Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Hur fan kan det dåna och väsnas i en av marknadens tystaste hjälmar bakom rutan när en öppen hjälm är helt tyst???

  1. #21
    Ja då, kan tipsa om lite andra fina prylar till baggern, knapp till tanklocks kåpan så man slipper använda nyckeln jämt när man ska tanka, offset highway pegs om man inte har så långa ben, innerväskor , lockväskor, pump till fjädringen, heel shift lever eliminator(så man kan ta bort bakre växel spaken) "musöron" som man drar över motorbågen när det är kallt eller regnar om du inte har ultrans plast kåpor mm mm, har själv allt detta, ska nu till vintern uppgradera med bättre ljud( i stereon) trimma motorn,paket hållare(har ju ingen electra)lite sugen på ny fram fälg och ett litet aphäng 10-12,5"

  2. #22
    Knapp till tanklocket har jag redan köpt, offset highway pegs är beställda sedan någon vecka tillbaka, innerväskor till både Tour Pak:en och sidoväskorna har jag också köpt, heel shiften tycker jag om så den vill jag ha kvar, Ultrans plastkåpor på motorbågen har jag också köpt.

    Angående bättre ljud i stereon kan jag rekommendera J&M Audio.
    Jag har köpt bakre "högtalar-kuddarna" som Ultran har, sedan har jag installerat en J&M 4x125W förstärkare, 7,25" högtalare fram och 5,25" högtalare bak.
    Det låter helt ok, faktiskt.

    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Ja då, kan tipsa om lite andra fina prylar till baggern, knapp till tanklocks kåpan så man slipper använda nyckeln jämt när man ska tanka, offset highway pegs om man inte har så långa ben, innerväskor , lockväskor, pump till fjädringen, heel shift lever eliminator(så man kan ta bort bakre växel spaken) "musöron" som man drar över motorbågen när det är kallt eller regnar om du inte har ultrans plast kåpor mm mm, har själv allt detta, ska nu till vintern uppgradera med bättre ljud( i stereon) trimma motorn,paket hållare(har ju ingen electra)lite sugen på ny fram fälg och ett litet aphäng 10-12,5"

  3. #23
    Oki, har sneglat på dom och även på Rockford fossgate kitten som säljs av bagger nation, men det får bli vinterns projekt, lite sugen på benkåpor jag me faktiskt

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Förresten... Var bor du, och vad gör du i helgen?
    Bor i Gävle, 1 timmes färd ungefär från dig, fast i helgen drar vi till Öland en vecka

    Synd att du hann beställa annars kunde du provat rutan
    Jag tror du blir nöjd med prylarna du beställt, jag har 6" Windvest, vindavvisarna på kåpan och spoilern mellan gaffelbenen och jag är väldigt nöjd med den uppsättningen i.a.f tillsammans med Arai hjälmen

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Bor i Gävle, 1 timmes färd ungefär från dig, fast i helgen drar vi till Öland en vecka

    Synd att du hann beställa annars kunde du provat rutan
    Jag tror du blir nöjd med prylarna du beställt, jag har 6" Windvest, vindavvisarna på kåpan och spoilern mellan gaffelbenen och jag är väldigt nöjd med den uppsättningen i.a.f tillsammans med Arai hjälmen
    Härligt med riktig semester!
    Ni gör rätt i att dra iväg. Hoppas ni får finväder.
    Jo, hade varit kul att kolla hur rutan funkade, men det var såpass akut att jag inte kan vänta...
    Det är helt enkelt förjävligt som det lever om!
    Hoppas att grejorna kommer nu i veckan bara.
    Och att dom lirar bra ihop med Schuberth-hjälmen, (som jag annars är nöjd med.)

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Härligt med riktig semester!
    Ni gör rätt i att dra iväg. Hoppas ni får finväder.
    Jo, hade varit kul att kolla hur rutan funkade, men det var såpass akut att jag inte kan vänta...
    Det är helt enkelt förjävligt som det lever om!
    Hoppas att grejorna kommer nu i veckan bara.
    Och att dom lirar bra ihop med Schuberth-hjälmen, (som jag annars är nöjd med.)
    Hur har det gått? fått hem rutan och andra prylarna?
    Funkar det bra med din hjälm?
    Jag har haft tillfälle att växla mellan Shoei och Arai några gånger till och blir mer och mer övertygad att Arai funkar bäst ihop med batwingkåpan trots att den bullrar mer...
    Och Tack, vi hade en riktigt bra vecka och vädret var helt OK

  7. #27
    Nix... Har inte fått rutan ännu.
    Och Harley hade tydligen inte vindavvisarna och spoilern mellan gaffelbenen hemma, så allt måste tas från USA.
    Börjar tröttna snart, faktiskt.

    Har sett att det går att ta sig t.o.r. Washington för runt 5,000:-.
    Då får jag hem prylarna direkt och till ett billigare pris än om jag skulle beställa allt i Sverige.
    Har dock lite funderingar på att åka med sonen till Sturgis om ett år. Han blir 14 nästa år, så då är det hög tid att få uppleva något stort!


    Jag har försökt på alla vis att kringgå de sjuka reglerna att Harley dealers i USA inte får sälja till utlandet.
    Har provat att beställa med mitt Visakort till en amerikansk privatperson. -Nobben, eftersom jag stod som betalare och bor i utlandet.
    Provade att registrera en adress på ShopUSA. -Nobben, eftersom Harley dealerserna inte får sälja till företag som skickar grejorna vidare.

    Enda jävla sättet att komma åt prylarna är tydligen att resa dit själv!

    Kul att ni hade en trevlig semester!

    Jag kör fortsättningsvis med min jet-hjälm och låter den dyra Schuberth-hjälmen stå på hyllan och samla damm så länge.

  8. #28
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Nix... Har inte fått rutan ännu.
    Och Harley hade tydligen inte vindavvisarna och spoilern mellan gaffelbenen hemma, så allt måste tas från USA.
    Börjar tröttna snart, faktiskt.

    Har sett att det går att ta sig t.o.r. Washington för runt 5,000:-.
    Då får jag hem prylarna direkt och till ett billigare pris än om jag skulle beställa allt i Sverige.
    Har dock lite funderingar på att åka med sonen till Sturgis om ett år. Han blir 14 nästa år, så då är det hög tid att få uppleva något stort!


    Jag har försökt på alla vis att kringgå de sjuka reglerna att Harley dealers i USA inte får sälja till utlandet.
    Har provat att beställa med mitt Visakort till en amerikansk privatperson. -Nobben, eftersom jag stod som betalare och bor i utlandet.
    Provade att registrera en adress på ShopUSA. -Nobben, eftersom Harley dealerserna inte får sälja till företag som skickar grejorna vidare.

    Enda jävla sättet att komma åt prylarna är tydligen att resa dit själv!

    Kul att ni hade en trevlig semester!

    Jag kör fortsättningsvis med min jet-hjälm och låter den dyra Schuberth-hjälmen stå på hyllan och samla damm så länge.
    Haka på till Daytona i mars
    There are no problemsonly solutions

  9. #29
    Hämtade ut min Streetglide 12 i dag och körde ca 30mil i dag, på den hade jag beställt vindav visarna, spoilern och windvest 6" och cc10 jag vet inte om vi är olika långa, jag är 180cm och det funkade klockrent med Qwest hjälmen, 120blås och inte en tillstymmelse till epilepsi turbulens, hade mer problem med chasern och tro mig jag tycker chasern är en miljon ggr bättre än qwesten förrutom på 2punkter, Shoei är tystare och använder man pinlock så är den större och bättre på shoei, allt annat är bättre på arai enligt mig, men blev glatt överraskad av shoein idag, huvudet var still och kunde fixera blicken i höga farter

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Hämtade ut min Streetglide 12 i dag och körde ca 30mil i dag, på den hade jag beställt vindav visarna, spoilern och windvest 6" och cc10 jag vet inte om vi är olika långa, jag är 180cm och det funkade klockrent med Qwest hjälmen, 120blås och inte en tillstymmelse till epilepsi turbulens, hade mer problem med chasern och tro mig jag tycker chasern är en miljon ggr bättre än qwesten förrutom på 2punkter, Shoei är tystare och använder man pinlock så är den större och bättre på shoei, allt annat är bättre på arai enligt mig, men blev glatt överraskad av shoein idag, huvudet var still och kunde fixera blicken i höga farter
    Kul att det funka med Qwesten, du är lite längre än mig så det kanske är där skillnaden ligger.
    Jag har skiftat mellan Arai och Shoei en massa gånger och varje gång så är det Arai som har minst turbulens men som sagt den bullrar mycket mera.

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Nix... Har inte fått rutan ännu.
    Och Harley hade tydligen inte vindavvisarna och spoilern mellan gaffelbenen hemma, så allt måste tas från USA.
    Börjar tröttna snart, faktiskt.

    Har sett att det går att ta sig t.o.r. Washington för runt 5,000:-.
    Då får jag hem prylarna direkt och till ett billigare pris än om jag skulle beställa allt i Sverige.
    Har dock lite funderingar på att åka med sonen till Sturgis om ett år. Han blir 14 nästa år, så då är det hög tid att få uppleva något stort!


    Jag har försökt på alla vis att kringgå de sjuka reglerna att Harley dealers i USA inte får sälja till utlandet.
    Har provat att beställa med mitt Visakort till en amerikansk privatperson. -Nobben, eftersom jag stod som betalare och bor i utlandet.
    Provade att registrera en adress på ShopUSA. -Nobben, eftersom Harley dealerserna inte får sälja till företag som skickar grejorna vidare.

    Enda jävla sättet att komma åt prylarna är tydligen att resa dit själv!

    Kul att ni hade en trevlig semester!

    Jag kör fortsättningsvis med min jet-hjälm och låter den dyra Schuberth-hjälmen stå på hyllan och samla damm så länge.
    Ja de e för jäkligt med de nya reglerna, vet inte hur man ska kunna kringgå detta, men har du kollat med PH Outlet om de kan få fram vindavvisarna och spoilern? jag köpte min där.

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Haka på till Daytona i mars
    Tanken har passerat genom mitt huvud, men sonen går ju i skolan då.
    (Är ensamstående pappa).

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Ja de e för jäkligt med de nya reglerna, vet inte hur man ska kunna kringgå detta, men har du kollat med PH Outlet om de kan få fram vindavvisarna och spoilern? jag köpte min där.
    Jodå, PH-Outlet kan få fram allting jag vill ha, och till vettiga priser också.
    Men det blir fortfarande billigare att köpa från någon i USA.
    Tror jag hittat en på ebay nu som kan få fram allt jag vill ha.

  13. #33
    Jag har retat mig på det här ett tag nu, jag har handlat allt till mina senaste hojar från USA (har köpt en endaste del till min nuvarande från en svensk dealer) Kanske dax att starta en "Handla i USA" tråd där vi hjälps åt att komma runt detta....kanske en kontakt i Staterna som vi kan göra en gemensam beställning till....inte vet jag men kanske nåt att fundera på om intresse finns här på forat


    Jodå, PH-Outlet kan få fram allting jag vill ha, och till vettiga priser också.
    Men det blir fortfarande billigare att köpa från någon i USA.
    Tror jag hittat en på ebay nu som kan få fram allt jag vill ha. [/QUOTE]

  14. #34
    Ja, det är ju rena jävla gestapo-fasonerna som H-D håller på med!

    Det är helt sjukt att med hot om repressalier förmå dom inhemska handlarna att sluta sälja utomlands.
    Jag vill kunna handla vad jag vill, när jag vill, från vem jag vill.

    Har generalagenten något emot det så får dom väl sänka priserna i det land jag bor så det blir ekonomiskt möjligt att handla här.
    Vissa saker är ju nästan tre gånger så dyra att köpa i Sverige.

    Men, som sagt så har jag hittat en väldigt välrenommerad säljare på ebay som gärna säljer till Sverige.

  15. #35
    Känner en privat person i USA som vi handlar lite i genom men nog om det, köper det mesta via MecTec i Kalix ändå, bra priser och service men ryktena säger att Harley Europa ska ta Sverige delen också, då försvinner ju iaf en mellan hand och kanske priserna blir lite bättre iaf i Sverige

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Känner en privat person i USA som vi handlar lite i genom men nog om det, köper det mesta via MecTec i Kalix ändå, bra priser och service men ryktena säger att Harley Europa ska ta Sverige delen också, då försvinner ju iaf en mellan hand och kanske priserna blir lite bättre iaf i Sverige
    OKI, handlar gärna här hemma,men inte till 3 eller fyrdubbla priser....att det blir dyrare än i USA e väl OK, bara det e nån måtta med påslagen

  17. #37
    Nä har ju sett att det kan vara 30kr dollarn på vissa prylar

  18. #38
    Integral och ruta, blir inte det lite kaka på kaka. Som fjädrad sadel på fjädrad hoj.
    Om den öppna funkar, varför integral?

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Integral och ruta, blir inte det lite kaka på kaka. Som fjädrad sadel på fjädrad hoj.
    Om den öppna funkar, varför integral?
    En säkerhetsfråga vid långkörningar.
    Jag har en gång i världen vurpat och landat på ansiktet, -med integralhjälm, och jag skulle nog inte vilja upprepa den bedriften med en öppen hjälm.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Hur har det gått? fått hem rutan och andra prylarna?
    Funkar det bra med din hjälm?
    Igår kom rutan.
    En klar förbättring upp till runt 90-100, sen började det skaka i skallen igen.
    Jag ser verkligen fram emot vindavvisarna och spoilern mellan gaffelbenen.
    Ska bli oerhört spännande att se om det gör någon förbättring.
    Funderar på att beställa 8"-rutan också för att se om det blir bättre.

  20. #40
    Igår kom rutan.
    En klar förbättring upp till runt 90-100, sen började det skaka i skallen igen.
    Jag ser verkligen fram emot vindavvisarna och spoilern mellan gaffelbenen.
    Ska bli oerhört spännande att se om det gör någon förbättring.
    Funderar på att beställa 8"-rutan också för att se om det blir bättre.[/QUOTE]

    Tror det blir bättre när du får det andra också för det ändrar ju luftströmmarna på annat också, Vet inte hur lång du är
    Men jag e ju 180cm och det funkar klockrent för mig även i farter runt 120, men inget e ju fel med att ha en extra ruta hemma, jag hade gärna haft 4" windvest när jag kör hemma, sen bytt till 6" när jag ska iväg

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Integral och ruta, blir inte det lite kaka på kaka. Som fjädrad sadel på fjädrad hoj.
    Om den öppna funkar, varför integral?
    Jag trivs i intergral, det är tyst bekvämt och förmodligen säkrare för hakan än en Jet, men visst när jag kör på stan så används ju öppen hjälm.
    Ja roadking police har ju luftfjädrat chassi och dessutom luftfjädrad sadel på det hehe

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Harley fxr öppen belt.
    Av borstis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 12:15
  2. Retrohjälmar - 70's
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 15:02
  3. Hjälm, öppen mattsvart storlek L
    Av Danne i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 18:37
  4. Bandit hjälmar....bra eller anus?
    Av ElMilagro. i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 23:03
  5. Barnhjälmar, var köpa?
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 19:21

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •