Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Förbannade hästar.

  1. #41
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    loud pipes saves lives!

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Hd1340 Visa inlägg
    loud pipes saves lives!
    +1.

  3. #43
    Mercakombi
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Hd1340 Visa inlägg
    loud pipes saves lives!
    Loud wives lose lives...!

  4. #44
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Loud wives lose lives...!
    There are no problemsonly solutions

  5. #45

    Citat Ursprungligen postat av Mercakombi Visa inlägg
    Loud wives lose lives...!

  6. #46
    Trägen vinner!

  7. #47
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    +1

  8. #48
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4



    Nu spårar grabbarna allt ur...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #49
    V.I.B Löfgrens avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    106
    Tackad: 0
    Ryttares rövhål hamnar på kusens ....

  10. #50
    Vi har tre hästar på gården och jag skulle aldrig ge mig ut på en stor väg om jag ej var säker på mina hästar. Många säger att man måste ju ut på vägen för att få dem trafikvana, men börja då hemma på gården eller på mindre vägar där bilföraren är medveten om att häst finns på vägen.
    Häst och ryttare går under fordonslagen. Synd nog e det alltid bilistens fel om något händer.
    Om jag rider på väg som är privat putter jag ner bajset i diket och även på banvallen en gammal järnväg där tog jag alltid bort efter min häst. Med respekt för gående och cyklister.
    När jag är ute och rider och det kommer ett fordon Mc, Bil ja vad som helst som saktar ner Tackar jag mycket. För min häst e trafikvan men man kan ju aldrig vara 100 % säker.
    Hästar e ju som sagt ett flykt djur i grunden som man aldrig får glömma.
    Nu vet man ju ej varför de red på den stora vägen i denna situationen..
    Sanniz jag känner mig mer säker på min häst än när jag leder den. Så jag sitter hellre kvar.

    Nu e ju våra hästar vana vid hd hojar här hemma så kommer den en jappis eller annat pruttande så vänder de inte ens öronen dit. Och de reagerar inte på våra hojar heller som låter en del hihihi
    Jag har mött många timmer bilar med kedjor hoppande och skramlande , ingen reaktion från någon av dem.

    Men har man en nervös häst som e rädd ska man ALDRIG ut i trafiken med den.

  11. #51
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg

    Sanniz jag känner mig mer säker på min häst än när jag leder den. Så jag sitter hellre kvar.

    Nu e ju våra hästar vana vid hd hojar här hemma så kommer den en jappis eller annat pruttande så vänder de inte ens öronen dit. Och de reagerar inte på våra hojar heller som låter en del hihihi
    Jag har mött många timmer bilar med kedjor hoppande och skramlande , ingen reaktion från någon av dem.

    Men har man en nervös häst som e rädd ska man ALDRIG ut i trafiken med den.
    Jo, du kan ju din häst. Men bakgrunden till den andra kan ju vara ny ryttare (mycket annonser om fodervärdar i trakterna kring Göteborg), ovan häst och/ eller sjåpigt halvblod till och med... Osv...
    Jag red också ut på mina hästar i trafik, men det fanns en del som inte var riktigt lika bra och då valde vi att leda hästen/hästarna den biten vi var tvungna att vara på väg.
    Jag tycker inte, att man skall säga förbjud hästar på småvägar, för jag vill kunna busåka hoj... För hästarna har samma rättighet att befinna sig på vägen, liksom motorcykeln... Det handlar om respekt. Och en av grunderna med mc åkning är ju, att vad som helst kan hända. Därefter får man också tänka sig för och avgöra, innan man blir för "gasglad". Men då får man också vara beredd, att ta konsekvenser om något skulle gå fel med.
    Men visst, jag tycker det är idiotiskt med, att hästekipagen alltid slipper sin del av ansvaret, om olyckan är framme. Det borde vara ett delat ansvar och göra ryttarekipaget fel, då är det de som skall ta smällen, inte den med fordonet.
    Ungefär lika illa tycker jag om regler med markerat övergångsställe, där folk tror man kan tankeläsa dom när de skall gå över. Speciellt som de stått och pratat och gör en 180 gradare rakt ut i gatan...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #52
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4



    Haha... Denna annonsen borde passa grabbarna... Tänk vad man kan se på Blocket.

    http://www.blocket.se/angelholm/Byte....htm?ca=15&w=3


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #53
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg


    Tänk vad man kan se på Blocket.
    Precis,eller youtube


  14. #54
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg


    Precis,eller youtube

    Jag kan allt vifta med longerpiskan och annat, om så önskas.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #55
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Löfgren Visa inlägg
    Ryttares rövhål hamnar på kusens ....
    Ja o ryttaren är ju polis även kallad rövhål alt.asshole av många Ja att hästar ska inte.............................................. .................................................. ...... eller hur?
    There are no problemsonly solutions

  16. #56
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    Vi har tre hästar på gården och jag skulle aldrig ge mig ut på en stor väg om jag ej var säker på mina hästar. Många säger att man måste ju ut på vägen för att få dem trafikvana, men börja då hemma på gården eller på mindre vägar där bilföraren är medveten om att häst finns på vägen.
    Häst och ryttare går under fordonslagen. Synd nog e det alltid bilistens fel om något händer.
    Om jag rider på väg som är privat putter jag ner bajset i diket och även på banvallen en gammal järnväg där tog jag alltid bort efter min häst. Med respekt för gående och cyklister.
    När jag är ute och rider och det kommer ett fordon Mc, Bil ja vad som helst som saktar ner Tackar jag mycket. För min häst e trafikvan men man kan ju aldrig vara 100 % säker.
    Hästar e ju som sagt ett flykt djur i grunden som man aldrig får glömma.
    Nu vet man ju ej varför de red på den stora vägen i denna situationen..
    Sanniz jag känner mig mer säker på min häst än när jag leder den. Så jag sitter hellre kvar.

    Nu e ju våra hästar vana vid hd hojar här hemma så kommer den en jappis eller annat pruttande så vänder de inte ens öronen dit. Och de reagerar inte på våra hojar heller som låter en del hihihi
    Jag har mött många timmer bilar med kedjor hoppande och skramlande , ingen reaktion från någon av dem.

    Men har man en nervös häst som e rädd ska man ALDRIG ut i trafiken med den.
    Ja,era bryr ju sej inte om det kommer 4-5 hojar brötande! lugna som filbunkar O du rider väl helst inte ute på 156an.
    There are no problemsonly solutions

  17. #57
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Ja,era bryr ju sej inte om det kommer 4-5 hojar brötande! lugna som filbunkar O du rider väl helst inte ute på 156an.
    Sedan är det skillnad på hästar I hage och UTANFÖR hage med. Men jag tror hennes hästar är vana ändå...
    Mina hästar var också vana vid det mesta, från ettriga crossar till stora grävmaskiner...
    Och nej, man kanske inte alltid vill vägavsnitten heller... Men ibland kanske man måste, om man skall komma framåt... Speciellt vintertid, när vissa sträckningar inte alltid fungerade (även om man red islandshäst, som kanske t o m vart van vid karg natur från Island med is och annat elände)...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Ja o ryttaren är ju polis även kallad rövhål alt.asshole av många Ja att hästar ska inte.............................................. .................................................. ...... eller hur?
    Undrar mest varför så många är så anti... Speciellt de som inte ens ingår i kretsarna kring "diamanten" osv...
    Jobbar ni på en "bad image" eller försöker vara coola?
    Tycker det känns mer, som ett gäng bittra killar, som blivit stoppade en gång för mycket av polisen p.g.a. trimning, i de flesta fall...
    "Raka rör" och så kan ju bli anledning för ordningsmakten att vakna till, men det borde man ju känna till med, om man nu kör med sådant. Lika lätt att bli stoppad med bil också, OM man kör med sådan typ av bil som fångar uppmärksamhet...

    Jag vet att det finns schyssta poliser, men även rötägg... Och ja, jag är registrerad p.g.a. mitt umgänge i mc livet (samt en make som vart med i klubb som burit diamanten)...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #58
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    [QUOTE=Sanniz;


    Undrar mest varför så många är så anti... Speciellt de som inte ens ingår i kretsarna kring "diamanten" osv...
    Jobbar ni på en "bad image" eller försöker vara coola?
    Tycker det känns mer, som ett gäng bittra killar, som blivit stoppade en gång för mycket av polisen p.g.a. trimning, i de flesta fall...
    "Raka rör" och så kan ju bli anledning för ordningsmakten att vakna till, men det borde man ju känna till med, om man nu kör med sådant. Lika lätt att bli stoppad med bil också, OM man kör med sådan typ av bil som fångar uppmärksamhet...

    Jag vet att det finns schyssta poliser, men även rötägg... Och ja, jag är registrerad p.g.a. mitt umgänge i mc livet (samt en make som vart med i klubb som burit diamanten)...[/QUOTE]

    Detta inlägg upplever jag som inte alla hästarna är i hagen
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  19. #59
    Ja våra hästar är super lugna. Jo de händer att jag rider ibland på 156:an om jag ska på andra ridvägar men min häst bryr sig ej om trafiken. Det enda hon kan reagera på är de som åker på rullskidor. ´Fast hon stannar bara och tittar sen forsätter lugnt framåt.
    Jag känner mig säkrare o lugnare på min häst än jämte. Och det tror jag hon känner. Sen skulle jag aldrig låta någon annan rida henne där de e trafik för mycket beror med på ryttaren hur den reagerar och om den e lugn eller ej.
    De har ju hänt att vi brötat in 4-7 hojar på gården och de lyfter inte ens på sina huvuden.. hihihi

    Ser jag hästar på vägen saktar jag alltid ner till krypkörning förbi dem.

  20. #60
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Sedan är det skillnad på hästar I hage och UTANFÖR hage med. Men jag tror hennes hästar är vana ändå...
    Mina hästar var också vana vid det mesta, från ettriga crossar till stora grävmaskiner...
    Och nej, man kanske inte alltid vill vägavsnitten heller... Men ibland kanske man måste, om man skall komma framåt... Speciellt vintertid, när vissa sträckningar inte alltid fungerade (även om man red islandshäst, som kanske t o m vart van vid karg natur från Island med is och annat elände)...

    - - - Uppdaterad - - -



    Undrar mest varför så många är så anti... Speciellt de som inte ens ingår i kretsarna kring "diamanten" osv...
    Jobbar ni på en "bad image" eller försöker vara coola?
    Tycker det känns mer, som ett gäng bittra killar, som blivit stoppade en gång för mycket av polisen p.g.a. trimning, i de flesta fall...
    "Raka rör" och så kan ju bli anledning för ordningsmakten att vakna till, men det borde man ju känna till med, om man nu kör med sådant. Lika lätt att bli stoppad med bil också, OM man kör med sådan typ av bil som fångar uppmärksamhet...

    Jag vet att det finns schyssta poliser, men även rötägg... Och ja, jag är registrerad p.g.a. mitt umgänge i mc livet (samt en make som vart med i klubb som burit diamanten)...
    Diamanter hit o dit! Mitt inlägg var en humorgrej som visst inte gick hem hos vissa! Sen vad man tycker om ordningsmakten är ju upp till var o en!!! Varför fördjupa sej i allt som folk skriver?
    There are no problemsonly solutions

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Förbannade Harley-åkare!
    Av CrazyVic i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 17:42
  2. Gula/oranga västar, ett tvång?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 21:22
  3. Gula västar/ jackor blir verklighet !!
    Av Boba Fett i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 22:41
  4. Tunga ryggmärkesvästar! :)
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 18:52
  5. (S) vill förbjuda västar på krogen.
    Av custombike i forum Off Topic
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 19:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •