Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mekhjälp i Karlstad.

  1. #1

    Mekhjälp i Karlstad.

    Då har man beställt ShortShots och Joker-luftrenare från the Unified States of the Americat då Till FortyEighten alltså. Grejen är bara att jag måste få på de där nya rören (och av de gamla) innan jag åker och bänkar/mappar. Har lite ångest för det, är ingen mekaniker. Absolut inte. Dessutom är jag förtvivlat rädd för att sabba något på min baby...

    Så, om någon läser detta och bor i eller i närheten av Karlstad och dessutom är flyhänt med en skruvmejsel (och dylikt). Ja då hade jag varit grymt tacksam för lite mekhjälp när grejerna från USA anländer. Jag förväntar mig ingen gratishjälp.

    Rock on.
    /Fredrik

  2. #2
    A C Cycle Bikers Corner ligger väl i Karlstad dom kan både bänka o byta ditt blås

  3. #3
    Det stämmer Pidde. Men av olika anledningar vill jag inte att de gör det. Har redan fixat med vem som ska göra bänkning/mappning. Grejen är att jag behöver sätta på de nya rören själv och sen åka dit med den nya luftrenaren i ryggsäcken. Blir inte populärt att be ACC byta rören när de inte får göra resten. Tänkte mest kolla om det fanns folk från Karlstadtrakten på det här forumet... Som dessutom kan meka lite

    /Fredrik

  4. #4
    V.I.B cranks avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    hemma
    Inlägg
    116
    Tackad: 0
    kan du skruva ihop en ikea möbel är dettta ingen match =) bara köpa sig en liten tum sats på biltema.
    å se till å kors dra grejerna. så du inte drar åt för hårt på ena sidan på avgas röret då blir det snett å kan skada packningen. luftfiltret och hållaren sitter med 4 skruvar. sen avgas röret typ sex skruvar så är lätt som en plätt . ta det bara lungt å metodiskt. sett nån duk runt kromade grejer om du är rädd å repa dom..

    funkar även med en 13mm nyckel men den glappar lite, = lättare hänt att dra bulten rund

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik_t Visa inlägg
    Det stämmer Pidde. Men av olika anledningar vill jag inte att de gör det. Har redan fixat med vem som ska göra bänkning/mappning. Grejen är att jag behöver sätta på de nya rören själv och sen åka dit med den nya luftrenaren i ryggsäcken. Blir inte populärt att be ACC byta rören när de inte får göra resten. Tänkte mest kolla om det fanns folk från Karlstadtrakten på det här forumet... Som dessutom kan meka lite

    /Fredrik
    Du har väl ingen skyldighet mot ACC att berätta att du även tänker byta luftfilter och bänka?
    Det är många som bara byter rören.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Du har väl ingen skyldighet mot ACC att berätta att du även tänker byta luftfilter och bänka?
    Det är många som bara byter rören.
    Nej det är sant, de kan inte tvinga mig att göra något annat än det jag ber om. Men det finns andra skäl till att jag inte vill att de gör det. Vill egentligen inte gå in på varför mer i detalj. Jag får helt enkelt försöka mig på att göra det själv. Blir ju ändå lite lugnad, har läst på ett flertal ställen att även jag (med mina begränsade färdigheter) borde klara av detta.

    /Fredrik

  7. #7
    Hade inte turbon gått på bilen hade du kunnat komma över till Örebro på en kaffe i garaget :-)

  8. #8
    Man får tacka för erbjudandet Mulle

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Inget är ju speciellt svårt när man kan det men byta avgasystemet är ju lite mer än 6 muttrar, lambdasonderna skall ur, fästet skall bytas osv så det är lite pyssel men ändå inte svårarae än att man klarar av det om man har rätt verktyg och tid och lugn.
    Citat Ursprungligen postat av crank Visa inlägg
    kan du skruva ihop en ikea möbel är dettta ingen match =) bara köpa sig en liten tum sats på biltema.
    å se till å kors dra grejerna. så du inte drar åt för hårt på ena sidan på avgas röret då blir det snett å kan skada packningen. luftfiltret och hållaren sitter med 4 skruvar. sen avgas röret typ sex skruvar så är lätt som en plätt . ta det bara lungt å metodiskt. sett nån duk runt kromade grejer om du är rädd å repa dom..

    funkar även med en 13mm nyckel men den glappar lite, = lättare hänt att dra bulten rund

Liknande ämnen

  1. Karlstad - Göteborg på torsdag 28/6
    Av Fredrik_t i forum Region Värmland
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 00:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •