Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Reg besiktnig av Road King

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Tackad: 0

    Reg besiktnig av Road King

    Jag har precis tagit hem 2 st Road King från USA och ska regga dom snart. Fick reda på att jag var tvungen att montera parkeringsljus fram. Någon som gjort detta och har några tips om hur man kan göra så det ser snyggt ut. Var man köper godkända delar etc... Tacksam för tips!

    Sedan har jag lite problem med att starta den ena Kingen som är en Police från 2005. Batteriet är fullt men den säger inte ett knyst när man provar att starta. Finns det någon enkel detalj som jag (som är nybörjare med HD...) missat eller någon som har tips på felsökning...?

  2. #2
    Har du tur så är det bara att trycka "RUN" på "kortslutningsknappen" till höger... och sedan på startknappen...

  3. #3
    Park.ljus.. Du kan göra en El Cheapo och fixa ett hål under H4-lampan och limma dit en
    sockel (Mekonomen) m lampa med Epoxi. Mät upp var du har ström i park-läge och anslut
    Annars köp en Europa-insats på BILBITEN i Solna ca 500 med färdigt parkljus

  4. #4
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Draken Visa inlägg
    Har du tur så är det bara att trycka "RUN" på "kortslutningsknappen" till höger... och sedan på startknappen...
    Kan det verkligen vara så enkelt? lol Jag har själv kliat mig i huvudet flera gånger sedan kommit på att run knappen var i fel läge...

  5. #5
    välkommen hit till detta forum jockenyman
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Nightster Visa inlägg
    Kan det verkligen vara så enkelt? lol Jag har själv kliat mig i huvudet flera gånger sedan kommit på att run knappen var i fel läge...
    Eller det var i första växeln .. det tog mig en halvtimme att räkna ut varför den inte startade

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Tackad: 0
    Nja, riktigt så enkelt var det inte. Nog för att jag har skaffat min första HD men jag har ju haft några andra innan.....

    Jag letade mer om det kunde vara så att det fanns någon typ av säkerhetsswitch!? Det har ju trots allt varit en polismotorcykel i staterna innan jag tog hem den!

Liknande ämnen

  1. "Slow Joe" Road Glide Madness! Wheelis & Burnouter
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:37
  2. Stabiliseringstag på road king
    Av Norrland i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 12:56
  3. Road King Police
    Av Lasse i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 10:52
  4. Bild -> Kört off-road med moppen!
    Av adHD i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 22:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •