Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Måste man mappa om ifall man byter slipondämpare och luftfilter?

  1. #21
    Den heter Direct Link, den saluförs av bla Mectec , tror även mek1 har den med fler, Om du läser någon av blaskorna bigtwin, mcm eller scanbike så brukar Mectec ha annonser med den i jämförelse mot screaming eagle produkter. Den är billigare och enligt dom som använder den lättare att justera än tex SEST

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Den heter Direct Link, den saluförs av bla Mectec , tror även mek1 har den med fler, Om du läser någon av blaskorna bigtwin, mcm eller scanbike så brukar Mectec ha annonser med den i jämförelse mot screaming eagle produkter. Den är billigare och enligt dom som använder den lättare att justera än tex SEST
    Tack!
    Nu klarnade det...

  3. #23
    Du kan se en jämförelsetabell här: http://mek1.se/erbjudande.html

    Var tvungen att direktlänka, så slapp du leta bland menyerna

  4. #24
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    borde vara directlink som avses. Den stödjer ju även autotuning om jag ser rätt. Är ju inte dumt när hojen bänkar sig själv.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Axman Visa inlägg
    borde vara directlink som avses. Den stödjer ju även autotuning om jag ser rätt. Är ju inte dumt när hojen bänkar sig själv.
    Med reservation kan man säga..... Programvaran i bänkdatorn har en autotuningfunktion som gör att man kommer rätt snabbare än med helt manuellt arbete, men den körs väl normalt bara till 90%....

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Du kan se en jämförelsetabell här: http://mek1.se/erbjudande.html

    Var tvungen att direktlänka, så slapp du leta bland menyerna
    Såg ju trevligt ut!
    Så vilken av dom däringa dosorna är det jag ska ha, och hur många pengar kostar kalaset?

  7. #27
    Det jag vill pusha för är Techno Research Direct Link'en.... vi tar fortfarande 3.800:- för den och lika mycket för mappning med garanti
    Dvs totalt 7.600:- inkl moms allt klart.....

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Det jag vill pusha för är Techno Research Direct Link'en.... vi tar fortfarande 3.800:- för den och lika mycket för mappning med garanti
    Dvs totalt 7.600:- inkl moms allt klart.....
    Kanon, ju!
    Billigare med både Direct Link och mappning än bara en SEST.
    Hur viktigt är det att mappa hojen direkt efter montering?
    Om jag vill montera mitt K&N Stage 1-luftfilter som jag har ligger, så måste jag ju montera t.ex. en Direct Link eller en SEST.
    Om jag nu råkar vara fattig i vinter, går det att själv montera en Direct Link och ladda in en färdig mapp och få det att funka så länge?

  9. #29
    Hur viktigt är det att mappa hojen direkt efter montering?
    Beror på..... dom flesta bör göra det så snart man kan. Det är ju omöjligt att säga om det blir "ok" eller om det kan vara skadligt. Det skiljer så ofantligt mellan olika cyklar så att det enda råd jag kan ge, är att göra det så fort det går....

    Om jag vill montera mitt K&N Stage 1-luftfilter som jag har ligger, så måste jag ju montera t.ex. en Direct Link eller en SEST.
    Ja. Luftfiltret står för den enskilt största förändringen av bränsleblandningen. Man kan ev. klara sej vettigt om man bara byter avgassystemet..

    Om jag nu råkar vara fattig i vinter, går det att själv montera en Direct Link och ladda in en färdig mapp och få det att funka så länge?
    Nej. Den måste programmeras hos verkstad som har programmeringsutrustning. Däremot kan du göra så med en SEST.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Hur viktigt är det att mappa hojen direkt efter montering?
    Beror på..... dom flesta bör göra det så snart man kan. Det är ju omöjligt att säga om det blir "ok" eller om det kan vara skadligt. Det skiljer så ofantligt mellan olika cyklar så att det enda råd jag kan ge, är att göra det så fort det går....

    Om jag vill montera mitt K&N Stage 1-luftfilter som jag har ligger, så måste jag ju montera t.ex. en Direct Link eller en SEST.
    Ja. Luftfiltret står för den enskilt största förändringen av bränsleblandningen. Man kan ev. klara sej vettigt om man bara byter avgassystemet..

    Om jag nu råkar vara fattig i vinter, går det att själv montera en Direct Link och ladda in en färdig mapp och få det att funka så länge?
    Nej. Den måste programmeras hos verkstad som har programmeringsutrustning. Däremot kan du göra så med en SEST.
    Tack för svar!
    Låter som att det blir till att spara ihop pengar i vinter och göra ett besök hos er framåt våren och göra allt på en gång.

  11. #31
    Inga problem! Du är välkommen närsomhelst

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. När byter du däck?
    Av Pontus i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 10:23
  2. Kan man byta slipon-dämpare utan att mappa om hojen?
    Av Niko i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 01:53
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 07:56
  4. Mappa NRS med Racetuner i SKÅNE?!?
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 05:43
  5. Hur många Harleys har ni haft/hur ofta byter ni?
    Av Ozzy i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 23:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •