Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Tips på "täckning" av extra hålet i strut covern när man byter bakre blinkers?

  1. #1

    Tips på "täckning" av extra hålet i strut covern när man byter bakre blinkers?

    Hej,

    Detta gäller Wide Glide -11 bakre blinkers (men samma problem borde finnas på alla nyare Dynas).
    Jag har nya aftermarket mini bullet blinkers som ännu inte är monterade. Till skillnad från originalen så går kablarna inuti skaftet/gängade skruven, väldigt smidigt och snyggt. Det leder ju dock till att man får ett hål för skruv över i strut covern (kommer inte på svenska ordet) samt att det blir en oval gropighet som inte är så snygg.

    Hur har andra som har bytt blinkers löst detta? Måste ju vara väldigt vanligt?

    Jag har hittat följande:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...#ht_1167wt_924

    Samt att H-D har ett originaltillbehör med artikelnr: 47531-06 som ser ut exakt som ovan men säljs per styck.
    https://www.google.se/search?q=47531...w=1252&bih=769

    Tror ni att ovan kan fungera? Eller finns det något mycket bättre att göra? Svetsa igen, slipa ner och sedan lacka vore det allra snyggaste i slutändan men jag har inte tillgång till en sådan operation på ett enkelt sätt.

  2. #2
    Dessa fungerar såsom jag ser det på den bild du laddat upp. Ser ut som de jag fick med i förpackningen då jag köpte en relocatingsats blinkers från USA.... Har en Wideglide -10

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 07:56
  2. Artikel: SpringerSportster, 23" "Da Hui" - Shaw
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 14:26
  3. Hur långt fram får bakre blinkers sitta?
    Av The Dude i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 17:39
  4. TIPS! Bättre översikt och koll över "Dagens inlägg" - läs här!
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 15:51
  5. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •