Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Discovery,s Devil,s ride.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11

    Discovery,s Devil,s ride.

    Satt och slötittade lite på tv,n igår kväll och såg att Discovery sände en ny(?) serie
    nu om en mc klubb från San Diego,Laffin Devils.

    Har inte sett Sons of Anarchy eller vad det heter men,vad tyckte ni om detta avsnittet.
    Om det var nån mer som såg det,annars finns en del på tuben.

  2. #2
    Kollade programmet och jag tyckte det verkade lovande....kul att det kommer något nytt på Discovery,börjar bli trött på alla repriser dom sänder.

  3. #3
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag såg bara slutet när dom böt president, jag fick känslan av att allt var fake bara.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tackar för tipset... Håller på att plocka hem sex avsnitt.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #5
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    smått intressant, hoppas dock på att det blir fler än 6 avsnitt
    A.K.A Masen

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Har bara sett tre avsnitt hittills... Men det borde ju bli mer än sex, om Discovery ligger bakom det hela.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Är det på youtube du sett filmerna Sanniz ? Kollade lite men de jag såg var inte hela avsnitten.Sen
    är det väl bra att se dom i ordningsföljd också.

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Är det på youtube du sett filmerna Sanniz ? Kollade lite men de jag såg var inte hela avsnitten.Sen
    är det väl bra att se dom i ordningsföljd också.
    Nope... Plockade hem dom från Piratebay...
    Nu har jag sett alla sex... Men som det slutar, borde det komma fler... Är ju mer saker på g, om man säger som sådant utan att avslöja för mycket.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Har bara sett tre avsnitt hittills... Men det borde ju bli mer än sex, om Discovery ligger bakom det hela.
    Borde ju det, men man vet aldrig med en mc-klubb, är ju många viljor =)
    A.K.A Masen

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Borde ju det, men man vet aldrig med en mc-klubb, är ju många viljor =)
    Tycker allt att de verkar rätt spretiga i viljorna redan som individer.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    så det var på riktigt? eller så riktigt det kan bli när folk gör tv .. jag blev mest förvånad över att inte dom blivit i hjälslagna avd h-a efetr som dom hade både röda färger och en djävul

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Bad omen Visa inlägg
    så det var på riktigt? eller så riktigt det kan bli när folk gör tv .. jag blev mest förvånad över att inte dom blivit i hjälslagna avd h-a efetr som dom hade både röda färger och en djävul
    Dom har nog godkänt ryggfärgen med SBM kan ja tro..
    Känns ju direkt bara som hittepå tvserie club. Ungefär som OCC serie tramset

    Fast gillar iofs serien Sons Of A...
    Senast redigerat av racechopper den 2012-08-07 klockan 22:25. Anledning: stavfel

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Känns ju direkt bara som hittepå tvserie club. Ungefär som OCC serie tramset
    Har sett lite mer på tuben och känns lite OCC stuk som du skriver.Mkt lite focus på
    hojar och mek,desto större på maktkamp och rivalitet och krångel i klubben mellan
    medlemmar.Men OCC bygger iaf hojar.

    Man saknar programmen om vm i hojbygge faktiskt.

  14. #14
    Hagis
    Guest
    Streck såg hela säsong ett i natt! Vilket dravell! Det där kan omöjligt vara på riktigt! Det känns som en "Blair witch" variant med inslag av SOA tema. Dvs det sägs vara på riktigt men allt är redigerat och filmatiserat och temat är "hoj klubb". Vad jag bygger min åsikt på? OM detta var på riktigt så tror jag inte Discovery skulle stå bakom misshandeln av fotografen, jag tror att myndigheterna hade krävt att dom lämna ifrån sig sitt material för granskning i en del olika fall. Tex när han fyllekör och smäller, fotografen som sagt och ett par andra händelser. Om dom nu är så etablerade som dom försöker påvisa så har jag svårt att tro att dom får vara ifred från snuten! Kan avslöja att dom får bara problem med snuten en enda gång på hela säsong ett, det är därmed också orsaken till att dom skaffar den lokalen dom gör! Detta trotts att dom "vidtar nödvändiga åtgärder" (ni får se i slutet av säsong ett) för att tillrätta visa saker som faller i deras intresse!

    Nä, SOA känns mer realistiskt än detta! Ser fram emot ny starten av Dallas för det kan omöjligt vara sämre

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ja Hagis,fan och prospectet som får klättra upp i en stolpe på order,måste väl vara fejk för vem gör nåt sånt ?
    Och fotografen fick ett par smällar för "han var för nära brudarna",de kanske vore bättre brudarna var hemma och
    bäddade in sej i bomull om de inte klarar ha folk nära sej på krogen.

    Nää detta kvittar nog att se,trodde de var mer seriöst faktiskt.

  16. #16
    Hagis: Håller med - rena skiten. Har sett ett avsnitt och det räckte. På nått sätt känns hela upplägget kontralogiskt. För vilken (av den typen) motorcykelklubb skulle tillåta någon att filma dem och göra TV-serie av det? Man får ju vara med när de håller sina klubbmöten etc. Nä, det här är trams. Verkar som de försökt göra något dokumentärt av något de hittat på. Också väldigt tydligt att de lånat handlingen från SOA, tänker på att presidenten "tvivlar på klubbens riktning". SOA är ju iallafall ett uttalat fiktivt drama. Som är hyfsat bra. Även om jag (tydligen i motsats till de flesta andra) tycker att Charlie Hunnam är en värdelös skådespelare.

    Tror aldrig vi kommer få se en riktigt bra dokumentär om en motorcykelklubb från "insidan". Det är ju hela grejen liksom, att ingen utomstående ska få kika på "insidan". Däremot finns det ju en del rätt intressanta dokumentärer där motorcykelklubbar porträtterats från "utsidan". Och i vissa fall med inslag av dolda kameror.

    /Fredrik

  17. #17
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Ja Hagis,fan och prospectet som får klättra upp i en stolpe på order,måste väl vara fejk för vem gör nåt sånt ?
    Och fotografen fick ett par smällar för "han var för nära brudarna",de kanske vore bättre brudarna var hemma och
    bäddade in sej i bomull om de inte klarar ha folk nära sej på krogen.

    Nää detta kvittar nog att se,trodde de var mer seriöst faktiskt.

    Iofs finns det klubbar, som ger sina hängisar och prospect uppdrag med... Och de kan variera en hel del. Inte bara det gamla "slitgörat".

    Hmmm... så du menar, att en biker inte får försvara damerna i klubben mot närgångna män? Inte f*n hade jag velat sitta i skyddad borg, bara får att jag "råkade vara en OLD LADY"...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Hmmm... så du menar, att en biker inte får försvara damerna i klubben mot närgångna män? Inte f*n hade jag velat sitta i skyddad borg, bara får att jag "råkade vara en OLD LADY"...
    Jag kanske missuppfattade det på tv,n,mannen kanske var mer närgången än jag såg.Svårt att checka det igen.Var fotografen närgången
    så gör det inget med ett par smällar så de har du helt rätt i Sanniz.

    Hörde talas om en annan händelse på en större tillställning då en kille blev tvungen att passera en prez i en klubb för att kunna ta sej till bardisken och köpa mer pilsner.
    Klubbmedlemmarna hade senare på kvällen hämtat denna killen som fick följa med och be om ursäkt för han "passerat" för nära prez.
    Såna händelser gör ju att man undrar vart bikersammanhållningen som var förr tog vägen.

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Det som var förr existerar bara i minnet idag tyvärr!

    Ähhh nu diskuterar ni saker som inte ens är relevant! Fotografen stog ett gäng meter ifrån och ända fram tills ena old ladyn fick för sig att vara tuff så såg inte ens proppen något problem! Han la sig i efter att apan slog ett glas på fotografen! Först då fanns ett problem som proppen var tvungen att lägga sig i! Som old lady eller respektive i någon form så ska man ge fan i att starta saker som gruppen dras in i! Shame shame

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Bra skrivet Hagis.Måste ha missat detta med glaset.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Let those who ride decide....
    Av stroker49 i forum Off Topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 08:39
  2. FILM: Joy Ride
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 06:38
  3. Ride the locust!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 13:35
  4. Free ride!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 12:13
  5. Ride Dogs Ride
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 14:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •