PTB59

Alla har inte offentliga telefonnummer på Eniro och liknande, just för att slippa en massa annat skumt ringande i tid och otid. *L*
Hetsiga diskussioner kan man nog få ha ändå, så länge man inte gör grova övertramp. Facebook tänker åtminstone jag aldrig gå med i... Och mina övriga communities (förutom SBW) är nog inte lika intresserade av mitt "hojliv".

Och skall "alla kunna läsa allt" på forumet, så skall de i alla fall enligt min egna åsikt, vara fullt registrerade. Det skall inte gå att surfa runt "under blint flagg" i så fall. Tycker många av de s k nya nickena man ser och kollar upp, verkar vara rätt suspekte. De verkar mest tillkomna för att komma åt saker än att de faktiskt är seriösa medlemmar...
Och... I många forum på andra håll, finns det faktiskt restrikta areor för "utvalda medlemmar" (dvs de uppfyller vissa mål för att få komma åt den delen).

******

xbones

De verkar ju kunna hantera sådant på andra forum. Där kan man t ex, om man skulle köra med motsvarande benämningar, "låsa vissa delar av t ex en grupp" för enbart den gruppen. Och gruppens medlemmar måste först godkännas (t ex hantering av medlemmar på SBW, som kräver att man har en fadder, som själv uppfyllt vissa kriterier, för att ens kunna bli s k provmedlem). Skulle tro att vissa delar bara handlar om programmering och uppbyggnad av delar av sajten, för de sätten finns redan på andra ställen.
Jag vet även communities, med lite mer känslig touch, som har sådana "låsta" delar i sina former av grupper.

- - - Uppdaterad - - -

Nu vet jag inte hur länge till jag orkar orda om ett sådant register...
Tycker i alla fall att Niko hade något vettigt på g.