Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 117

Ämne: Jaha då har man blivit polisanmäld

  1. #1
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Jaha då har man blivit polisanmäld

    Larmet gick inatt, tror jag va nere på 7sek

    Ser 2 typer vid min hoj, jo visst va det punderipundera
    En kommer undan men den andre fick smaka hammarn närmare bestämt 3 slag.
    Någon ringer snuten som dyker upp och dom jävlarna anmäler mig för att jag använde mer våld än nöden krävde.

    ACAB
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Hoppas du fick in nåra rediga smällar Det är nog inte polisernas fel (även om de kunde ha
    tittat åt sidan ) utan regelverket.Det finns ju fastighetsägare som blivit skadestånds skyldiga
    när inbrottstjuven skadat sej p.g.a halka.

    Ibland får man intrycket att samhället har mer omtanke för den som utfört en kriminell handling
    än den som verkligen behöver hjälpen,nämligen brottsoffret.
    Senast redigerat av Noyen den 2012-09-25 klockan 08:59.

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Åker man dit för att slå någon med hammare kan det sluta riktigt illa, men det är ju förutsättning att det finns ett offer, blev han kvar när snuten kom och anmäler dig är det nog finkan som väntar tror jag.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Åker man dit för att slå någon med hammare kan det sluta riktigt illa, men det är ju förutsättning att det finns ett offer, blev han kvar när snuten kom och anmäler dig är det nog finkan som väntar tror jag.
    Jo den fan va ju kvar, han låg ju ner.
    Nån anmälan gör han nog inte med tanke på att han kände igen mig men däremot kan polisen göra en.
    Ärligt talat så skiter jag i vilket om i fall att jag får en volta, ingen och då menar jag ingen försöker stjäla min hoj ostraffat.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  5. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jo den fan va ju kvar, han låg ju ner.
    Nån anmälan gör han nog inte med tanke på att han kände igen mig men däremot kan polisen göra en.
    Ärligt talat så skiter jag i vilket om i fall att jag får en volta, ingen och då menar jag ingen försöker stjäla min hoj ostraffat.
    För att skydda min familj skulle jag nog kunna gå rätt långt, men en metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  6. #6
    Låter just inge brutalt alls det här
    Skulle tippa att lokala busgrabbarna ger fan i din hd hädanefter. lätt o va efterklok men du skulle fått iväg verktyget åt nåt håll o hävdat att han såg ut sådär när du kom ut.

  7. #7
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tycker iofs att det inte är värt att hamna i fängelse för. Dock kunde du säkerligen klarat av dom utan hammare, för du är inte direkt en liten pjäs... Jag hade också blivit förbannad, om någon försökt något med min hoj. Dock finns det fler sätt att sätta dit pundare på... Och de flesta är inte direkt macho, macho, så dom kan t o m en tjej hantera i många fall (så länge de inte är fullpumpade av skit nyligen i systemet, för då kan de få knepiga krafter från ingenstans).
    "Bro" ser ju mer ut som en amerikansk fotbollsspelare, nästa gång får du sätta dig på dom och invänta de blå vita grabbarna (nej, menar inte fotbollslaget, utan det där många fräser åt här inne... )... Du hade säkerligen i stället då kunnat påminna dom om vem du är och vad de skall ge f*n i...

    Håller tummen, att de inte sätter dig in på fel plats... Blir liksom svårfikat i så fall, om man velat träffa dig för en pratstund...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Bad luck ViLa Många andra skulle nog reagera som du Får hoppas att snuten ser mellan fingrarna o inte gör en anmälan. Det var väl inte på en allmänn plats utan på din gård? Det kanske hjälper.
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    En får ju samtidigt passa på att tacka och hoppas att någon tjuv läser o blir avskräckt.
    Sen är det ju en kultur sak, i USA är det väl ganska tillåtet att skydda sin egendom med våld, men man får ju ta seden dit man kommer förstås
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #10
    Sinnessjukt... En normalt funtad polis hade definitivt "tittat åt andra hållet", med tanke på upprinnelsen till det hela.
    Man blir så jävla förbannad! Däremot så tror jag det kan bli svårt att bevisa vem som gjorde vad.
    -Det var ju pundarjäveln som hade hammaren med sig, eller hur?
    Du avväpnade ju honom bara...
    Självklart blev du rädd för ditt liv när knarkarsvinet attackerade dig med ett tillhygge, det gick ju så fort så du hann ju inte se vad det var han drog fram, svårt att se i mörkret är det ju också.
    Vem ringde snuten? En granne? Det är omöjligt att se vem som höll i vad, mitt i natten på hösten. Det är ju mörkt.

    Du går loss. Förutsatt att du inte gjort några som helst medgivanden.

  11. #11
    Jo, just det!
    Det finns en lag som heter nödvärnsexcess. Den går ut på att man kan bli frikänd även om man brukat mera våld än nöden kräver om man befunnit sig i en sådan situation att man "svårligen kunnat besinna sig", av en eller annan anledning.
    Ta t.ex. skotten i Rödeby där en pappa fick panik då ett gäng ungdomar som trakasserat familjen i åratal närmade sig huset på ett hotfullt sätt och pappan i familjen sköt ihjäl en 15-åring. Pappan blev frikänd i Tingsrätten, men fick en liten smäll på fingrarna av Hovrätten, han dömdes för för grov misshandel och dråp men slapp fängelsestraff helt.

  12. #12
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    En metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
    nu handlade det inte om din hoj ptb59.
    vem fan vet vad tjuvar har för vapen nu för tiden. lycka till och hoppas de lägger ner anklagelserna mot dig.
    ha de gött

  13. #13
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Va fan skulle de på din hoj och göra? Trodde de att det var en jackpott eller var de så höga att det inte visste vad de höll på med.
    Sen att de råkade ramla på en hammare det är en annan femma. Hoppas att det löser sig för dig.

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Man har inte hojen parkerad ute gämmt om man inte vill att den ska bli stulen eller saboterad. Många tror tyvär det räcker med några fräcka dekaler typ "Support lokal" whatever.. Själv skulle jag inte änns våga ha en eumoppe stående utanför. Har blivit av med bilstereos när jag var hemma i huset två gånger då bor jag på landet (gämfört med Göteborg) i eget hus?

    Hoppas det löser sig och inte blir för dyrt denna gång.

  15. #15
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Man skall väl inte behöva låsa in sina saker hela tiden? Finns de som fått sina hojar snodda eller förstörda även när de stått inomhus bakom lås och bom. Snarare borde folk lära sig respekt för saker. När jag var liten kunde man lämna dörrar olåsta, saker ute och gissa... Allt fanns kvar!
    I stället borde man fråga sig vart dagens respekt och uppfostran är på väg.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Sanniz/ Håller med dig jag vill inte heller bry mig om var jag parkerar typ på nätterna.
    Men tyvär ser ju verklighetet ut som den gör. Det bara att anpassa sig och undvika eller betala självrisk..

    Ska bli intressant höra påföljden på denna hammarknack.. Tror många hadde gjort likadant i samma läge.

  17. #17
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    En idiot försökte sno min cykel en natt och jag försökte slå ihjäl honom men han kom undan. Jag tyckte det var synd att han överlevde. Vem fan vill att sådana människor ska leva? Du borde fan ha betalt! Tack för hjälpen! Om alla skulle försöka slå ihjäl någon som snor saker av andra så tror jag att tjuvarna skulle bli färre.
    Nu jävlar blir det åka av!

  18. #18
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    För att skydda min familj skulle jag nog kunna gå rätt långt, men en metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
    Min Harley ingår i min familj.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    En får ju samtidigt passa på att tacka och hoppas att någon tjuv läser o blir avskräckt.
    Sen är det ju en kultur sak, i USA är det väl ganska tillåtet att skydda sin egendom med våld, men man får ju ta seden dit man kommer förstås
    Hade jag varit hemma i Baltimore så hade 9mm åkt fram.
    Tog ju seden, därav tors hammare följde med ner.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  19. #19
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Man har inte hojen parkerad ute gämmt om man inte vill att den ska bli stulen eller saboterad. Många tror tyvär det räcker med några fräcka dekaler typ "Support lokal" whatever.. Själv skulle jag inte änns våga ha en eumoppe stående utanför. Har blivit av med bilstereos när jag var hemma i huset två gånger då bor jag på landet (gämfört med Göteborg) i eget hus?

    Hoppas det löser sig och inte blir för dyrt denna gång.
    Min hoj står utanför jämt och ständigt.
    Hade en liten incident förra året och allt löste sig till min fördel.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Sinnessjukt... En normalt funtad polis hade definitivt "tittat åt andra hållet", med tanke på upprinnelsen till det hela.
    Man blir så jävla förbannad! Däremot så tror jag det kan bli svårt att bevisa vem som gjorde vad.
    -Det var ju pundarjäveln som hade hammaren med sig, eller hur?
    Du avväpnade ju honom bara...
    Självklart blev du rädd för ditt liv när knarkarsvinet attackerade dig med ett tillhygge, det gick ju så fort så du hann ju inte se vad det var han drog fram, svårt att se i mörkret är det ju också.
    Vem ringde snuten? En granne? Det är omöjligt att se vem som höll i vad, mitt i natten på hösten. Det är ju mörkt.

    Du går loss. Förutsatt att du inte gjort några som helst medgivanden.
    Medgivanden?
    Aldrig...
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  20. #20
    Det finns ett enkelt sätt att inte bli slagen med hammare, ge fan i att försöka sno andras hojar, bilar, cyklar eller vad fan som helst.
    Helt rätt gjort, hoppas den jäveln får men för livet och att du klarar dig.

Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Motor som har blivit grå fast den ska vara svart
    Av Harleyman i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 11:34
  2. Jaha,, kan denna vara äkta och funka??... 2 blev 1 cylinder.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 22:03
  3. Jaha då va man HD frälst
    Av Natttåget i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 06:19
  4. jaha....
    Av Hagis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 20:04
  5. En ny hoj har blivit tillagd i Garaget!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 11:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •