Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Info Road King

  1. #1

    Info Road King

    Efter mycket läsande, tittande på bilder och provkörning av olika Harleymodeller har jag fastnat för Road King. Nu testade jag en Street Glide men kände direkt att det var i Touringfamiljen jag hör hemma. Nu behöver jag lite hjälp från expertisen. Hur slöjder sig 96" motorn jämfört med 103"?
    Eftersom nya chassit kom -09 är det från det året jag tittar, kom det några andra uppdateringar fram till nu?
    Jag vill helst inte köpa en ny, hellre än begad med mycket av det jag skulle vilja göra redan gjort ochbsammantaget lägre pris än nytt!

  2. #2
    Hej!

    Bra val av cykel, själv supernöjd med min -03:a....
    Allt hände 2009, ny ram, ny sving, bredare bakdäck (180 mot 150 innan), 6 gallon tank(5 innan), "vanliga" RK fick 17" hjul fram- Classic kör fortfarande 16", dock samma bredd på fram-å-bakdäck, ABS fanns som tillval från -09....den stora skillnaden kom väl 2011 med 103" motorn.....kommer inte på nåt mer just nu ....

  3. #3
    Tjabba! Är oxså gör nöjd med min King classic jub -03! Ett riktigt landsvägslok men går fint på slingriga vägar med,
    För jävla gött med farthållare när det är rakavägen
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Harleyman1 Visa inlägg
    Tjabba! Är oxså gör nöjd med min King classic jub -03! Ett riktigt landsvägslok men går fint på slingriga vägar med,
    För jävla gött med farthållare när det är rakavägen

    Visst e de gött me cruise..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Visst e de gött me cruise..
    Att det är!
    Garvade tyst för mig själv när jag köpte Road Kingen, -farthållare! Det skulle jag ju ALDRIG använda...
    Nu använder jag knappt gasen, jag justerar farten med cruisen.
    Saknar Kingen ibland, särskilt idag när min nya hjälm och kåpglaset på Electran inte kom överrens angående turbulensen bakom rutan.
    Med Road Kingen var det aldrig några sådana problem.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Att det är!
    Garvade tyst för mig själv när jag köpte Road Kingen, -farthållare! Det skulle jag ju ALDRIG använda...
    Nu använder jag knappt gasen, jag justerar farten med cruisen.
    Saknar Kingen ibland, särskilt idag när min nya hjälm och kåpglaset på Electran inte kom överrens angående turbulensen bakom rutan.
    Med Road Kingen var det aldrig några sådana problem.
    Japp tycket ocskå att det lätt lite överdrivet på en hoj! Men sååå jävla skönt att vila gashanden ibland!
    Hoppas du får ordning på rutproblemet, har faktiskt lite samma när jag kör med ruta.
    fast jag har halvöppen Harley hjälm. Skarven på rutan & visiret vill hamna mitt i ibland och jag är nog
    lite för långt(193 cm) för min ruta igentligen !!
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  7. #7
    Nä Precis, Farthållare var ju löjligt på hoj tyckte jag....nu använder jag den alltid. Det här med kåpglas och turbulens det kommer nog vi att diskutera i all evighet....

  8. #8
    Älskar bagger, farthållare, luftfjädring, Stereo mm. Roadking classic e fina hojar men e ju turbulens med dom också om man har rutan på precis som för oss med batwing kåpa. Jag hade definitivt köpt nyare än 09 för att få nya chassit, sen 96cui eller 103cui, märks kanske lite på vridet, har en streetglide 12a nu, haft en streetglide 10också vet inte om jag märker så mycket skillnad, körde visserligen bara 100mil med 10an innan det monterades ett Mectec 106cui kit på den hehe

  9. #9
    Jo kom på en sak, svärfar kör 08 roadking classic och han tycker styret på den känns lägre än på min streetglide och tycker inte han sitter lika skönt på sin, sen om det är så på gamla chassit vet jag inte eller om det är likadant på nya, så provkör en roadking också

  10. #10
    Visst e de turbulens bakom rutan på en RK Classic oxå, jag har inga problem med vinden runt hjälm eller så men jag får luften nerifrån å uppåt! Jajamän, kör jag utan buff så står skägget rakt ut...(eller upp i mun!)....ska investera i en "Chrome Front Fork Air Baffle", art.nr:58520-79TC, får se om det styr undan såpass mycket så att det känns!

  11. #11
    Jag använder air baffle likaså min svärfar och tycker det funkar bra

Liknande ämnen

  1. Tips vid köp av Road King!?
    Av Tomaz i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-29, 14:58
  2. Sissybar Road King
    Av pjo i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 23:32
  3. Road King Classic
    Av nordiq i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 00:05
  4. Till Road King
    Av Harleyman1 i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 16:18
  5. Road King från Sätila
    Av Sarge i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 07:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •