Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Sista höstturen...

  1. #1

    Sista höstturen...

    Igår blev det nog min sista tur med hojjen för i år. Men det var en väldans fin höstdag!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	301202_450157131701220_1378289530_n.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	94,6 KB 
Id:	8849

    Ha en bra helg allihopa!

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Nordvästra Stockholm
    Inlägg
    69
    Tackad: 0

    Som sagt , ha en bra helg allihop.
    Jag satsar på att åka tills det blir snö, för jag har så bra skinnställ :-) Ett ställ jag fick för länge sedan av en numera avliden farbror som körde isracing i det på 50-talet. Pälsfodrat helställ med världens gällivarehäng. Skitvarmt och perfekt för sena höstturer :-)
    Skål på er, för idag är det som engelsmännen säger "POETS day". :-)

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Tvättade av hojarna idag,vet inte om det blir nån mer tur,vi får väl se

  4. #4
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Redan??? Nog blir der ett par turer till. Man behöver ju inte åka tidigt på morgonen. Rätt kläder på är det som gäller.
    Ride safe

    - - - Uppdaterad - - -

    Redan??? Nog blir der ett par turer till. Man behöver ju inte åka tidigt på morgonen. Rätt kläder på är det som gäller.
    Ride safe

    - - - Uppdaterad - - -

    Redan??? Nog blir det ett par turer till. Man behöver ju inte åka tidigt på morgonen. Rätt kläder på är det som gäller.
    Ride safe

    - - - Uppdaterad - - -

    Redan??? Nog blir det ett par turer till. Man behöver ju inte åka tidigt på morgonen. Rätt kläder på är det som gäller.
    Ride safe

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Jo det kan nog bli mer men det vore enklare om man kunde vintertvätta i varmgarage,
    men förhoppningsvis kanske detta är löst till nästa höst.Nu får man försöka passa på när
    det är hyfsat väder.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jo det kan nog bli mer men det vore enklare om man kunde vintertvätta i varmgarage,
    men förhoppningsvis kanske detta är löst till nästa höst.Nu får man försöka passa på när
    det är hyfsat väder.

  6. #6
    Värmande tekniskt tips

    I vårt klimat är det ofta skönt att ha värme i motorcykelns handtag. Det lär finnas fula värmehandtag som kostar tusentals kronor att köpa, men det är inte nödvändigt. Här kommer ett tips som är så gammalt att de flesta har glömt det. Det fina är att hela installationen kostar några tior.

    Inuti varje styrända monterar man en sådan glödlampa som ser ut ungefär som en stor glassäkring
    (typ S 8,5) på 21 Watt. I ena änden på lampan löder man fast tex. en låssprint (R-clip) som ger kontakt med styret. I andra änden på lampan löder man fast en vanlig kabel. Jag brukar trä på en liten knul av en tvättsvamp på kabeln, nära lampan, för att fixera den och skydda mot vibrationer. Om man har ett gummiupphängt styre får man dessutom jorda detta med en liten kabelstump till gaffelkronan.

    Sedan kopplar man detta på lämpligt sätt via tex. en vippströmbrytare och gärna en säkring. 21 Watt gör att det blir härligt varmt, så att man får slå av handtagen efter några mil. Under mer än femton år har jag bytt lampor två gånger, så livslängden är hyfsad.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	teckning värmehandtag 120914.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	58,5 KB 
Id:	8853

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Värmande tekniskt tips

    I vårt klimat är det ofta skönt att ha värme i motorcykelns handtag. Det lär finnas fula värmehandtag som kostar tusentals kronor att köpa, men det är inte nödvändigt. Här kommer ett tips som är så gammalt att de flesta har glömt det. Det fina är att hela installationen kostar några tior.

    Inuti varje styrända monterar man en sådan glödlampa som ser ut ungefär som en stor glassäkring
    (typ S 8,5) på 21 Watt. I ena änden på lampan löder man fast tex. en låssprint (R-clip) som ger kontakt med styret. I andra änden på lampan löder man fast en vanlig kabel. Jag brukar trä på en liten knul av en tvättsvamp på kabeln, nära lampan, för att fixera den och skydda mot vibrationer. Om man har ett gummiupphängt styre får man dessutom jorda detta med en liten kabelstump till gaffelkronan.

    Sedan kopplar man detta på lämpligt sätt via tex. en vippströmbrytare och gärna en säkring. 21 Watt gör att det blir härligt varmt, så att man får slå av handtagen efter några mil. Under mer än femton år har jag bytt lampor två gånger, så livslängden är hyfsad.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	teckning värmehandtag 120914.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	58,5 KB 
Id:	8853

    Vilket helt suveränt tips!
    Aldrig hört talas om det, men det är ju genialiskt.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Värmande tekniskt tips

    I vårt klimat är det ofta skönt att ha värme i motorcykelns handtag. Det lär finnas fula värmehandtag som kostar tusentals kronor att köpa, men det är inte nödvändigt. Här kommer ett tips som är så gammalt att de flesta har glömt det. Det fina är att hela installationen kostar några tior.

    Inuti varje styrända monterar man en sådan glödlampa som ser ut ungefär som en stor glassäkring
    (typ S 8,5) på 21 Watt. I ena änden på lampan löder man fast tex. en låssprint (R-clip) som ger kontakt med styret. I andra änden på lampan löder man fast en vanlig kabel. Jag brukar trä på en liten knul av en tvättsvamp på kabeln, nära lampan, för att fixera den och skydda mot vibrationer. Om man har ett gummiupphängt styre får man dessutom jorda detta med en liten kabelstump till gaffelkronan.

    Sedan kopplar man detta på lämpligt sätt via tex. en vippströmbrytare och gärna en säkring. 21 Watt gör att det blir härligt varmt, så att man får slå av handtagen efter några mil. Under mer än femton år har jag bytt lampor två gånger, så livslängden är hyfsad.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	teckning värmehandtag 120914.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	58,5 KB 
Id:	8853
    Det finns en tråd om saken. Kanske det var du som la in den förra hösten?Jävla bra oavsett Men det är ju ett par månader kvar av säsongen Körde till första veckan av December förra åretmen bor ju på Bästkusten så vi har ju mildare vinter
    Senast redigerat av xbones den 2012-09-14 klockan 22:49.
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    Åja jag hoppas på fler mil! Men visst det är kallare i luften och solen går ner mycket tidigare, jag ger inte upp än.

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Har i alla fall tvättat hojen, men upptäckte att laddningen var för kass... Så nu får jag ladda batteriet också. Men jag hoppas på någon mer hösttur innan säsongen är över.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    Kom 200m sen började det att regna, körde hem skiten. Det var nog sista turen för iår...

  12. #12
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Höst??? är inte det en årstid då löven får en massa färger...ser att några faller av så smått men än så länge är det grönt i naturen...lär nog köra hundra mil till
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  13. #13
    Jepp! Blev en mat-tur...17 mil, i dom ingick en grym schnitsel hos "Herr Ober" i Kinna.... ...som matsällskap hade vi Bambi å Sten. ...å visst ska de bli fler mil än så i år...

  14. #14
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Sedär ja! Fan att man inte var hemma!
    There are no problemsonly solutions

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Åja jag hoppas på fler mil! Men visst det är kallare i luften och solen går ner mycket tidigare, jag ger inte upp än.
    Räknar med att köra en bit in i november. Säsongen är lite längre för oss i söder.
    Live to ride, Ride to live.

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    säsongen över? det är mek-säsongen som startat, och det är inte så dumt det häller , eftersom mitt garage håller exakt samma temp som ute, vill man ju hinna lite innan julkalendern och minusgraderna börjar.

  17. #17
    nog för att löven börjar falla här men några turer till blir det....än ger vi inte upp

  18. #18
    Siktar på minst 80 mil till så jag passerar 800 så jag kan serva med gott samvete inför vintern.
    Det blir många fina dagar till!

  19. #19
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Ska köra så länge jag kan på min SB..sen byta till min winter hoj. Däck och några andra saker har beställts .. kommer att få den färdig denna månad



    Sista touren ? Nope!

  20. #20
    Hade det inte varit för att jag åker på jobb imorrn och kommer tillbaka om en månad så hade det nog blivit ett gäng turer till. Men när jag kommer hem ligger de flesta löven på backen och är allmänt kladdiga och hala. Då törs inte jag ut med min hoj. Men inköp av vägreggad 4-taktsenduro är på gång. Så det kanske blir några mil till på grusvägar och annat skoj senare.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Årets sista tur
    Av Json i forum Region Skåne
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 16:38
  2. Sista turen...
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 18:08
  3. Årets sista åk?....
    Av Natttåget i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 17:54
  4. Sista rundan med HDCS
    Av Pulare i forum Region Skåne
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 19:42
  5. Sista Löddeträffen
    Av janne 06 i forum Region Skåne
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 10:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •