Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: elsystem sportsterbygge?

  1. #1

    elsystem sportsterbygge?

    Hej. håller på med ett bygge där jag har använt mig av en 1200 evo motor från en sportster -90. beghöver ett nytt elsystem till den men är okunnig vad gäller el, så jag undrar om det finns att köpa elsystem till sportster nånstan eller om det finns nån som tar åt sig sånna jobb. jag har alla boxar osv till den.
    Mvh/Oscar

  2. #2
    OK, ska det vara ett "Tight" bygge där så lite el som möjligt syns?
    Vad ska du ha för mätare etc? Kolla MotoGadget Mini, och deras blinkrelä mm

    Har nyss gjort 2 elsystem, ett på en Bobber och en på en Sporty 91

    Jag kan göra det i oktober, bor i Sthlm

    O

  3. #3
    det får gärna synas så lite som möjligt. sitter en mini hastighetsmätare på den, sidomonterad baklyse samt miniled blinkers. ska fixa nått att sätta smålampor i till färdriktare mm. hur långt tid tar det för dig att göra ett elssystem iunifär? och har du använt dig av en motogadget box då?
    mvh/Oscar

  4. #4
    Ja det skulle nog jag med behöva lite hjälp med .........Sporre 91 är det som det handlar om ...

  5. #5
    Hagis
    Guest
    Vill du få bort ännu mer så köp 3in1 blinkers bak! Då har du bromsljus, blinkers och bakljus i samma. Sen hitta jag ett styre via Snakebike som har integrerade blinkers. Sen kommer jag plocka bort högra hand kontrollerna för blinkers, dödare osv helt! Istället slänger jag på ett reglage från en gammal motard som har allt jag behöver på vänster hand. sen flyttar jag startfunktionen med en startmotor "knapp" och dödare gömmer jag!

Liknande ämnen

  1. Köpt min första harley och ska byta elsystem! tips? :)
    Av Razzeman i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 00:09
  2. Elsystem/Kopplingsschema
    Av Matte-Meck i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 18:16
  3. Behöver hjälp med ett elsystem till chopperbygge
    Av quille i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 12:43

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •