Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Modifiera Biltemas lyft så den passar nya Dynas?

  1. #1

    Modifiera Biltemas lyft så den passar nya Dynas?

    Hej,

    Jag har för mig att det snackats om det någonstans på forumet men hittar det inte just nu. Men är det någon som vet vad man behöver göra för "stöd" eller modifikationer till en Biltema-lyft för att den ska passa underredet på en Dyna? (Wide Glide -11 men det gäller väl i princip alla nyare Dynas)

  2. #2
    Funkar bra med en brädbit oxå, så slipper man bygga om lyften. Lägg en brädbit som är ungefär lika hög som "plåtbiten" som sticker ner under ramrören där inte den liger mot lyften. Då kan du använda lyften på andra hojar oxå....så gjorde jag under flera år när en Dyna och en Softail delade på samma lyft, och nu funkar den bra på en Touring oxå

  3. #3
    Har använt en Jula lyft (rödfärgad variant) med samma modefiering som CC10. Beskymmret med den lyft jag har är att eländet inte går under den är för hög. Detta innebär att jag får köra upp Dynan (Wideglide 2010) på en liten ramp sedan under med lyften palla upp sedan lyfta. Med andra ord lite pyssel så nu ska det köpas in ett lyftbord och mindre stöd. Allt för att underlätta jobbet med den kära klenoden... Men var försiktiga när ni lyfter så att ingen får maskinen över sig...

  4. #4
    Har oxå en röd Julalyft men det är ju ungefär samma som Biltemas, jag har tagit bort hjulen på lyften då går den precis in under hojen och så blir den lite stadigare (funkar bra om man inte är alltför rädd om färgen på garagegolvet)

  5. #5
    Tack för tipset CC10 hem o skruva lyfthjul. Lyfta hojen viktigare än färgen på golvet ...

  6. #6
    Sök på hayabusa.Jag har beskrivit det innan hur jag gjorde.

  7. #7
    Tackar för upplysningen och infon ska bara komma loss innan vinterförvaringen och fixa detta

Liknande ämnen

  1. Däck och fälgtabellen! Vilka däck passar vilken fälg?
    Av Natttåget i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-14, 19:53
  2. HD Lyft
    Av Hagis i forum Custom & Byggen
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 07:24
  3. Passar dessa fälgar?
    Av Henrik Forslund i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 21:50
  4. Vilket avgassystem passar?
    Av Anna i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 15:08
  5. Mer cubic inches för vissa Dynas 2012 . . . .
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 02:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •