Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: OM Medlemslistan.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Falkenberg, Halland Sverige
    Inlägg
    129
    Tackad: 2

    OM Medlemslistan.

    Hello !
    Tycker att många fler forumsmedlemmarna kunde skriva in i vilken stad (BY) dom bor i ,så man ser lättare om det finns någon i närheten som kanske var intresserade av tex en kvällstur, fika,bilda en ny grupp eller något annat sköj !!
    Det verkar som dom flesta vill vara anonyma !? Blyga ?! Tycker detta verkar lite märkligt !
    Man behöver ju inte skriva in sin hela adress !!

    Bara en tanke MVH Tompa

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Tompa Visa inlägg
    Hello !
    Tycker att många fler forumsmedlemmarna kunde skriva in i vilken stad (BY) dom bor i ,så man ser lättare om det finns någon i närheten som kanske var intresserade av tex en kvällstur, fika,bilda en ny grupp eller något annat sköj !!
    Det verkar som dom flesta vill vara anonyma !? Blyga ?! Tycker detta verkar lite märkligt !
    Man behöver ju inte skriva in sin hela adress !!

    Bara en tanke MVH Tompa
    Har också undrat en del om den där anonymiteten.
    Eller tror de att det bara existerar stalkers på nätet?
    Lite knepigt, eftersom så många är så aktiva i "ansiktsboken" annars... Där är man nog inte fullt så anonym i alla fall.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3
    Hagis
    Guest
    Det står ju under era avatarer! ( under bilden ni har lagt in som visningsbiild) Har ni fyllt i det vid registrering så ser alla vart ni kommer från!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Falkenberg, Halland Sverige
    Inlägg
    129
    Tackad: 2

    De är ju det jag menade Hagis !!
    De är ju bara en bråkdel av medlemmarna som fyllt i dessa uppgifter i medlemslistan samt (under visningsbilden )Tråkigt tycker jag!!
    Tompa

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Tompa Visa inlägg
    De är ju bara en bråkdel av medlemmarna som fyllt i dessa uppgifter i medlemslistan Tråkigt tycker jag!!

  6. #6
    Jag skulle vilja utveckla det ytterligare, så att man frivilligt kan fylla i om man kan/vill ställa upp för sina kamrater om dom befinner sig i närheten.
    BRÖ, Bärgning, Reparation, Övernattning. SMC m.fl. har ett sånt register.
    Jag bor t.ex. ensam med sonen i fem rum och kök på 129m2, och har ett eget relativt fullutrustat garage med däckmaskiner, svets, tryckluft och en drös med verktyg, (-både tum och mm... )
    Jag skulle gladeligen hjälpa till efter förmåga om någon passerade mina trakter.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jag skulle vilja utveckla det ytterligare, så att man frivilligt kan fylla i om man kan/vill ställa upp för sina kamrater om dom befinner sig i närheten.
    BRÖ, Bärgning, Reparation, Övernattning. SMC m.fl. har ett sånt register.
    Jag bor t.ex. ensam med sonen i fem rum och kök på 129m2, och har ett eget relativt fullutrustat garage med däckmaskiner, svets, tryckluft och en drös med verktyg, (-både tum och mm... )
    Jag skulle gladeligen hjälpa till efter förmåga om någon passerade mina trakter.
    inte mycket man kan tillägga !! Kanonbra ide.
    Deluxe FLSTN

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jag skulle vilja utveckla det ytterligare, så att man frivilligt kan fylla i om man kan/vill ställa upp för sina kamrater om dom befinner sig i närheten.
    BRÖ, Bärgning, Reparation, Övernattning. SMC m.fl. har ett sånt register.
    Jag bor t.ex. ensam med sonen i fem rum och kök på 129m2, och har ett eget relativt fullutrustat garage med däckmaskiner, svets, tryckluft och en drös med verktyg, (-både tum och mm... )
    Jag skulle gladeligen hjälpa till efter förmåga om någon passerade mina trakter.
    Visst är ett BRÖ-register en bra sak, var med i gamla klubbens BRÖ men där hade vi sidor med medlemslogin, alltså var adresser å telenummer inte offentliga, utan bara tillgängliga för betalande medlemmar. Kanske något att tänka på innan någon snickrar ihop en lista som hamnar " på nätet"....

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Visst är ett BRÖ-register en bra sak, var med i gamla klubbens BRÖ men där hade vi sidor med medlemslogin, alltså var adresser å telenummer inte offentliga, utan bara tillgängliga för betalande medlemmar. Kanske något att tänka på innan någon snickrar ihop en lista som hamnar " på nätet"....
    Det låter klokt.
    Det går ju att begränsa på flera olika vis.
    T.ex. krav på att man måste ha varit medlem en viss tid och ha skrivit ett visst antal inlägg.
    På det viset sållar man ju bort dom som inte är aktiva på forumet.
    Gränsen kan ju sättas relativt lågt, för det är ju inte alla som är in och skriver varje dag.

  10. #10
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Niko, det är precis vad V.I.B är, kanske det går att använda?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Niko, det är precis vad V.I.B är, kanske det går att använda?
    Jo, jag tänkte på det, men kraven för V.I.B är väldigt låga.

  12. #12
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Jo, det är sant, går säkert att ändra om syftet är gott. (Fråga för Admin)

  13. #13
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jag skulle vilja utveckla det ytterligare, så att man frivilligt kan fylla i om man kan/vill ställa upp för sina kamrater om dom befinner sig i närheten.
    BRÖ, Bärgning, Reparation, Övernattning. SMC m.fl. har ett sånt register.
    Jag bor t.ex. ensam med sonen i fem rum och kök på 129m2, och har ett eget relativt fullutrustat garage med däckmaskiner, svets, tryckluft och en drös med verktyg, (-både tum och mm... )
    Jag skulle gladeligen hjälpa till efter förmåga om någon passerade mina trakter.


    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Det låter klokt.
    Det går ju att begränsa på flera olika vis.
    T.ex. krav på att man måste ha varit medlem en viss tid och ha skrivit ett visst antal inlägg.
    På det viset sållar man ju bort dom som inte är aktiva på forumet.
    Gränsen kan ju sättas relativt lågt, för det är ju inte alla som är in och skriver varje dag.
    Man skulle även kunna göra som så, lämnar man inte full information om sig själv, skall man inte heller kunna ta del av andras.
    Dock tycker jag att medlemstiden skall vart ett tag (typ några månader) med aktivitet på forumet, innan man kan nå sådan information.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Visst är ett BRÖ-register en bra sak, var med i gamla klubbens BRÖ men där hade vi sidor med medlemslogin, alltså var adresser å telenummer inte offentliga, utan bara tillgängliga för betalande medlemmar. Kanske något att tänka på innan någon snickrar ihop en lista som hamnar " på nätet"....
    Nu är det iofs rätt många, som redan lämnar sina nummer öppet på forumet...
    Och många kan man säkerligen spåra med, om man vill.
    Dock tror jag faktiskt inte på en betallösning, tyvärr...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Man skulle även kunna göra som så, lämnar man inte full information om sig själv, skall man inte heller kunna ta del av andras.
    Dock tycker jag att medlemstiden skall vart ett tag (typ några månader) med aktivitet på forumet, innan man kan nå sådan information.
    Mycket bra idé att man inte ska kunna se info om andra om man inte lämnar info om sig själv.
    Och självklart ska medlemstiden, (aktiv medlemstid), vara tillräckligt länge för att personen i fråga ska ha hunnit "visa sig" aktiv här på forumet.
    Kanske man t.o.m. ska behöva ansöka och godkännas manuellt för att få inträde till Harley Forum´s BRÖ?

  15. #15
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Mycket bra idé att man inte ska kunna se info om andra om man inte lämnar info om sig själv.
    Och självklart ska medlemstiden, (aktiv medlemstid), vara tillräckligt länge för att personen i fråga ska ha hunnit "visa sig" aktiv här på forumet.
    Kanske man t.o.m. ska behöva ansöka och godkännas manuellt för att få inträde till Harley Forum´s BRÖ?
    Klart ok tanke det också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #16
    Har tagit åt mig och nu uppdaterat mitt OM.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Det låter klokt.
    Det går ju att begränsa på flera olika vis.
    T.ex. krav på att man måste ha varit medlem en viss tid och ha skrivit ett visst antal inlägg.
    På det viset sållar man ju bort dom som inte är aktiva på forumet.
    Gränsen kan ju sättas relativt lågt, för det är ju inte alla som är in och skriver varje dag.
    Tummen upp på den!

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg



    Nu är det iofs rätt många, som redan lämnar sina nummer öppet på forumet...
    Och många kan man säkerligen spåra med, om man vill.
    Dock tror jag faktiskt inte på en betallösning, tyvärr...
    Jag tror heller inte på en betallösning, uttryckte mig lite fel, menade bara att vi hade tillgång till detta som betalande medlemmar...



    Tror att detta kommer att funka hur bra som helst till slut, finns ju ideér iaf....

  18. #18
    Om man inte vill lämna info om sig själv tycker jag inte man ska behöva göra det. Tro mig, det är tokenkelt att spåra upp folk om man vet var man ska leta. Ett anv-namn här, en intetsägande hotmail-adress där så kan man lista ut vem personen är, var denne bor, årsinkomst, är det en lokalkändis kanske? Larm? Hoj i olåst garage? Osv osv.

    Att bara se andras info om man själv anger sin egen kommer ju inte heller fungera i och med att jag i detta nu kan gå in och ändra min hemort till Malung utan att nån bryr sig om det.

    Dock bra att det finns idéer. Går säkert att utveckla på något sätt. På t ex rejsa.nu var alla tvungna att ange sina efternamn men inte förnamn för att undvika eventuella urspårningar framför tangentbordet. Självklart fanns det såklart undantag då en del personer kom undan med att vara anonyma pga olika anledningar.

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Nu är väl det inte så, att alla har direkt anonyma efternamn heller...
    Men nog skulle man kunna ordna något, som någon med "admin ansvar" skulle hålla reda på. Plus att man då inte skall kunna ändra själv uppgifterna, utan att en utsedd och ansvarig för detta sköter om den biten. Och innan man kommer med i registret, så skulle man kanske även ha personer av kött och blod, som kan styrka att man är den man påstår.
    Bara en tanke...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena! Det är ju lite si o så med att en del kanske inte vill lämna ut vissa uppgifter. Men en sak man kan göra är ju att lägga in folk som vän och byta närmare uppgifter sins emellan. Vill man inte lämna ut sina uppgifter till denna person så är det bara att nobba denna som vän. Praktiskt genomförbart utan vidare krångel o så.
    There are no problemsonly solutions

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •