Lås in hojen i framtiden på nätterna med tanke på tidigare incident och att det bevisligen finns pundare i området.
    Ställer du verktygslådan obevakad utanför dörren ochså bara för att ingen jävel ska röra den..
    Hjälper inte... En vän höll på att få sin hoj (Harley) snodd i somras från ett igenbommat garage... De hann som tur var inte få med sig den, men det blev bogsering och annat skit eftersom bl a styrlåset var helt knäckt på hojen...
    Idag har han införskaffat en "jacka med viss typ av text", som ligger över sadeln... Än så länge har ingen gjort något... Kanske för att många tjuvar och pundare faktiskt inte vill chansa vid ett sådant tillfälle...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #56
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Sanniz. Utöver vad jag betalat för hojen hade jag köpt delar för mer än vad jag fick av bolaget, gorde en riktig brakförlust som tog flera år att reparera, det var ju först i år jag fick köpt mig en ny.
    Hade jag dessutom eventellt åkt fast för att slagit någon med hammare är det ju inte ens säker att jag haft ett arbete nu och en inkomst att köpa en ny för.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag blev av med min hoj som jag hade lagt hur mycket pengar som helst på 2009, tyvärr såg jag aldrig röken av tjuven men vet hur jag ledsen o besviken o arg jag va efter det.
    Hade det hänt något med min son tex skulle jag antagligen jagat den djäveln ännu....men materiella saker...nääääää
    Där håller jag med dig.
    Men det är skillnad på stridens hetta och när det gått en dag eller två. Inte för att tjuven inte förtjänar det, men mitt i natten när två pers står och drar i hojen hinner man inte tänka efter så väldans mycket.
    Och det är precis den där besvikelsen jag pratar om, självklart är materiella saker inte samma som ens barn eller människor. Men de blir rätt kära ägodelar, de där prylarna med motor och hjul.

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Däremot, lite OT, kan jag tycka det är lite lustigt, att så många förespråkar grovt våld, när de i nästa stund förkastar detsamma (om det är en ryggmärkesmedlem från en viss typ av klubb) om andra blir "påklappade"...
    Tror varken polis, media eller folk här skulle förkasta uppmärksammade ryggmärkesklubbar om de bara "klappade på" tjuvar på bar gärning. Jag är dåligt insatt, men media gör ju gällande att dessa klubbar håller på med organiserad brottslighet, det är en helt annan sak i min bok.

  19. #59
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Tror varken polis, media eller folk här skulle förkasta uppmärksammade ryggmärkesklubbar om de bara "klappade på" tjuvar på bar gärning. Jag är dåligt insatt, men media gör ju gällande att dessa klubbar håller på med organiserad brottslighet, det är en helt annan sak i min bok.
    Detta är OT, men alla klubbar som polisen är på, är inte de "stora" utan de som myndigheter och polis räknar in i umgängessfären... Och alla har inte gjort något heller, för att få utstå detta trakasseri.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Sanniz. Utöver vad jag betalat för hojen hade jag köpt delar för mer än vad jag fick av bolaget, gorde en riktig brakförlust som tog flera år att reparera, det var ju först i år jag fick köpt mig en ny.
    Hade jag dessutom eventellt åkt fast för att slagit någon med hammare är det ju inte ens säker att jag haft ett arbete nu och en inkomst att köpa en ny för.
    Du kanske är coolare t o m när du kommer på folk på bar gärning... Men i vissa länder får tjuvar vara glada, om de överlever vid sådant tillfälle. Vissa hoppas nog i så fall även, att de hellre dör då än hamnar i det landets fängelse. Sverige är för mjäkigt vid många tillfällen. Tyvärr tror jag inte man kan lagstifta om påtvingad civilkurage heller.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Där håller jag med dig.
    Men det är skillnad på stridens hetta och när det gått en dag eller två. Inte för att tjuven inte förtjänar det, men mitt i natten när två pers står och drar i hojen hinner man inte tänka efter så väldans mycket.
    Och det är precis den där besvikelsen jag pratar om, självklart är materiella saker inte samma som ens barn eller människor. Men de blir rätt kära ägodelar, de där prylarna med motor och hjul.
    För en del är de materiella sakerna minst lika mycket värda, som ett barn. För alla har inte barn...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #60
    Men, jisses... Vilket jävla tugg det blev bara för att jag påpekade att tråden är öppen för allmänheten.
    Poängen är att om snuten sitter och slentrianläser på det här forumet som en del i sitt arbete att övervaka oss hojåkare så skulle ju inte den här tråden direkt gagna ViLa´s sak i en ev. rättegång.
    Vad andra tycker om våldtäktsmän, pundare och annat jävulskap skiter jag fullständigt i. Det är inte ni som sitter i skiten om snutarna läser tråden.
    Är det värt att ta risken?

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Motor som har blivit grå fast den ska vara svart
    Av Harleyman i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 11:34
  2. Jaha,, kan denna vara äkta och funka??... 2 blev 1 cylinder.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 22:03
  3. Jaha då va man HD frälst
    Av Natttåget i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 06:19
  4. jaha....
    Av Hagis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 20:04
  5. En ny hoj har blivit tillagd i Garaget!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 11:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •