Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: När måste man byta kablage till styre

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0

    När måste man byta kablage till styre

    Tjena

    Precis hämtat en ny xl883l -10 i fredags o är sugen på o byta styre. Det jag funderar på är biltwell "friscostyle" med 7" rise. Min fråga är om man måste byta kablage? Har kollat runt på ebay efter kit men hittar bara för 10" o uppåt?

    Tack på förhand

  2. #2
    blir nog att klippa och löda jag har ett frisco styre från bitwell på sporren på två tums risers och då funkar det med orginal kablar men ska dra allt i styret i vinter då vet jag att jag får klippa och löda ihop längre kablar.......

    vissa en bild på styret med risers på !!!

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Friscostyret har tvära böjjar så det är "omöjligt" att få igenom kablarna, efter femtielva svordommar testade jag att spola i genom dem med vattenslangen och då gick det hur lätt som helst, kanske ett gammalt trick ? men nytt för mig och kanske någon mer?

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    blir nog att klippa och löda jag har ett frisco styre från bitwell på sporren på två tums risers och då funkar det med orginal kablar men ska dra allt i styret i vinter då vet jag att jag får klippa och löda ihop längre kablar.......

    vissa en bild på styret med risers på !!!
    Så det går att köra org kablar om man kör utanpå liggande? Kommer in ha nå andra risers än org inte i dagsläget iaf

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    Friscostyret har tvära böjjar så det är "omöjligt" att få igenom kablarna, efter femtielva svordommar testade jag att spola i genom dem med vattenslangen och då gick det hur lätt som helst, kanske ett gammalt trick ? men nytt för mig och kanske någon mer?
    Vatten är så blött ;D Testa med tryckluft nästa gång, funkar likadant

  6. #6
    Ja jag kör med orginal kablar och bitwell frisco styre... skulle vara kul och se hur det ser ut med 7" risers på blir juh nästen ett apphäng ??
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=x4Zb7V5lDrw så ser det ut på min typ (inte min på filmen )

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Det jag mena var att styret är 7" högt inte att jag ska ha 7" risers om det är de du syftar på? då är de bara o lägga in en beställning från staterna då

  8. #8
    Miss förstod det du hade skrivit..... Harley butiken har biltwell frisco styre .... fri frakt har dom med ........

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    76
    Tackad: 0
    Såhär vart de än sålänge. Ska väl fixa backspeglarna osv. Måste även hitta på något med kopplingswiren som nu går mer eller mindre rakt över lyset. :/



    Ursäkta att bilden är sne men de är nåt med forumbilder.se har försökt ladda upp de i båda ledderna.

Liknande ämnen

  1. Styre till NRS 2008?
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 04:34
  2. Streetrod, byta styre?
    Av Arcangelus i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 13:01
  3. Byta styre på Softail Custom.
    Av sixten i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 21:33
  4. Styre till Iron 883?
    Av Redclay i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 18:08
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •